بیان سیاستهای کلی و جدید در حوزه آموزش از سوی معاون آموزشی واحد تهران غرب

۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۱ کد : ۲۰۰۴
تعداد بازدید:۱۸۶۰

"بیان سیاستهای کلی و جدید در حوزه آموزش از سوی معاون آموزشی واحد"

حسن گیوریان، معاون آموزش واحد در مصاحبه با روابط عمومی واحد درباره  سیاستهای کلی و جدید در حوزه آموزشی واحد، ضمن خیر مقدم و تبریک آغاز سال تحصیلی 97-96 و آرزوی تندرستی،موفقیت و سربلندی برای تمامی دانشجویان واحد و ابراز امیدواری از اینکه در سال تحصیلی جدید تمامی مجموعه با توان مضاعف در جهت اهداف عالی آموزش ، پژوهش و فرهنگ گام بردارند گفت: در سال تحصیلی جدید برای اولین بار در واحد تهران غرب، شورای جذب و گسترش رشته های تحصیلی تشکیل شد، که  مهمترین کار این شورا جذب افراد هیات علمی نخبه، شایسته و برجسته در آموزش عالی است و در فراخوان های هیأت علمی، افراد جوان را تشویق و دعوت می کنیم که به عنوان عضو هیات علمی با واحد همکاری کنند، و یا به صورت مامور در دانشگاه ادامه همکاری بدهند، و افراد مستعد هیات علمی را نیز جذب و بورس کنیم.

وی افزود: از سیاستهای دیگر حوزه آموزش گسترش رشته های تحصیلی جدید است که در شورا توسط گروه های آموزشی بتوانیم رشته های جدید ایجادکنیم، یعنی سرفصلهای جدیدی را به نگارش در بیاوریم. اگر لازم باشد دانشکده های جدید را ایجاد کنیم و به طور کلی ساماندهی در رشته ها و هیأت علمی در دانشکده ها داشته باشیم.

حسن گیوریان ادامه داد: بخش دیگری از سیاستها این است که گروه های آموزشی که مهمترین هسته علمی دانشگاه هستند را ساماندهی کنیم بنابراین در این راستا مصوباتی را در جلسات هیأت رئیسه دانشگاه به تصویب رساندیم که این مصوبات در آغاز سال تحصیلی جدید و مهر96 با همکاری دانشکده ها اجرایی خواهد شد.

معاون آموزشی واحد همچنین افزود: از برنامه های دیگر در رویکرد جدید آموزش، استقلال دادن تا حد رعایت قوانین و مقرارت به دانشکده ها می باشد.

حسن گیوریان همچنین گفت: ما بدنبال یک آمایش درون واحدی و درون سازمانی در واحد تهران غرب هستیم یعنی ثبت و تقویت رشته های فعلی و توسعه با برنامه ، براساس شرایط استان تهران در رشته های مختلف جهت جذب اساتید بصورت تمام وقت در واحد تهران غرب تلاش خواهد شد و سعی می شود در درصدی از تدریس در گروه های آموزشی از اساتید برجسته و متخصص مدعو استفاده شود، کاری که در همه دانشگاه های موفق دنیا صورت می گیرد.

حسن گیوریان معاون آموزشی واحد در پایان گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید امیدواریم که دانشکده ها ، گروه های آموزشی،اعضای هیأت علمی و کارکنان شریف واحد تهران غرب در همه حوزه ها همکاری بیش ازپیش خود را ادامه داده و مصمم در جهت اجرای سیاستهای گفته شده، گام بردارند.