برگزاری مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

۲۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۳ کد : ۳۱۸۸
تعداد بازدید:۴۷۳۵

 

 

 

به مناسبت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب مراسمی  به همت معاونت پژوهش و فناوری روز دوشنبه مورخ 97/9/26در سالن آمفی تئاتر شهید مصطفی موسوی در دانشکده فنی و مهندسی تهران غرب با حضور رئیس محترم واحد خانم دکتر داداندیش، اعضای هیات رئیسه، دکتر علی مبینی دهکردی رئیس موسسه مطالعات بین المللی نفت،روسای دانشکده ها، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب برگزار گردید.

  این مراسم با تلاوتی از قرآن مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ،کلیپ و  مجری گری محمد علی افشین آغاز،  در ابتدای این مراسم دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری واحد ضمن خیرمقدم به مدعوین و  سخنران این مراسم( دکتر علی مبینی دهکردی رئیس موسسه مطالعات بین المللی نفت)  رئیس واحد و اعضای هیئت رئیسه اساتید و دانشجویان و تبریک به مناسبت هفته پژوهش به ارائه گزارش فعالیت یکساله معاونت پژوهش و فناوری پرداخت  و اظهار داشت: فعالیت  معاونت پژوهش در حوزه  دانشجویی چاپ 35 مقاله در بخش انجمن های علمی ،برگزاری۳۲ کارگاه تخصصی و ۳۵ سخنرانی علمی  بوده است.در کنار این فعالیت چندین بازدید علمی و چهار مسابقه در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری قرار گرفت ،که نتیجه این مسابقات، کسب مقام اول و ششم کشوری تیم انجمن علمی مهندسی عمران دانشکده فنی و مهندسی  در مهرماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بود ه است.

 

معاون پژوهش و فناوری واحد به فعالیت‌های اعضای هیات علمی در یکسال اخیر اشاره کرد و بیان داشت :درخواست ۸ طرح پژوهشی که ۷ طرح در حال اجراست  و علاوه بر طرحهای درون دانشگاهی، ۳ طرح برون دانشگاهی داشته ایم ،چاپ۵۰ مقاله (isi) علمی و پژوهشی و قریب ۱۴۰۰ پایان نامه از مجموع ۴ دانشکده ، از عمده فعالیتهای اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب بوده است..

دکتر رحیمی به فعالیتهای برون دانشگاهی معاونت پژوهش و فناوری واحد با دیگر ارگانها و سازمان اشاره وخاطرنشان کرد:  یکی از تفاهم نامه مهم دانشگاه ، عقد قرارداد همکاری با شرکت مترو،سازمان استاندارد و بنیاد بازی های یارانه ای بوده است که با شرکت مترو درمرحله عقد قرارداد هستیم.

 این استاد دانشگاه به راه‌اندازی زیرساخت‌های واحد در حوزه پژوهش اشاره و تاکید کرد:

 یکی از کارهای مهم معاونت پژوهش و فناوری تجهیز کردن سایت دانشگاه به زبان عربی و انگلیسی و ارتقا کیفیت اتوماسیون اداری ،سرویس های ایمیل و راه اندازی اتاق سرور مرکزی از طریق فیبرنوری بوده است. .

دکتر رحیمی  به راه اندازی کارگاه و آزمایشگاه واحد نیز اشاره و تصریح کرد: تعداد 20 آزمایشگاه و کارگاه با تجهیزات به روز در واحد راه اندازی شده است  در حال راه اندازی 4کارگاه و آزمایشگاه می باشیم و با ملحق شدن مجتمع آموزشی پیامبر اعظم (ص)در پی تأسیس یک سایت آزمایشگاه مرکزی برای واحد تهران غرب هستیم .

معاون پژوهش و فناوری واحد با تاکید بررشته ها،اساتید  و پتانسیل های موجود در واحد تهران غرب اظهار کرد: به دلیل کثرت در رشته های فنی و مهندسی،هنرو معماری و مدیریت ،در طول یک سال اخیر ما موفق شدیم دو استارت آپ با موضوع  سلامت وگردشگری برگزار نماییم و طبق برنامه‌ریزی و چشم انداز این معاونت، تا پایان سال، در پی برگزاری  4استارت آپ دیگر هستیم.

 دکتر رحیمی به تاسیس مرکز رشد نیز اشاره و افزود: یکی از کارهای مهم معاونت پژوهش راه اندازی مرکز رشد واحد بوده است و بستر فعالیت برای اساتید و دانشجویان کاملاً مهیاست وآماده پذیرایی  ازشرکت های نوپا در مرکز رشد واحد هستیم.

 این استاد دانشگاه، به نقش معاونت پژوهش و فناوری در نمایشگاه های سراسری دانشگاه آزاد نیز اشاره  و بیان کرد: ما امسال در دو نمایشگاه مواد و انرژی و تجهیزات پزشکی شرکت کرده و بعضی از محصولات واحد مورد توجه واقع شد و در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد و تولید انبوه این محصولات می باشیم .

معاون پژوهش و فناوری واحد به فعالیت مرکز تحقیقات  صنعت و سلامت واحد اشاره و افزود:  با راهبری مرکز تحقیقات صنعت و سلامت واحد، نظام موضوعات برنامه علمی دانشگاه تهران غرب تدوین گردید، قریب هزار ساعت روی این برنامه ها کار شده و همانطور که مستحضرید دانشگاه آزاد برنامه علمی خود را به سوی انجام پژوهش‌های هدفمند گسیل کرده و در این راستا قرار است ۴0 چالش در سطح کشور شناسایی شود ،قطب بندیهایی در سطح کشور انجام گرفته  و واحد تهران غرب هدایت و راهبری سه چالش از جمله ایدز، اعتیاد و صنعت و سلامت را برعهده دارد. نظام موضوعات تدوین شده این سه چالش در قالب پروژه های پایان نامه های ارشد و دکترا عملیاتی خواهد شد و انشالله با هدفمند سازی برنامه های علمی بتوانیم گامهای بزرگ و موثر برای توسعه و ارتقای میهن عزیزمان و دانشگاه آزاد اسلامی برداریم .

در پایان دکتر رحیمی به تقدیر و تشکر  از رئیس واحد ، اعضای هیات رئیسه ، اساتید و مدیران  پرداخت و اظهار کرد: تمامی فعالیت‌ها را مدیون حمایت‌ها و پشتیبانی   همه جانبه رئیس  محترم واحدخانم دکتر داد اندیش و تلاش های مجدانه همکارانم به خصوص هیات رئیسه ،مدیران پژوهش، اساتید و روسای دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی هستم و امیدوارم برگزاری این مراسم  قدردانی باشد از تلاش تمامی عزیزان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به خصوص  همکارانم در هیات رئیسه و حوزه پژوهش و فناوری.

 

شایان ذکر است در پایان مراسم از پژوهشگران  برتر در بین اساتید و دانشجویان ، دکتر امیر امینی از دانشکده فنی و مهندسی، دکتر رضا سورانی از دانشکده مدیریت، خانم دکتر ملیحه علی فری از دانشکده علوم انسانی،خانم دکتر آویده طلایی از دانشکده هنر و معماری،خانم دکتر سمیه عسگری از گروه علوم پایه ، خانم دکتر سمیه خلیلی آشتیانی از گروه معارف و خانم آذین جعفری از دانشجویان رشته برق ،انجمن علمی برتر(انجمن صنایع) به راهنمایی دکتر مقیمی و تیم برتر(انجمن علمی عمران) به راهنمایی دکتر صمصامی و مهندس تفضلی تقدیر به عمل آمد وآزمایشگاههای مقاومت مصالح- ترمودینامیک و تاسیسات- مکانیک و سیالات - دینامیک و ارتعاشات  دردانشکده فنی و مهندسی افتتاح گردید.