هفتمین دوره ملی مسابقات پل فولادی توسط انجمن سازه های فولادی ایران و با همکاری و میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در روز جمعه مورخ ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ در مجتمع پیامبراعظم (ص) برگزار گردید.

۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۶ کد : ۳۲۸۷
تعداد بازدید:۲۱۱۷

هفتمین دوره ملی مسابقات پل فولادی توسط انجمن سازه های فولادی ایران و با همکاری و میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در روز جمعه مورخ 26 بهمن ماه 1397 در مجتمع پیامبراعظم (ص) برگزار گردید.

در این دوره از مسابقات 8 تیم از دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، صنعتی  خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت، بین المللی امام خمینی، آزاد اسلامی واحد تهران شرق، آزاد اسلامی واحد تهران غرب، آزاد اسلامی واحد ارومیه و آزاد اسلامی واحد الیگودرز شرکت داشته اند. در این مسابقه تیم ها با توجه به آیین نامه مسابقه طراحی و ساخت پل های خود را انجام داده ودر روز مسابقه قطعات ساخته شده پل های خود را مونتاژ کرده و پل توسط تیم داوری مورد ارزیابی و بارگذاری قرار می گیرد. تیم های شرکت کننده در بخش ساخت مجاز به استفاده از پروفیل های ساختمانی و اتصالات جوش و پیچ و مهره و در بخش طراحی مجاز به استفاده از تمامی نرم افزار های طراحی و تحلیلی می باشند. هدف از این مسابقه ساخت پل با کارایی بالا می باشد که فاکتورهای گوناگونی نظیر وزن پل، خیز کم، زمان مونتاژ پایین، معماری سازه و دفترچه محاسبات در تعیین امتیاز و انتخاب تیم های برترتاثیرگذار می باشند.

در پایان این مسابقات در بخش برترین پل در مجموع تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر مقام اول، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز مقام دوم و دانشگاه علم و صنعت مقام سوم را کسب نمودند. در بخش کاراترین پل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز مقام اول تا سوم را ازآن خود نمودند. در بخش اقتصادی ترین پل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین مقام اول،  دانشگاه صنعتی امیرکبیر مقام دوم و دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز مقام سوم را به خود اختصاص دادند. در بخش دفترچه محاسبات نیز دانشگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز مقام اول تا سوم را کسب نمودند.