نشست آشنایی استادان دانشکده فنی و مهندسی با معیارهای دانشگاه کارآفرین

۰۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۷ کد : ۳۳۱۲
تعداد بازدید:۱۴۸۹

نشست آشنایی استادان دانشکده فنی و مهندسی با معیارهای دانشگاه کارآفرین

 

به گزارش روابط عمومی واحد ،  جلسه آشنایی با ویژگی های دانشگاه کار آفرین (ویژه اساتید دانشکده فنی ومهندسی) در اتاق شورای دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری واحد، دکتر مروجی رئیس دانشکده فنی و مهندسی، دکتر پیشگر مدیر مرکز رشد، دکتر مقیمی معاون دانشکده، خانم دکتر دانشجو مدیرگروه کامپیوتر، دکتر مقسمی مدیرگروه کامپیوتر،  خانم مهندس مجیب، مهندس ملکی، خانم نوری از سازمان پژوهشهای صنعتی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست  دکتر رحیمی هدف از برگزاری این جلسات را ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان، اساتید و کارکنان و تلاش درجهت بازآفرینی ابعاد و ارکان دانشگاه درجهت ایجاد فضای مناسب برای تبادل اطلاعات بین دانشگاه و مراکز صنتعی، خدماتی و نهادی دولتی در زمینه فرصتهای شغلی موجود و آینده دانست.

وی افزود: با توجه به تفاهم نامه منعقده بین واحد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به زودی یکی از ساختمانهای واحد را برای راه اندازی فعالیتهای تخصصی کارآفرینی به صورت مشترک با بخش خصوصی در نظر گرفته شده و به بهره برداری خواهد رسید.

معاون پژوهش و فناوری واحد ، ایجاد بانک اطلاعاتی  رااز توانمندیها و ایده های موجود در حوزه فنی و مهندسی ارائه آموزش و راهنمایی لازم به دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه به منظور ایجاد درک بهتر از نحوه استفاده از فرصتها و حمایت موجود در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی نام برد.

درادامه دکتر پیشگر رئیس مرکز رشد واحد درخصوص فرایند رخ داده برای این تفاهم نامه توضیحاتی را مطرح نمودند که اساتید با این روال انجام شده مقداری آشنا شوند.

 خانم مهندس مجیب در خصوص ساختار مرکز رشد و تفاوت آن با کارخانه های نوآوری مواردی را ذکر کردند و در ادامه  پیشنهاد دادند که دلیل عدم تمایل اساتید برای حضور در جلسات کارآفرینی، از سوی اساتید ریشه یابی گردد.

درادامه جلسه به صورت پرسش و پاسخ ادامه یافت و اساتید مسائل و دغدغه های خود را در زمینه کارآفرینی را مطرح نمودند که مورد بررسی توسط کل اعضای حاضر درجلسه قرار گرفت.