جلسه شورای دانشگاههای آزاد استان تهران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۲۱ کد : ۳۳۱۶
تعداد بازدید:۱۸۲۲

برگزاری شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

 

 

شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور دکتر سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دکتر طهماسب کاظمی مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مجید مشکینی سرپرست معاونت توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه آزاد اسلامی و روسای واحدهای دانشگاهی استان تهران به میزبانی واحد تهران غرب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واحد؛ از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، دکتر سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در سخنانی  اظهار داشت: دانشگاه آزاداسلامی بر این باور است که برای کسب درآمد صرفا به شهریه دانشجویی نباید تکیه کرد و درآمدزایی از طریق سرمایه های پژوهشی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به سخنان دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه جوانگرا و مساله محور است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به کیفیت اهمیت می دهد.

آقامیری با تاکید بر اینکه سرمایه های دانشگاه در جهت رسالت دانشگاه باید باشد، گفت: دانشگاه آزاد با استفاده از تکنولوژی به سمت درآمد زایی می رود و با ایجاد مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده های علمی و سراهای نوآوری با هدف گسترش مرزهای علم و دانش فعالیت می نماید و ما نیز در استان تهران از هر گونه پیشنهاد در راستای درآمدزایی بر اساس استفاده از تکنولوژی  استقبال می کنیم.

وی اظهار داشت: در دنیای امروزی که علم و دانش و تکنولوژی در حال پیشرفت است ما ملاک ها و معیارها را نباید پایین بیاوریم بلکه باید دانش خود را بالا ببریم. عضو هیات علمی ما باید کار پژوهشی انجام دهد و تلاش ما بر این است تا محیط را برای پژوهش تحصیلکرده های رشته های علوم انسانی نیز فراهم نماییم.

وی با بیان اینکه همه امور در چارچوب تعامل و منطق امکانپذیر است به هماهنگی واحد ها و مرکز آزمون  و سنجش در جذب دانشجو تاکید کرد و گفت: با توجه به امکانات موجود و توانمندی های هر واحد دررشته های مختلف با یک منطق  و یک استاندارد علمی در جذب دانشجو اقدام شود.

بر اساس این گزارش، با توجه به حضور دکتر طهماسب کاظمی مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه، روسای واحدهای استان تهران به طرح موضوع و مسائل آموزشی خود پرداختند و در ادامه دکتر کاظمی ضمن پاسخ به سوالات آنان از ایجاد سامانه جامع و متمرکزی  ازمهرماه  سال جاری خبر داد که در آن تمامی فرایندهای مربوط به پذیرش دانشجو از ابتدای سند پذیرش تا سند فارغ التحصیلی انجام می پذیرد. وی افزود: باراه اندازی این سامانه در ساختار دانشگاه، می توانیم بسیاری از موانع  آموزشی را برطرف نماییم.

کاظمی اظهار داشت: قرار بر این است در آینده ای نزدیک همزمان با ارائه مدرک فارغ التحصیلی  به دانش آموختگان، مدرک به زبانهای عربی و انگلیسی نیز صادر شود.

وی گفت: سامانه ثبت نام در حال آماده سازی است و توزیع رشته ها  باید در استانها  مدیریت شود.

در ادامه جلسه دکتر مجید مشکینی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی ضمن پاسخ دادن به سئوالات اداری و مالی روسای واحد های استان تهران در سخنانی اظهار داشت:  نظم بخشی و بازنگری در قوانین اداری و مالی و استخدامی دانشگاه آزاد اسلامی در راس امور معاونت توسعه قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک موسسه آموزشی- اقتصادی است، گفت: دانشگاه آزاد ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بزرگ دارد و باید از امکاناتی که دارد به بهترین نحو استفاده نماید .

مشکینی افزود: دانشگاه آزاداسلامی از نیروی انسانی بسیارخوب و ارزشمندی برخوردار است که باید از بالقوه گی  بالفعل در آیند.

معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه آزاد اسلامی  بیان داشت: دانشگاه آزاداسلامی باید از سپرده های بانکی ، املاک و مستغلات و زمینهای کشاورزی در راستای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت  آموزشی و پژوهشی خود نهایت بهره برداری را داشته باشد.

 این گزارش حاکی است، دکتر پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب نیزضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه در واحدتهران غرب، در گزارشی به معرفی این واحد دانشگاهی پرداخت.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران غرب در سال 1385  رسماً از مدرسه سماء جدا شد و در حال حاضر به عنوان جوانترین واحد دانشگاهی دانشگاه آزاداسلامی با داشتن  15هزارو 445 نفر دانشجو،  حدود11هزار نفر دانش آموخته،164 نفر عضو هیات علمی، حدود 190 کارمند به فعالیت علمی  و آموزشی خود ادامه می دهد.

داداندیش  با بیان اینکه زیر ساخت ها و فضاهای آموزشی در چهار سال گذشته  رشد بسیار خوبی داشته است تصریح کرد: این واحد دانشگاهی بواسطه حضور استادان متخصص و برجسته علمی در بحث کیفیت امور پژوهشی نیز دستاوردهای مهمی داشته است. که از جمله آنها می توان به انعقاد تفاهم نامه حوزه سلامت با همکاری واحدهای ورامین و رودهن ، برگزاری رویدادهای ایده تا عمل ، مدیریت شهری سین تک، تدوین و اجرای برنامه های علمی و آموزشی  در حوزه های گردشگری و هتلداری و... اشاره کرد.

وی از راه اندازی  مجتمع آموزشی  مهارتی ویژه پسران، راه اندازی مجتمع مجازی راه دور و راه اندازی مدرسه مهارت در مهرماه سال جاری خبر داد.