برگزاری سخنرانی و هم اندیشی با موضوع مصرف دخانیات در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰ کد : ۳۴۸۶
تعداد بازدید:۱۷۷۴

به گزارش روابط عمومی واحد، با همت معاونت دانشجویی و فرهنگی کارگاهی با محوریت مصرف دخانیات، با حضور اعضای هیات علمی گروه روانشناسی  (دکتر وطن خواه، خانم دکتر غلامی، خانم  دکتر قدرتی و خانم دکتر بزازیان، خانم دکتر زمردی عضو هیأت عملی واحد) و استقبال دانشجویان در دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

در این نشست هر یک از سخنرانان در خصوص مضرات استعمال دخانیات به ویژه در دوران نوجوانی  پرداخته واظهار داشتند : به رغم مضرات شناخته شده دخانیات برای سلامت و در دسترس بودن راه حل‌هایی برای کاهش مرگ و میر و بیماری‌های مرتبط با آن، دانش کافی در میان بخش بزرگی از عموم مردم در مورد نقش دخانیات در ابتلا به بیماریها وجود ندارد و  افزایش مصرف دخانیات در میان جوانان و عوارض ناشی از آن یکی از موضوعات مهم در این مقطع سنی است. جوانان به دلیل شرایط اجتماعی، محیطی و فردی بیشتر در معرض استعمال سیگار هستند.

این نشست به صورت پنل ویژه دانشجویان با محوریت معرفی سیگار، انواع مواد مخدر، نحوه برخورد با اعتیاد افراد سیگاری و در مان آن، مهارت اجتماعی نه گفتن و پرهیز از استفاده سیگار و دیگر مواد مخدر برگزار شد و هریک از دانشجویان در این خصوص به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.