کارگاه یک روزه با عنوان" دانشگاه حل مسئله با تمرکز بر طراحی آموزشهای مبتنی بر مسئله" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۱۵ کد : ۳۶۵۰
تعداد بازدید:۲۴۹۳

به گزارش روابط عمومی واحد، کارگاه یک روزه «دانشگاه حل مسأله با تمرکز بر طراحی یادگیری مبتنی بر حل مسئله» با حضور دکتر آقا میری رئیس  دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران و تهران مرکزی، دکتر حمیدی مشاور ارشد رئیس دانشگاه، خانم دکتر داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، اعضای هیأت رئیسه و جمع کثیری از اعضای هیأت علمی واحد در سالن همایش  مجتمع پیامیر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب برگزار شد.

در ابتدا خانم دکتر داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ضمن تشکر از برگزارکنندگان این کارگاه  با تاکید به  فرموده مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب که یکی از مهمترین ظرفیت های امید بخش کشور برای ساختن آینده و تحقق ایران پیشرفته اسلامی نیروی انسانی است اظهار داشت: افراد بزرگ چه رهبران مذهبی، چه آدمهای علمی و رهبران سیاسی همه افراد خوش بینی هستند. حضرت امام (ره) بسیار خوش بین بودند و جمله شیرینی داشتند که ما می توانیم و آن موقع ما شرایط بسیار سختی داشتیم. مقام معظم رهبری هم بسیار خوشبین هستند، چون در برنامه گام دوم  انقلاب بسیار خوشبینانه 40 سال انقلاب را بررسی کردند و هفت توصیه خطاب به مردم ایران فرمودند همه ما به عنوان ایرانی و شهروند موظف ایم برای تحقق این بیانیه همراه شویم. امید و نگاه خوشبینانه به آینده از مهمترین توصیه های رهبر به مردم می باشد.

خانم دکتر داداندیش افزود: برای رسیدن به موفقیت باید خوش بین باشیم، این خوش بینی موجب مثبت گرایی در سازمان می شود و من باور دارم شما می توانید آینده بهتری برای ایران عزیزمان بسازید.

در ادامه دکتر حمیدی مشاور ارشد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف این کارگاه گفت: اگر طرحی برای پیشرفت خود داشته باشید طی چندسال می توانید بهترین واحد از نظر آموزشی دربین واحدهای کشور (دولتی- آزاد) باشید.

وی گفت: یکی از اهداف این کارگاه این است که چه تدابیری بیاندیشیم که رشد کنیم. دانشجو وقتی وارد دانشگاه می شود چه برنامه هایی برای  آینده می تواند داشته باشد که به آینده امیدوار باشد و انگیزه پیدا کند، نحوه یادگیری، مهارت، تغییر نحوه آموزش در دانشگاههای حل مسئله اتفاق می افتد. ما باید کمک کنیم دانشجویان با استعداد شکوفا شوند برای ساختن کشور ایران. ایجاد طرح اولیه، آشنایی دانشجویان با روش آموزشی جدید، ایجاد کارآفرینی

در ادامه دکتر معیری یکی از اعضای هیأت علمی گروه مکاینک در خصوص آشنایی با مقدمات حل مسئله و سیستم یادگیری بر مبنای حل مشکل به ارائه گزارش پرداختند.

این کارگاه یکروزه، با محوریت شناسایی مسائل و مشکلات گروههای آموزشی،یادگیری در مسیر حل مسئله، انجام کار به صورت گروهی، ایجاد انگیزه و جلب مشارکت دانشجویان، حل مسئله با بررسی مسیرها و روش های گوناگون در دو بخش صبح و عصر با حضور بیش از 100 نفر از اعضای هیأت علمی گروههای آموزشی تهران غرب برگزار شد و مدل های مختلف دانشگاه حل مسأله مورد بررسی قرار گرفت.