گزارش مراسم هفته پژوهش در دانشکده علوم انسانی واحد همراه با تصاویرمنتخب

۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵ کد : ۳۷۵
تعداد بازدید:۱۴۴۰
به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب

 درروز دوشنبه 23 آذرماه 94 مصادف با دومین روز ازهفته بزرگداشت پژوهش ،مراسمی در سالن آمفی تئاتردانشکده علوم انسانی واحد برگزار گردید.

در ابتدای مراسم پس ازتلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود ملی و کلیپ واحد، خانم دکترآتش وحیدی رئیس اداره پژوهش دانشکده علوم انسانی ضمن خیرمقدم و تبریک هفته پژوهش وسخنانی کوتاه دراین خصوص ازآقای دکترحیدری سرپرست دانشکده علوم انسانی واحد دعوت به سخنرانی نمودند.

دکترحیدری ضمن عرض سلام وتبریک هفته پژوهش به حاضرین وتشکرازحضوردکترمطهرنیا ونیک نامی درمراسم بیان نمودند که: هفته ی پژوهش هفته ی مهم و فرصتی مناسب برای تمرکز در مسايل پژوهشی است و از اهدافی که معمولا در هفته پژوهش مطرح است میتوان به این موارد اشاره نمود :

*ترویج پژوهش و فناوری در سطح دانشگاه و موسسات آموزش عالی

* ترغیب و تشویق پژوهشگران که بیشتر به بحث تولید علم بپردازند

* تبیین موضوع پژوهش *شناسایی و عرضه ی یافته های پژوهشی

*بستر سازی و تجاری سازی یافته های پژوهشی

*برنامه ارتباط درست و سازنده بین پژوهشگران و خریداران

و در آخرتاکید کردند رعایت این نکات در ارتقای پژوهش می تواند خیلی موثر باشد و دانشجویان و اساتید می بایستی همکاری لازم را درجهت تحقق اهداف اشاره شده داشته باشند.

سپس دکترمهدی مطهرنیا مدیرکل پژوهشکده مطالعات اجتماعی و انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی وسخنران ویژه این مراسم مطالبی در خصوص سبک زندگی و صلح ارائه نموده و ‌پژوهش را یک امر گریز ناپذیر در حیات بشر عنوان نمودند و بیان داشتند که انسان موجودی به دنبال فضاهای مناسب در جهت ادراک محیط اطراف خود است و اندیشه ورزی و ایجاد یک اندیشه پویا و پارسا و استمرار بخشیدن به آن در گرو پرسشگری است .

در ادامه این مراسم دکتر مینوعالمی پژوهشگربرتردانشکده علوم انسانی واحد و عضوهیات علمی گروه آموزش زبان انگلیسی بیان کردند : تمامی همکاران در رشته های مهندسی تا نیازهای جامعه را به لحاظ انسانی خوب نشناخنه باشند نمی توانند پژوهش های مثبتی داشته باشد.و سپس در مورد پژوهش های خودشان در رابطه با رباتیک مطالبی را ارائه نمودند .