سومین کنگره بین المللی «فوتبال کلینیک» با پیام هایی از سوی دبیرکل هندی کنفدراسیون فوتبال آسیا و سرمربی ایتالیایی استقلال افتتاح شد.

۲۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۲ کد : ۳۹۸۷
تعداد بازدید:۱۳۲۳
به گزارش روابط عمومی واحد، سومین کنگره بین المللی «فوتبال کلینیک» با پیام هایی از سوی دبیرکل هندی کنفدراسیون فوتبال آسیا و سرمربی ایتالیایی استقلال افتتاح شد. این همایش با میزبانی دانشگاه آزاد تهران غرب صبح امروز افتتاح شد و تا فردا بعدازظهر ادامه دارد. در این همایش، سخنرانی هایی در مورد تغذیه و پزشکی ورزشی، مربیگری، مدیریت در بحران و رسانه ها مطرح شد.

این مراسم با سخنرانی جان وینزدور، دبیرکل هندی تبار کنفدراسیون فوتبال آسیا افتتاح شد که به صورت تصویری از مقر این کنفدراسیون در مالزی ضبط شده بود. در این پیام، وینزدور، برگزاری چنین همایشی را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران اقدامی بسیار ارزشمند و بی اندازه گرانبها توصیف و برای شرکت کنندگان در این همایش آرزوی روزی پربار کرد.

در ادامه، آندرا استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال نیز برای دقایقی به سخنرانی پرداخت.

استراماچونی ضمن تشکر از میزبان و برگزارکنندگان این مراسم برای اختصاص دادن این فرصت به او، بر اهمیت فوتبال به عنوان چیزی ورای ارزش های تاکتیکی یا نتایج داخل زمین تاکید کرد و افزود: برگزاری مراسمی از این دست، برای خاطرنشان کردن اهمیت ورای دیگر فوتبال به مردم اهمیتی دو چندان دارد.

وی تاکید کرد: وقتی در جایگاهی مثل من قرار بگیرید و سرمربی تیمی باشید که میلیون ها میلیون هوادار، روز، خوشی و افتخارشان را با آن آغاز می کنند، بیشتر درک می کنید که فوتبال چیزی بیش از یک ورزش است. من به این دلیل قبول کردم اینجا حضور داشته باشم تا یادآوری کنم که همه ما چه مربیان، پزشکان و ... که در فوتبال نقش دارند، مسئولیتی بی اندازه خطیر داریم.

سرمربی اسبق اینترمیلان ایتالیا تصریح کرد: در چنین کنگره ای باید این باور به وجود بیاید و انتقال یابد که ما فقط مربی، پزشک یا فردی در مسئولیت دیگری در کنار یک تیم ورزشی نیستیم بلکه درقبال بسیاری از آدم هایی مسئولیت داریم که رفتارها و کنش های ما برای آنها، شور، شوق و اشتیاق را به ارمغان می آورد. از لحظه ورود به یک مسابقه، دیگر در اختیار خود نیستیم بلکه مسئولی هستیم که بار انتظارات میلیون ها هوادار را روی شانه های خود احساس می کنیم.

سرمربی ایتالیایی استقلال با اشاره به کودکانی که در ابتدای مراسم به او روی سن گل هدیه داده بودند گفت: وقتی این کودکان را دیدم که آمدند روی صحنه، باز این مسئولیت اجتماعی به ذهنم آمد چرا که ما برای این نوجوان ها نوعی الگو به حساب می آییم. وقتی من هم سن آنها بودم آرزویم تبدیل شدن به یک بازیکن فوتبال بود. وقتی هم سن آنها بودم دوست داشتم در یک استادیوم بزرگ بازی کنم. تمام بازیکنان و ستاره های بزرگ همین طور، مربیان بزرگ در آن مقطع برای من مثل یک الگو و مثال بودند.

بعد از پایان صحبت های استراماچونی، پروین داداندیش رئیس واحد تهران غرب و میزبان این مراسم نیز در میان تشویق دانشجویان حاضر در سالن، روی سن آمد تا دقایقی برای حضار صحبت کند.

وی ابتدا تاریخچه کوتاهی از دانشگاه آزاد در چهارمین دهه حیات خود را بازگو کرد و با اشاره به فعالیت های واحد تهران غرب، دقایقی پیرامون نقش دانشگاه و ورزش به ایراد سخنرانی پرداخت.

داداندیش در مهمترین بخش سخنانش، از حضار درخواست کرد تا به این سوال فکر کنند که؛ «دانش در فوتبال، چقدر برای به روز شدن زمان نیاز دارد؟ پیش از این علم هر سی سال تغییر می کرد. به مرور و با رشد اینترنت و شبکه های اجتماعی، این زمان کاهش یافت تا امروز که می گویند علم هر دوماه دستاوردهای جدیدی می یابد. به این ترتیب مربیان فوتبال و پزشکان ورزشی نیز دستکم باید هر دو ماه یکبار به روز شوند وگرنه از جریان بالنده علم عقب می مانند.»

رئیس واحد تهران غرب در بخش پایانی سخنان خود به نزدیکی جریان علم در هر نهادی ازجمله فوتبال و دانشگاه پرداخت و تاکید کرد: همه این را می دانند که «دانشجو/بازیکن» می تواند هر شب از طریق اینترنت آخرین آورده های علم در رشته خود را به دست بیاورد. بنابراین بر «استاد/مربی» این موضوع واجب است که با به روز آوری ماهانه و حتی هفتگی خود از لحاظ علمی، خود را برای هدایت «شاگردان/ بازیکنان» خود آماده نگه دارد.

سومین کنگره بین المللی فوتبال کلینیک تا فردا عصر با برگزاری پنل های تخصصی ادامه دارد.