مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب: بسیج اساتید برای حفظ نظام و آرمان هایش، امروز بیشتر از هرروز دیگری در صحنه حضور دارند

۰۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۶ کد : ۴۰۵۲
تعداد بازدید:۱۰۷۴

لطفاً خودتان را معرفی بفرمائید؟

بنام خدا و با درود فراوان به روح پر فتوح حضرت امام خمینی(ره) و ارواح طیبه پاک شهدای اسلام بویژه شهدای مدافع امنیت و آرزوی طول عمر برای حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی).

اینجانب ابراهیم صادقی گلرودبار هستم و با افتخار در آستانه ی صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین و فرارسیدن هفته مبارک بسیج، تولد چهل سالگی­اش را به تمامی منتظران و چشم انتظاران ظهور حضرت مهدی موعود(عج) منجمله آحاد بسیجیان سلحشور در اقصی نقاط میهن اسلامی بویژه اساتید بسیجی دانشگاه­های کشور ونیز بیعت مجددبا خیل عظیم شهدای بسیجی و آرمان­های مقدس انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

خدا را شاکرم که تاکنون در حوزه علم و دانش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بعنوان عضو کوچکی از اعضای هیآت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گروه  معماری مشغول تدریس بوده و در کنار فعالیت های علمی و تحقیاتی سالهاست که در انجام فعالیت­های ضروری این دانشگاه درحال خدمت رسانی به جامعه دانشگاهی هستم. هم اکنون نیز با افتخار بعنوان هم سنگراساتید بسیجی و در سمت مسئول این کانون با این دانشگاه همکاری دارم.

 از سابقه شروع فعالیت بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و حضور موثر خودتان در شکل گیری این کانون بفرمایید؟

بیاد دارم؛ هنگامیکه هنوز موهای سرم سپید نشده بود اینجانب همکاری خودم را در سال 1378 با واحد تهران سما بعنوان مدرس آغاز کردم. در آن زمان و سالهای بعداز آن تلاش­های زیادی از سوی رئیس واحد و اعضای هیآت علمی و نیز کارکنان زحمتکش این دانشگاه صورت پذیرفت تا در سال 1385 واحد تهران سما به عنوان یکی از واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی فعالیت خود را تداوم ببخشد. لیکن در سال 1386این واحددانشگاهی رسماً به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تغییر نام داد.

امّا در پاسخ به سوال شما باید بگویم پیشینه سازمان بسیج اساتید را می­توان به سابقه فعالیت اعضای آن در دوران دفاع مقدس جستجو نمود. در سالهای تا قبل از 1380، فعالیت های اساتید بسیجی به صورت تشکّل های خودجوش و به همت اساتید متعهد و دوراندیش در داخل این واحد دانشگاهی، بصورت پراکنده انجام می­گرفت.

بتدریج با فراگیر شدن جنبش استادان بسیجی در سایر دانشگاه­های کشور و تصویب آئین نامه تشکیل بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، مصوبّ (جلسه 490 مورخ 1380/09/27) شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن به دانشگاهها، بتدریج این جریان به یک سازمان بسیار ریشه­دار و سرنوشت ساز مبدل گردید.

در خصوص بخش دوم سوال شما باید عرض کنم این حقیر به همراه تعداد محدودی از اساتید قدیمی و دلسوز واحد تهران غرب با همراهی ریاست محترم وقت واحد تهران غرب (آقای دکتر خسرو دانشجو) به این سعادت نایل آمدیم تا در اولین جلسه رسمی حلقه صالحین (اگه درست بیاد داشته باشم سال 1381) با حضور رئیس محترم سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ در اتاق شورای دانشگاه (واقع در دانشکده فنی و مهندسی کنونی) شرکت نمائیم. که در هفته­ ها و ماه­های بعد، عضویت در بسیج اساتید این واحد با شرکت حداکثری آعضای هیآت علمی قوّت بیشتری گرفت.

در حال حاضر بسیج اساتید واحد تهران غرب چند عضو دارد و  مختصرا در خصوص نحوه عضو گیری و پذیرش متقاضیان عضویت در این تشکل توضیح دهید

در حال حاضر این کانون مفتخر است که با جذب حداکثری، از 190 نفر عضو هیآت علمی واحد تهران غرب  از  110 عضو هیات علمی عضو گیری بعمل آورد و باید اعلام نمایم رکورد عضو گیری آن به  حدود 60 یعنی بالاترین سطح خود در میان واحد دانشگاه­های تهران بزرگ؛ برسد.

لازم به یادآوری است که اخیراً نیز تعداد اعضاء آن بسرعت در حال افزایش می­باشد. در خصوص پذیرش و  نحوه عضو گیری جدید باید به حضور همکاران گرامی عرض نمایم ؛اساتید متقاضی عضویت می­توانند با ارسال پیامک به شماره تلفن 09379786936  ضمن ابراز علاقمندی خود با هماهنگی های بعمل آمده با در دست داشتن مدارک لازم، جهت مصاحبه در این کانون حضور یابند.

پس از تکمیل مدارک و استعلام از سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ برای داوطلبان عضویت در بسیج اساتید درخواست صدور کارت عضویت می­شود.

کارایی و عملکرد سازمان بسیج اساتید در دانشگاهها چگونه تعریف می­شود و تاکنون چه اقدامات و فعالیت­هایی در بسیج اساتید این واحد دانشگاهی انجام گرفته است؟

اگر مهمترین هدف تشکیل بسیج اساتید در دانشگاهها را تحقق آرمان های حضرت امام (ره) و اطاعت از دستورات و رهنمود های مقام معظم رهبری بدانیم (ماده2 آئین نامه) و ماموریت آن را در این خصوص جذب، آموزش، سازماندهی، تجهیز، حفظ و انسجام و تشکیل هسته­های علمی، پژوهشی و توسعه و تعمیق آرمانهای انقلاب اسلامی تعریف کنیم (ماده 3 آئین نامه) و کمک به ارتقای معرفت و آگاهی اساتید را با برگزاری کارگاه های آموزشی در رأس برنامه ریزی­های خود قرار دهیم (ماده2 آئین نامه) لذا بسیج اساتید از مهمترین ارکان ورود به صحنه کارزار تلقی شده و بی توجهی به استادان بسیجی، مصداق بارز قرار گرفتن در صف دشمنان این مرز و بوم تلقی می گردد. ازاینرو هرگونه کوتاهی در آن بمنزله کاری تر شدن ضربه های دشمن به جامعه نخبگانی کشور و تسرّی آن به رفتارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه فرهیخته محسوب می­شود.

امروزه برنامه ­های ضروری بسیج اساتید معمولاً درسه سطح شامل  1. درون واحد دانشگاهی، 2. در سطح سازمان بسیج اساتید دانشگاه­های تهران بزرگ، 3. در سطح سازمان بسیج اساتید دانشگاه­های استان­­­­­های کشور 4. در سطح سازمان بسیج اساتید دانشگاه­های کشور تعقیب می­گردد.

بعنوان مثال در سطح یک در هفته گذشته؛ اجرای برنامه حلقه صالحین بمناسبت 13 آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با موضوع: «آمریکایی که بود؛ آمریکایی که هست» توسط بسیج اساتید این کانون در داخل واحد تهران غرب را شاهد بودیم.

این کانون  همچنین در گرامی­داشت روز 13 آبان با صدور بیانیه­ای به تبیین اهمیت استکبار ستیزی و ادای احترام به ارواح پاک شهدای دانشجو و دانش آموز را گرامی داشته است.

در سطح 2 و 4 در دو هفته گذشته؛ اجرای 3 برنامه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همراه با رونمایی پوستر مسابقه کتابخوانی(1398/08/13)، نشست مسئولین و معاونین بررسی و تحلیل کانون­های بسیج اساتید دانشگاه­های تهران بزرگ (1398/09/03) و نیز نشست مسئولین و جانشین­های سازمان بسیج اساتید کشور(1398/08/22) را در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران شاهد بودیم که باید متذکر شوم این مراسم با دعوت از اساتید بسیجی و استقبال حداکثری شرکت­کنندگان آن در هریک از برنامه­ های فوق­الذکر مواجه بوده است.

برنامه های آتی بسیج اساتید  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در راستای گام دوم انقلاب چیست.

در پاسخ سئوال قبلی در مورد عملکرد ذاتی بسیج اساتید و مهمترین اهداف تشکیل سازمان آن در دانشگاه­ها توضیحاتی داده شده است امّا چنانچه از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، موضوع اقتصادی و معیشتی مردم و نیز جریان ناتوی فرهنگی و وجود جنگ نرم تمام عیار دشمنان اسلام علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانیم لذا اساتید و نخبگان دانشگاهی و همینطور جامعه فرهیخته کشور در راًس آماج این تهدیدها نیز قرار دارند از اینرو شناخت محل آسیب­ها، درمان آن، رفع تهدید و پیشگیری از آن از مهمترین امور کشور محسوب می­گردد و پرداختن به آن امری ضروری است. ازطرفی؛ باتوجه به جریانات فتنه­انگیز در وقایع اخیر و نیز برگزاری اولین انتخابات پیش رو در سال 98 و ضرورت تشکیل مجلسی مقاوم در تراز گام دوم انقلاب اسلامی و توانا در تبدیل مطالبات مردم به تصمیم­های منطقی بویژه اهتمام بر حل مشکلات اقتصادی کشور مدنظر باشد، اینطور بنظر می­رسد که برنامه­های آتی بسیج اساتید نیز به سمت بصیرت افزایی در جهت درهم شکستن آرایش جنگی دشمن در سه  ضلعی؛ اقتصاد، فضای مجازی و اطلاعاتی و سیاسی کشور قوت بیشتری بگیرد.

در پایان این گفتگو اگر صحبت ناگفته ای در خصوص حضور موثر و نقش بسیج اساتید در حفظ نظام و آرمان های امام راحل (ره) دارید  بفرمایید.

امروزه ملت ایران مورد آماج انواع آسیب های جدی در سطوح مختلف جامعه، منجمله تغییر در رفتارهای اجتماعی درخصوص باورهای دینی و تغییر در سبک زندگی قرار دارد. این آماج که بتدریج رشدی فزاینده از سوی دشمنان این مرز و بوم داشته، هم اکنون به اوج حداکثری خود رسیده است. از سوی دیگر نیروهای پیاده نظام وابسته به استکبار جهانی در داخل کشور که متکی به شجره‌ی خبیثه‌ی ملعونه آمریکایی-صهیونیستی می­باشند و با همراهی دشمنان خارجی، مرتب با اجرای برنامه ­های فتنه­انگیز سیاسی و برقراری تحریم­های ظالمانه خود سعی دربرهم زدن امنیت ملی میهن عزیزمان و نهایتاً براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف اصلی خودشان قرار داده­اند، اغتشاشات اخیر آشوب­گران در گروه­های سازمان یافته و خشونت‌بار که معلوم شد با برنامه­های شبه ه­آور و از پیش تعیین شده و با تدارک عملیات مسلحانه به سمت مردم بیگناه و مدافعان ازجان گذشته امنیت کشور، حمله ور شده  و از طریق تهیج افکار عمومی و سردادن شعارهای ضد امنیتی سعی در ایجاد هرج و مرج و به غارت بردن اموال مردم و پایمال کردن بیت­المال و نیز به آتش کشیدن برخی بانکها، فروشگاهها و ساختمان­های مسکونی کشور داشتند که متآسفانه شاهد  کشته و زخمی شدن برخی و نیز شهادت تعدادی از مدافعان امنیت کشور بودیم. تحرکات مذبوحانه­ای که سعی در هدایت اعتراضات به حق مردمی بسوی بحرانی بزرگ درون‌کشوری برای اخلال در امنیت کشور داشتند که با هوشیاری ملت و حضور نیروهای حافظ امنیت ناکام باقی ماند. در این بین جوانان و مردم زحمتکش ایران که همواره در طول 40 سال گذشته از آماج انواع فشارهای اقتصادی، تدارک دیده از سوی بیگانگان و ستون پنجم داخلی آنان در امان نبودند، ولی همواره با گذشت مثال زدنی خود و امروز با بصیرتی بی نظیر، آتش اغتشاشات را خاموش کرده و با آگاهی کامل، صف خود را از پیاده نظام دشمنان این کشور جدا دانسته­اند. در هفته اخیر در اقصاء نقاط کشور ملت بزرگ ایران با تجمعات انقلابی خود و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و انگلیس، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان امنیت این کشور زدند تا با تبعیت از ولایت فقیه، بستر افول رژیم صهیونیستی و زمینه پایان دادن به سیطره استکبار جهانی را فراهم ­سازند. خاطر نشان می شود که بسیج اساتید برای حفظ نظام و آرمان هایش، امروز بیشتر از هرروز دیگری نیز در صحنه حضور دارند (باتشکر و قدردانی از شما که فرصتی به من دادید تا درخصوص مسائل مهم بسیج اساتید توضیحاتی داده شود.).