رئیس دانشگاههای آزاد استان تهران در اختتامیه اولین رویداد استارتاپی صنعت توانبخشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب:به سمت دانشگاه مساله محور هستیم ، دانشگاهی که بتواند نیازهای کشور را حل کند.

۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۶ کد : ۴۰۸۹
تعداد بازدید:۱۱۳۲
رئیس دانشگاههای آزاد استان تهران در اختتامیه اولین رویداد استارتاپی صنعت توانبخشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب:به سمت دانشگاه مساله محور هستیم ، دانشگاهی که بتواند نیازهای کشور را حل کند.

 دکتر محمود رضا   آقامیری، در اختتامیه اولین رویداد استارتاپ صنعت توانبخشی با تبریک روز معلولین و  تشکر از خانم دکتر داداندیش و تمام کسانی که این فضا را فراهم کردند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اولین قدم را برای ایجاد واحد فرشتگان برداشت که این واحد  مختص معلولین است ، ما نگرانی داشتیم که آیا اعضای هیأت علمی لازم را داریم که بتوانند هم زبان اشاره را بدانند و هم توانایی این کار را داشته باشند . امروز خوشبختانه حجم بالای عزیزان تحصیلکرده را در این زمینه شاهدیم .

رئیس دانشگاه های آزاد استان تهران  گفت: این اصطلاحات جدیدی که در فضای کسب و کار پیچیده است بحث استارت آپها، شتاب دهنده ها، نویدی می دهد که باید تغییری در شرایط ایجاد کنیم. یعنی حرکت علمی و انفجاری که در جهان شروع شده از نظر تغییرات ساعتی، دیگر اجازه سنتی فکر کردن نمی دهد، و دانشگاه آزاد اسلامی هم در این فضا قرار گرفته، بعبارتی اگر چرخه علم تا محصول را بخواهیم ببینیم بایداول شرایط را تغییر دهیم. و دانشگاه باید یک پویایی در خود به وجود بیاورد که خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی این اتفاق در حال رخ دادن است. و ما هم در تلاش هستیم که این کار را شکل دهیم و یکی از واحدهای پیشرو که شاهد این موضوع آن هستیم، واحد تهران غرب است.
وی با بیان اینکه بواسطه تلاش خانم دکتر داداندیش این کار در واحد تهران غرب بیشتر و جدی تر پیش می رود، افزود: در  استان تهران ۴ سرای نوآوری در حال تاسیس می باشد که ۲۲ بهمن ۳ سرا افتتاح خواهد شد.  
آقا میری گفت: در صدد هسیتم در این تحولی که درفضای کسب و کار پیش آمده دانشگاه آزاد اسلامی برای خود مسیری را آغاز کند و به دنبال تغییر رویکرد به سمت دانشگاه مساله محور هستیم ، دانشگاهی که بتواند نیازهای کشور را حل کند.
رئیس دانشگاه های آزاد استان تهران افزود: امروز استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کرده و تلاش ما این   است که بتوانیم به سمت دانشگاهی برویم که بتواند با یک برنامه علمی پیش رود. در حال حاضر 40 برنامه علمی در کشور تعریف شده است و همه براساس نیاز دستگاه های اجرایی و نیاز کشور می باشد.
وی بیان داشت: تمام کسانی که میخواهندفارغ التحصیل شوند چه در مقطع ارشد، چه در مقطع دکتری، باید پایان نامه و رساله هایشان دراین مسیر و مورد تأیید این قسمت قرار بگیرد. ما در تلاش هستیم دانشگاه آزاد نسل خود را تغییر و به نسل جدید دانشگاه ها بپیوندد
آقامیری خاطر نشان کرد: امروزه نیازها ارزیابی می شود، توانایی و پتانسیل های منطقه ای مورد توجه قرار می گیرد و بر اساس آن پیش خواهیم رفت و می بینم که فضای معاونت ها در کشور تغییر کرده در کنارمعاونت کشاورزی، معاونت مهندسی را میبنیم، در کنار معاونت پژوهشی معاونت فناوری را می بنیم. امیدوارم ما بتوانیم در کنار سایر بخشهایی که تلاش می کنند کشور و فضای اقتصاد دانش بنیان را رشد بدهند، نقش خود را بعنوان یک دانشگاه انجام دهیم.  
وی  افزود: خوشحالم که دو اتفاق مبارک در دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کنم. تاسیس دانشگاه فرشتگان که ویژه معلولین است و تاسیس دانشگاه فرشچیان که مختص هنر است. امید است که باروشهای جدید بتواند نقش خود را ایفا کند.