هفتمین رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل با محوریت اینترنت اشیاء در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب آغاز به کار کرد

۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۹:۲۲ کد : ۴۱۲۷
تعداد بازدید:۱۲۱۴

به گزارش روابط عمومی واحد،هفتمین رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل با محوریت اینترنت اشیاء در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب آغاز به کار کرد

 در ابتدای مراسم، دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری با بیان اینکه  در دو دهه اخیر اینترنت اشیاء و هوشمند سازی در تمام عرصه های زندگی ما اثر گذار بوده و خواهد بود خطاب به دانشجویان و ایده پردازان گفت: در برگزاری استارتاپ و راه اندازی کسب و کار تجربه دیگران نشوید بلکه از تجربه دیگران استفاده کنید.

وی افزود: آن چه که مهم است اجرایی کردن ایده هاست، کسی در پی راه اندازی کسب و کار است باید شبانه روز برای ایده خود وقت بگذارد.

معاون پژوهش و فناوری با اعلام حمایت از ایده پردازان خاطر نشان کرد: کار جمعی را هدف خود قرار دهید، حاصل کار جمعی و گروهی موفقیت بوده است.

 وی بیان داشت: در دانشگاه واحدتهران غرب همه اساتید در گروههای مختلف در تلاش هستند از شما دانشجویان فارغ التحصیل نسازند بلکه از شما شغل بسازند.

سپس مهندس محمودیان، رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این رویداد گفت: این که کسی تصیم بگیرد ایده خود را در معرض قضاوت بگذارد ویژگی یک فرد موفق در آینده خواهد بود. امروزه برای رشد صنعت و پیشرفت در این حوزه بسترها و نیازهای جامعه به سمت افرادی که قدرت ریسک پذیری بالایی دارند جهت گیری کرده است.

وی ضمن ارائه توضیحاتی از فرایند اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین گفت: ما آمادگی داریم فضای دانشگاه را در بستر صنعت منتقل کنیم. امروز اقتصاد انرژی در دنیا حرف اول را میزند، کشورهای در حال توسعه که برای رشد و تکاپو برنامه ریزی کردند در حوزه اقتصاد انرژی سرمایه گذاری کردند.

حامی این رویداد با بیان اینکه امروزه فرایند موفقیت یک ایده جدید زمانی به نتیجه میرسد که بتواند با یک شاخص کلیدی ارزیابی شودگفت: افرادی که دنبال ایده های جدید هستند باید بازار را رصد کنند، و متناسب با نیاز بازار ایده را پرورش دهند تا پیوند دانشگاه و صنعت نزدیک تر شود.

این رویداد سه روزه با هدف آشنایی دانشجویان و علاقمندان با زمینه های ورود به بازار کسب و کار و ایجاد انگیزه ، از چهارشنبه شب با ارائه ایده های شرکت کنندگان شروع شد و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

 100نفر در این رویداد حضور دارند که در ده تیم به مدت 54ساعت به فعال سازی ایده های خود خواهند پرداخت.

گفتنی است، هفتمین رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل با محوریت اینترنت اشیاء با حضور معاون پژوهش و فناوری،  معاون اداری و مالی، معاون فرهنگی – دانشجوئی،  رئیس دانشکده فنی و مهندسی،  رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین حامی رویداد، صاحبان ایده، استادان و دانشجویان و با حمایت مالی اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و اتحادیه کشوری فضای مجازی در سالن اجتماعات شهید موسوی دانشکده فنی و مهندسی آغاز به کار کرد.