معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پیش رویداد ایده تا عمل با محوریت گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب:ما در بخش تولید میتوانیم با افتخار و قدرت در تولیدات صنایع دستی، حرف اول را در دنیا بزنیم

۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۲۲:۴۴ کد : ۴۱۴۵
تعداد بازدید:۷۰۷

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، پیش رویداد ایده تا عمل با محوریت گردشگری فرهنگی، با حضور خانم دکتر محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دکتر پروین داداندیش رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و با استقبال پرشور جمع زیادی از اساتید و دانشجویان رشته های هتلداری و گردشگری واحد تهران غرب در روز یکشنبه ۲۴ آذرماه ۹۸ در سالن اجتماعات شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) این واحد برگزار شد.

بر اساس این گزارش در آغاز این مراسم دکتر پروین داداندیش با تاکید بر اینکه تاکنون 7 رویداد ایده تا عمل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شده است افزود: طی 6 ماه گذشته به همراه اساتید واحد ملاقات هایی را با معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی داشتیم  و فکر کردیم دانشگاه در حوزه صنایع دستی و گردشگری چه کمکی می تواند انجام دهد که در نهایت به فکر افتادیم تا استارت آپ گردشگری را کلید بزنیم. مدتهاست که بر روی این طرح کار می کنیم و در همین جا  لازمست از دانشجویان علاقمند و فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی که در برگزاری هشتمین رویداد ایده تا عمل با مجموعه دانشگاه همکاری داشتند تقدیر و تشکر نمایم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: دنیای جدیدی است که کشورهای دنیا سالها است روی اینگونه استارت آپ ها کار می کنند و البته ما هم تلاش خواهیم کرد این تیمی را که از دانشجویان علاقمند و ساعی تشکیل شده را حمایت کنیم  تا در آینده شاهد نتایج خوبی در این عرصه باشیم.

گفتنی است در ادامه این مراسم  معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که بعنوان سخنران ویژه حضور داشتند با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷ شهر ملی در حوزه صنایع دستی ثبت شده است تاکید کرد: تاکنون ۲ شهر جهانی خلاق در یونسکو به ثبت رسید.

دکتر محمودیان در ادامه سخنان خود  با تاکید بر نقش موثر توسعه صنایع دستی، در جلوگیری از مهاجرت به شهر ها افزود : در شهر های اصفهان و بندر عباس و برخی دیگر از شهرهای ایران به واسطه تولید صنایع دستی خوشبختانه با مهاجرت معکوس مواجه هستیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ایده های جوانان دانشگاهی ، حال بسیاری از روستاها وشهر های با خواستگاه صنایع دستی را خوب کرده است.

بر اساس این گزارش در بخش دیگری از  این برنامه اکبری از  دانشجویان رشته برق واحد تهران غرب بعنوان عضو خانواده بزرگ ایده تا عمل- شتابدهنده ایده تا عمل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب- توضیحاتی را در خصوص برنامه استارت آپی ایده تا عمل در این دانشگاه ارائه کرد و از تجارب خود در استارت آپ های قبلی سخن گفت.

گفتنی است در حاشیه برگزاری این رویداد ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از نمایشگاهی که بمناسبت گرامیداشت هفته پژوهش در  محل برگزاری این رویداد برپاست بازدید بعمل آوردند.