جلسه شورای هم اندیشی فرهنگی به همت دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار گردید.

۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۱ کد : ۴۲۲۸
تعداد بازدید:۸۷۲
جلسه شورای هم اندیشی فرهنگی به همت دانشکده مدیریت و با حضور حجه الاسلام دکتر محمدی، مسئول نهاد رهبری واحد تهران غرب، دکتر پیشگر، معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر عزیزی، رئیس دانشکده مدیریت، مسئولین و اساتید دانشکده مدیریت برگزار گردید.

جلسه شورای هم اندیشی فرهنگی به همت دانشکده مدیریت و  با حضور حجت الاسلام دکتر محمدی، مسئول نهاد رهبری واحد تهران غرب، دکتر پیشگر، معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر عزیزی، رئیس دانشکده مدیریت، مسئولین و اساتید دانشکده مدیریت برگزار گردید.
در ابتدای جلسه اصغرنیا، عضو هیات علمی واحد تهران غرب، با بیان این که ما باید از خودمان شروع کنیم و عملکرد ما است که به دانشجویان جهت می دهد، اظهار کرد: " بهتر است که برای بهبود وضعیت موجود فرهنگی از خودمان، اساتید و کارکنان شروع کنیم. در جایی که افراد پایبند فرهنگ نیستند از دانشجویان چه انتظاری می رود".
در ادامه دکتر محمدی با اشاره به دو نکته قرآنی افزود: "نکته اول اینکه اولین دستور خداوند متعال"اقرا " بود در همان سوره بعد از آن آیه سجده واجب آمده است. یعنی خداوند دستور به علم می دهد و مسیرش را هم مشخص می کند. نکته دوم اینکه زمانی که خداوند آدم را خلیفه قرار داد، دستور داد همه به آدم سجده کنند چون آدم از نظر علمی از همه ملائک بالاتر بوده است".
سپس عزیزی بیان داشت:" ما خودمان بیشتر در معرض وسوسه هستیم و ایجاد غرور و حب جاه و مقام گاها اتفاق می افتد که دانشجویان را برانیم و همین باعث می شود که نتوانیم کاری برای دانشجویان انجام بدهیم".
رئیس دانشکده مدیریت اظهار کرد:" این شروعی است برای برگزاری جلسات بعدی و پربار نمودن جلسات. ایشان از اساتید خواستند چنانچه نظرات و پیشنهادات فرهنگی دارند هم در جلسات بیان کنند هم به دفتر دانشکده آن را اعلام کنند. ریشه یابی فرهنگی مشکلات در دانشکده و دانشگاه می تواند به حل آن ها کمک کند".
در ادامه جلسه استادان دانشکده مدیریت در خصوص مسائل فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
برگزاری جلسات توجیهی، ایجاد رابطه صمیمی با دانشجویان، تخصیص چند دقیقه از کلاس به دانشجویان تا حرف خودشان را بزنند، نحوه برخورد مناسب با دانشجویان، ایجاد حس امید در بین دانشجویان، یادآوری برخی نکات به ایشان در کلاسهای درس توسط خود اساتید، لزوم آموزش آداب حضور در کلاس های درس، تشکیل تیم تولید محتوای حرفه ای با کارگردانی حرفه ای و تولید خوراک فرهنگی در همه زمینه ها، ایجاد شورای راهبردی یا راهبری فرهنگی در واحد تهران غرب، ایجاد کارگروه های مختلف در درون این شورا جهت هم اندیشی بهتر حتی با تشکیل جلسات در فضای مجازی جهت تولید محتوا مرتبط با رشته های تحصیلی هر استاد، ایجاد کارگروه های مجازی، ایجاد گروه مشاوران یا شورایی که کارگروه های مختلفی داشته باشد و یکی از آنها کارگروه فرهنگی باشد و اعضا کارگروه ها از مسئولین واحد، اساتید و دانشجویان باشد، ایجاد وحدت رویه در رفتار، پوشش و گفتار اساتید جهت ایجاد فضای اعتماد در بین دانشجویان و دانشگاه، تهیه و تنظیم پرسشنامه و نیاز سنجی دانشجو در دانشگاه، تبلیغات و پیاده سازی درست مفهوم فرهنگ، زنده کردن آداب و رسوم فرهنگی در بچه ها، شناسایی خشم درونی و برگزاری جلسات با خانواده ها، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان جهت نیازسنجی فرهنگی دانشجو، استفاده درست از فضاها و امکانات با درگیر کردن ایشان، حفظ ظاهر و برگشت قوانین اولیه، تعیین شاخص های رفتاری و گفتاری دانشجویی،از نگاه دانشجو ببینیم و توصیه ها را از سمت خود دانشجویان با طرز بیان خود ایشان انتقال بدهیم، از  موارد و پیشنهادات مطرح شده در این جلسه می باشد.
مسئول نهاد رهبری در واحد تهران غرب ضمن اشاره به روشهای ترک عادات اجتماعی از شرکت کنندگان در جلسه خواستند تا برای جلسات آینده علاوه بر بحثهای آموزشی ، درخصوص چگونگی ایجاد مهارت نیز فکر کرده و در جلسه بعد در خصوص راه های ایجاد مهارت نیز بحث شود.
در پایان دکتر پیشگر، ضمن درخواست مساعدت از حاضران برای ترم آینده افزود:" ما نباید نسبت به بحث فرهنگی بی تفاوت باشیم چون قطعا توجه ما باعث می شود که دانشجویان به این موضوعات اهمیت بدهند و تجربه نشان داده که اهمیت دادن استاد در کلاس تاثیر گذار است، دانشجویان را به کانونهای دانشجویی راهنمایی کنید و اگر لازم بود کانون جدید تعریف خواهد شد".