معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب: اساتید دانشگاه ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) را برای دانشجویان تبیین کنند

۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۱۰ کد : ۴۲۸۹
تعداد بازدید:۷۳۵

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: اساتید دانشگاه‌ وظیفه بزرگی در دانشگاه‌ها برعهده دارند و باید ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) را برای جوانان دانشجو تبیین کنند.

به گزارش روابط عمومی واحد، به نقل از گروه خبرگزاری خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری  آنا،سیدحسین پیشگر  با اشاره به نقش مهم دانشگاهیان در ترویج سبک زندگی فاطمی اظهار کرد: اساتید دانشگاه‌ وظیفه بزرگی در دانشگاه‌ها برعهده دارند و باید ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) را برای جوانان دانشجو تبیین کنند تا آنان بتوانند در انتخاب الگوهای خود دقت بیشتری داشته باشند و مسیر زندگی خود را بهتر انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تعلیم و تربیت روش الگوگیری است، اظهار کرد: یک شخصیت الگو، به عنوان نقطه‌ای مرکزی در محور رشد و هدایت‌های اخلاقی تربیتی فرد قرار می‌گیرد و در شکل‌گیری رفتار تربیت شونده، آثار بسیاری بر جای می‌گذارد و به همین دلیل قرآن کریم الگوهای صحیحی را تعیین کرده و بر پیروی از آنان سفارش کرده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: نیاز به الگو، از نیازهای طبیعی انسان بوده و او را وادار می‌کند تا با در نظر داشتن الگوی مورد نظر، تلاشی هدف‌دار و آگاهانه برای رسیدن به ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی الگو در پیش گیرد.

پیشگر با بیان اینکه قرآن کریم، رسول گرامی اسلام(ص) را الگوی شایسته و اسوه حسنه مؤمنان معرفی کرده است، گفت: در این الگوگیری فرقی میان زن و مرد نیست، اما به دلیل خُلق و خوی و مسئولیت‌های خاص زنانه، لازم است زنان از جنس خود هم، الگویی داشته باشند تا از نظر پذیرش الگو و روشن شدن مصادیق اسوه‌پذیری، به راه و رسم و سیره اخلاقی و خانوادگی او اقتدا کنند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در سخنان خود، حضرت فاطمه(س) را از وجود خود می‌داند و بارها در جمع مؤمنان می‌فرماید که فاطمه(س) پاره تن من است، افزود: وجود فاطمه(س) از وجود رسول خدا(ص) جدا نیست و سیره او جلوه دیگری از سیره پیامبر(ص) است؛ پس فاطمه(س)، ادامه راه و سیره رسول خدا(ص) در همه زمینه‌ها از جمله بندگی خدا، تقوا، عبادت، حجاب، عفاف و... است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ادامه داد: شخصیت جهانی حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد و مراحل زندگی‌اش می‌درخشد و در اصالت خانوادگی، در نحوه ولادت، در چگونگی ازدواج، همسرداری، تربیت فرزند، در ولایت‌مداری و حتی شهادتشان نکات ویژه‌ای است. امروزه برخی از جوانان گاهی الگوهایی را برای خود برمی‌گزینند که متأسفانه آن‌ها را به سیاهی و نابودی می‌کشاند. ائمه اطهار به‌خصوص حضرت فاطمه(س) می‌تواند نه تنها برای دختران حتی برای پسران دانشجوی ما الگوی مناسبی در رفتار و گفتار باشد.

پیشگر خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در زندگی کوتاه خود اسوه حسنه در سیاست‌ورزی، خانواده‌داری و اخلاقی زیستن بود؛ ایشان بدون اینکه حجاب و عفاف مانع شود، خطبه فدکیه را می‌خواند و از امیرالمؤمنین علی(ع) دفاع جانانه می‌کند.