معاون دانشجویی و فرهنگی واحد تهران غرب: تمهیداتی در نظر گرفته شد تا چنانچه دانشجویی در فرایند ثبت نام دچار مشکل شد، یا نیازمند راهنمایی بود طی تماس تلفنی با دانشجو، این امر محقق گردد

۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۱ کد : ۴۴۷۶
تعداد بازدید:۱۰۲۴

لطفاً اقدامات انجام شده توسط حوزه معاونت دانشجویی که در جهت رفاه حال دانشجویان و حفظ سلامتی آنان از زمان شیوع ویروس کرونا و بوجود آمدن خطرات ناشی از مراجعه حضوری در دانشگاه صورت گرفته را شرح دهید؟

در پاسخ به سوال شما باید به اطلاع برسانم با توجه به شرایط بحرانی که از اوایل اسفند ماه ۹۸ در اثر شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و در این واحد دانشگاهی به وجود آمد و با درنظر گرفتن خطراتی که بیماری کرونا می‌توانست در اثر مراجعه حضوری برای دانشجویان ایجاد کند، در وهله اول تلاش شد فرایندهای مرتبط با نیاز دانشجویان، از قبیل گواهی خروج از کشور و همچنین صدور مجوزهای لازم برای نظام وظیفه بر اساس درخواست دانشجو در فرم های آنلاین، که بر روی سایت واحد قرار گرفت انجام گیرد تا مشکلی در این رابطه برای متقاضیان بوجود نیاید.

در این راستا همچنین تمهیداتی در نظر گرفته شد تا چنانچه دانشجویی در فرایند ثبت نام دچار مشکل شد، یا نیازمند راهنمایی بود طی تماس تلفنی با دانشجو، این امر محقق گردد.

آیا در خصوص درخواست ها ی مربوط به تخفیف شهریه و همچنین ارائه مدارک و مستندات مربوطه نیز تمهیداتی برای عدم حضور دانشجویان در نظر گرفته شده است یا خیر؟

در این خصوص باید عرض کنم از مواردی که بعد از تعطیلات نوروز با آن مواجه بودیم و نیاز به تعریف یک ساز و کار مناسب داشت، فرایند تخفیف شهریه دانشجویی و دریافت مدارک و مستندات دانشجویان بود که به همت همکارانم در حوزه معاونت دانشجویی، این فرآیند به صورت آنلاین محقق شد و در حال حاضر فرم‌های مربوط به این امر و مدارک مورد نیاز به صورت یکپارچه در سامانه‌ای بر روی سایت واحد قرار داده شد.

لازم به توضیح است که آدرس سامانه هم در خبرهای مربوط به حوزه معاونت دانشجویی فرهتگی واحد در سایت دانشگاه قرار دارد و دانشجویان عزیز می توانند مدارک و مستندات لازم را که از قبل آماده کرده اند، در سامانه بارگذاری نمایند.

به این ترتیب نیازی به حضور دانشجو برای ارائه مدارک به صورت فیزیکی نیست و در خواست آنان به صورت آنلاین انجام خواهد شد و در شهریه دانشجویان نیز لحاظ خواهد شد.

در اینجا لازمست تا از همکاری صمیمانه خانم مهدی نژاد و اقای فراهانی به منظور برنامه ریزی و طراحی این سامانه و همینطور کمک های روابط عمومی واحد به ریاست خانم کاظمی نسب تقدیر و تشکر نمایم.

لطفاً توضیح دهید آیا در حوزه دانشجویی و فرهنگی اقدامات دیگری نیز برای استفاده دانشجویان در فضای مجازی در نظر گرفته شد؟

در این خصوص باید به اطلاع دانشجویان عزیز برسانم در حال حاضر سامانه دیگری نیز برای دریافت نظرات دانشجویان از نحوه برگزاری کلاس های درسی مجازی طراحی شد و انشاء الله در هفته آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین برنامه ریزی لازم انجام شده است که در مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی نیز به صورت های مختلف برگزار شود که از آن جمله می توان به مسابقه نیمه شعبان اشاره کرد که در حال حاضر در حال انجام می باشد.

همچنین مقرر شد تا به همت کانون های گردشکری و جهانگردی، جشنواره خوراک از سفره های رمضان به صورت مجازی برگزار شود که اطلاعات مربوط به ان نیز متعاقباً به اطلاع عموم دانشجویان عزیز خواهد رسید.

در پایان مصاحبه بفرمایید درشرایط موجود، بطور کلی عمده مشکلات دانشجویان در حوزه شما مربوط به چه مواردی بوده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، اکثر مشکلات دانشجویان در حال حاضر مربوط به صدور گواهی خروج از کشور، گواهی های مربوط به فراغت از نظام وظیفه و تخفیف شهریه بود که همانطور که گفته شد موارد مورد نظر به صورت فرم های آنلاین طراحی شده و بر روی سایت قرارگرفته است.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب معاونت دانشجویی شیوع کرونا معاون دانشجویی فرهنگی تخفیف دانشجویی