معاون اداری و مالی واحد تهران غرب: در شرایط بحرانی موجود و شیوع کرونا، رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی و خصوصا توجه به اصل فاصله گذاری اجتماعی و تا حد امکان دورکاری، کمک شایانی به کنترل این بیماری خواهد کرد

۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۷ کد : ۴۴۷۹
تعداد بازدید:۸۴۹

آیا در صورت تداوم تعطیلی دانشگاه بدلیل جلوگیری از شیوع کرونا، برنامه ای برای حضور محدود کارکنان در حوزه های مختلف اداری، آموزشی، دانشجویی، پژوهشی و مالی جهت انجام امور مربوط به دانشجویان پیش بینی شده است یا خیر؟

در شرایط بحرانی موجود و شیوع این بیماری، رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی و خصوصاً توجه به اصل فاصله گذاری اجتماعی و تا حد امکان دورکاری، کمک شایانی به کنترل این بیماری خواهد کرد.

به همین جهت از کارکنان عزیز انتظار داریم موارد فوق را رعایت و در صورتی که بیماری زمینه ای دارند، ضمن هماهنگی با بخش اداری درمحل کار حضور نیابند و وظیفه خود را به سایر نیروها محول نمایند.

البته لازم به ذکر است عمده بحث، حضور یک سوم از کارکنان جهت ا نجام امور، پاسخگویی به دانشجویان و خصوصاً پشتیبانی از برنامه آموزش در فضای مجازی می باشد که این امر می بایستی به نحو احسن صورت پذیرد.

لطفاً بفرمایید با توجه به تعطیلی مستمر دانشگاه که بدلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از اواسط اسفند ۹۸ انجام گرفته وهمچنین محدودیت های اعمال شده در خصوص حضور کارمندان، تاکنون چه اقداماتی در جهت پاسخگویی به دانشجویان و خصوصاً رفع مشکلات مالی آنان صورت گرفته است؟

در پاسخ به این سوال باید عرض کنم به دنبال اعلام شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاهها از ۴ اسفند ماه ۹۸، برابر هماهنگی های بعمل آمده با ریاست محترم واحد، نیروهای حوزه مالی بصورت شیفتی جهت پاسخگویی و رفع مشکلات دانشجویان در ساختمان ستادی واحد بصورت فعال حضور داشتند.

همچنین باید باطلاع برسانم برابر بخشنامه مورخ ۹۹/۱/۱۳ سازمان مرکزی و اعلام حضور یک سوم کارکنان و مدیران اجرایی درتمامی حوزه ها، درتاریخ ۹۹/۱/۱۶ جلسه شورای اداری واحد بصورت مجازی تشکیل شد و در این جلسه مقرر گردید، بمنظور پاسخگویی به سؤالات دانشجویان و انجام امور آنان، معاونین و روسای دانشکده ها لیست اسامی کارکنان بخش های تحت مدیریت خود را جهت حضور اعلام نمایند.

که این امر با همت مسوولین ذیربط صورت پذیرفت و کارکنان با هماهنگی مدیران خود جهت پاسخگویی به ارباب رجوع در محل کارحضورخواهند داشت.

لطفاً بفرمایید با توجه به تعدد ادارات تحت مدیریت جنابعالی، تاکنون چه اقداماتی توسط ادارات مربوطه در جهت پاسخگویی به ارباب رجوع و نیز مقابله با شیوع بیماری کرونا و مبارزه با آن در زمان تعطیلی دانشگاه صورت گرفته است؟

گفتنی است برای عمده مدیریت های زیر مجموعه حوزه اداری و مالی شامل ادارات پشتیبانی، اداری و مالی که با توجه به شرایط موجود بیشتر درگیر می باشند، بگونه ای برنامه ریزی شده است تا نیروهای حوزه های مذکور با توجه به نیاز و نیز رعایت حضور یک سومی کارکنان در واحد، اقدامات لازم انجام گیرد.

این امر در بخش اداری شامل اطلاع رسانی، نظارت بر امر حضور کارکنان و رصد کارکنانی است که بیماری زمینه ای دارند. دربخش پشتیبانی نیز شامل تهیه اقلام مورد نیاز بخصوص اقلام بهداشتی و بالاخره در حوزه مالی نیز حمایت به موقع و همیشگی می باشد.

چنانچه اقداماتی در جهت رعایت نکات بهداشتی، ایمن سازی و مقابله با ویروس کرونا در سطح واحد و برای حفظ سلامت مراجعه کنندگان، کارکنان و اعضای هیات علمی صورت گرفته توضیح دهید؟

در اسفند ماه ۹۸ و البته از همان آغاز اعلام شیوع بیماری کرونا، واحدتهران غرب اقدام به تهیه مواد ضد عفونی، ماسک و دستکش نمود و با تهیه بروشورهای هشدار دهنده، نسبت به خطر بیماری، اطلاعات لازم را در اختیار کارکنان قرار داد.

همچنین با توجه به حضور یک سومی کارکنان از تاریخ ۲۳ فروردین ۹۹، تمهیدات لازم برای ضدعفونی کردن مرتب و منظم فضای اداری کارکنان، سرویس های بهداشتی، آبدارخانه ها، راهروها انجام شد و نصب مجدد پروتکل های لازم جهت رعایت بهداشت فردی و ساختمان با همکاری روابط عمومی واحد انجام شد.

کلید واژه ها: معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب شیوع کرونا نکات بهداشتی تعطیلی دانشگاه