رئیس واحدتهران غرب:

چابک‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب در دستور کار قرار دارد

۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۳ کد : ۴۶۵۷
تعداد بازدید:۱۶۷۸

رئیس واحدتهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چابک سازی این واحد دانشگاهی هم رضایت دانشجو و هم رضایت استاد را بالا می‌برد و در نهایت رضایت قلبی و آرامش مجموعه را به دنبال دارد.

به گزارش روابط عمومی واحد، جلسه سیاست گذاری حوزه دانشجویی فرهنگی در سال ۹۹ با حضور پروین داداندیش رئیس واحد، پیشگر معاون دانشجویی فرهنگی، مدیران و کارشناسان امور دانشجویی و فرهنگی ستاد و دانشکده‌ها، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در سالن جلسات ساختمان ستادی برگزار شد.

در ابتدا پیشگر به عملکرد حوزه دانشجویی و فرهنگی در سال گذشته پرداخت و هدف از برگزاری این را جلسه را سیاست گذاری به منظور عملکرد بهتر حوزه مربوطه عنوان کرد.

در ادامه بهنوش مهدی نژاد مدیر دانشجویی، به تشریح عملکرد امور دانشجویی در سال گذشته پرداخت و برنامه‌های پیش بینی شده سال ۹۹ مدیریت تحت تصدی خود را بیان کرد.

وی افزود: در بخش نظام وظیفه در سال گذشته ۲۴۸۹ مورد معافیت تحصیلی برای دانشجویان ورودی جدید صادر شده است، درخواست خروج از کشور حدود ۲۲۰۰ مورد تأیید شده است.

مهدی نژاد بیان کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۸ افزایش ورودی‌های جدید داشتیم آمار هم به همان نسبت افزایش داشته، بحث دیگر مربوط به نقل و انتقالات دانشجویی است که در سامانه منادا دانشجویانی که می‌خواستند انتقال بگیرندیا مهمان شوند به واحدهای دیگر، در مجموع ۱۲۱۵ مورد درخواست دانشجویی ثبت شده بود که مورد رسیدگی و انجام شد. در نیسمال دوم حجم بیشتری از دانشجویان مهمان را داشتیم.

مدیر دانشجویی تخفیفات دانشجویی شامل تخفیف شهریه، تخفیف هزینه انصراف، تخفیف ازدواج را بخش دیگر فعالیتهای دانشجویی برشمرد و افزود: در نیمسال اول آمار قابل توجهی در خصوص تخفیف شهریه داشتیم.

وی ادامه داد: کمیته انضباطی و اخلاقی، امور تغذیه، مرکز مشاوره سلامت (سال گذشته ۱۲۲ مشاوره دانشجویی)، برگزاری کارگاه (سه کارگاه مشاوره، اعزام تیم روانشناسی مشاوره به مناطق سیل زده،)، طرح سنجش سلامت (برای ورودی سال ۹۸)، صدور کارت دانشجویان ورودی جدید (چاپ ۶ هزار کارت)، معرفی دانشجوی نمونه، برگزاری اردوهای دانشجویی، ۴۵ مورد کار دانشجویی که با قسمت‌های مختلف همکاری داشتند، سرفصل‌های مهم گزارش مدیریت دانشجویی را تشکیل می‌داد.

داداندیش بیان کرد: در بخش دانشجویی در بخش تخفیف شهریه و مشمولین تا آنجایی که بتوانید رضایت دانشجو را در این بخش جذب کنید ما سال آینده دانشجوی بیشتری خواهیم داشت. پس به انجام دادن کار خود سرعت عمل بخشید و با دانشجو همچون گذشته و حتی بیشتر تعامل داشته باشید.
سپس مهمان کاظمی مدیر فرهنگی به تشریح عملکرد حوزه فرهنگی در سال ۹۸ پرداخت و نماز جماعت، ستاد اقامه نماز، مسابقات با محوریت نماز، اجرای بخشنامه امر به معروف و نهی از منکر، برنامه‌های روز زن، روز کارمند، روز استاد، برگزاری اردوی کوه پیمایی کهف الشهدا با همکاری بسیج کارکنان، اعزام دانشجویان به مشهد مقدس، برگزاری اردوی راهیان نور، ولادت‌ها، وفات‌ها، اعیاد، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، کارگاه‌های آموزشی، انتخاب دانشجویان نمونه، برگزاری تفسیر قرآن کریم در هر دانشکده برای دانشجویان، استادان، کارکنان، فعالیت‌های تشکل و بسیج دانشجویی، وجود نشریات فعال، کانونهای فرهنگی، استقبال از ورودی‌های جدید، برگزاری برنامه های مربوط به شهادت سردار سلیمانی، مسابقه جشنواره هنری استانی قبا که اولین دوره آن برگزار شد را از کلیات برنامه‌های حوزه فرهنگی در سال گذشته بر شمرد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونا برگزاری دوره دوم مسابقات قبا ناتمام مانده است و پیشنهاد دادیم به ستان که برگزاری آن به ترم آینده موکل شود.

کاظمی در ادامه با اشاره به برگزاری زیارت عاشورا به صورت هفتگی، خلاصه ای هم از طرح پوشش و آراستگی را مطرح کرد و گفت: در خصوص پوشش و آراستگی جلسات و طرحهای مختلفی انجام شده مانند طرح سیدا و با شروع بازگشایی دانشگاه دوباره شروع خواهد شد. یعنی دانشجویانی که شرایط پوشش مناسبی ندارند در گزارشی که از طرف حراست و حفاظت به معاون دانشجویی فرهنگی ارائه می شود معرفی میگردند. گزیده ای از بخشنامه آراستگی به آنها ارسال می شود و تذکر اول به آنها داده می شود و در صورت رعایت نکردن تذکر دوم، به مرکز مشاوره معرفی و در نهایت کمیته انظباطی معرفی می‌شوند.

در ادامه داداندیش پیرو این گزارش بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران غرب ظرفیت و پتانسیل آن را دارد که در این شرایط برنامه ها و مسابقات را به صورت مجازی برگزار کند. داستان نویسی، طراحی فیلم، بصورت مجازی برگزار کنید که مطمئناً مشارکت کننده بیشتر است.
وی با اشاره به تجربه برگزاری جشنواره خوراک به صورت مجازی که بخوبی از آن استقبال شد افزود: به دنبال این هستیم که کرونا مانع فعالیت ما در دانشگاه نباشد.
رئیس واحد تهران غرب ضمن تشکر از زحمات حوزه فرهنگی در ارائه گزارش و فعالیتهای مربوط به آن تصریح کرد: ما نیاز به ارزیابی و سنجش داریم که توسط آن می توانیم هم مدیران و هم فعالیتهایمان را ارزیابی کنیم و برای آینده تصمیمات بهتری بگیریم. ما نباید در بخش فرهنگی به بخشنامه بسنده کنیم و باید برنامه ریزی سالیانه داشته باشیم.
وی پیشنهاد کرد با توجه به اوضاع فعلی میتوانیم اردو ها را به کمک عینک مقوایی و دوربین ۳۶۰ درجه مجازی برگزار کنیم و به تعداد دانشجویانی که ثبت نام می کنند عینک مقوایی دهیم تا از آن طریق شرکت کنند. شاید حال و هوای یک اردوی مجازی دلنشین باشد و دانشجو همزمان با پدر و مادرش در آن هم شرکت کنند.
در ادامه گیتی متین، مدیر تربیت بدنی دانشگاه، از عملکرد سال ۹۸ حوزه مدیریتی خود گزارشی ارائه کرد و برنامه های پیش بینی شده برای سال جدید را تشریح کرد. متین دراین نشست تشکیل تیم در یازده رشته ورزشی (کاراته، والیبال، بسکتبال، فوتسال…)، خرید تجهیزات (تشک کشتی، بازسازی منبع گرمایش سونای خشک)، آموزش شنا، میزبانی وزن کشی گروه کشتی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری اداره تربیت بدنی، برنامه ریزی ثبت نام و مسابقات درون واحدی، برگزاری مسابقات فوتبال دستی در دانشکده فنی و مهندسی را بعنوان بخشی از کارنامه عملکرد مدیریت تربیت بدنی درسال ۹۸ دتشریح نمود. وی در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای سال ۹۹ نیز توضیحاتی ارئه کرد.
در ادامه داداندیش گفت: درشرایط کرونا هم می توان درحوزه تربیت بدنی برنامه های مجازی برگزار کرد. یک برنامه طراحی کنید تا بتوان کلاس را بصورت مجازی برگزار کرد، مثل ورزش یوگا.
رئیس واحد تهران غرب با تاکید بر همکاری و تعامل همکاران در ایام امتحانات بیان داشت: در هر حوزه ایی فعالیتهایی که در ستاد یا دانشکده است اگر فکر می کنید با یک سامانه کار راحتر پیش می رود، مطرح کنید ما قطعاً حمایت می کنیم. مثلاً بعضی از خدمات مثل تخفیف شهریه و گواهی اشتغال به تحصیل را در این دوران بصورت مجازی ارائه دادیم که موجب شد دانشجویان کمتر مراجعه کنند.
وی سپس با تشکر از شرکت کنندگان دراین جلسه خاطر نشان کرد: حضور کرونا واقعاً یک آسیب جدی است و مجبوریم برخی از خدمات را مجازی ارائه دهیم پس با آزاد کردن فکر و ذهن افراد می توان تصمیم اصولی گرفت و مسیر را راحتتر طی کرد.

همچنین جلسه سیاست گذاری حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی در سال ۹۹ با حضور خانم دکتر داداندیش رئیس واحد، آقای دکتر گیوریان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، خانم دکتر سهرابی مدیر آموزش، خانم دکتر لشکری زاده، مدیر کل حوزه ریاست، مدیران آموزش دانشکده ها، کارشناسان آموزش با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در اتاق جلسات ساختمان ستادی برگزار شد.
در ابتدا جلسه گیوریان ضمن تشکر از حضور اعضا، اظهار داشت: ما همکاران با تجربه‌ای در واحد تهران غرب داریم که در این شرایط پیش آمده در مدت چهار ماه انجام کارها متوقف نشد،
وی افزود: ما در مدت امتحانات باید صبرمان را بالا ببریم در این بیست و چند روز که زمان برگزاری امتحانات است همه قسمت ها فرهنگی، پژوهشی… همکاری لازم را با آموزش داشته باشند این یکپارچگی و پشتیبانی بیشتر را باید پوشش داد، چرا که آبروی یک واحد دانشگاهی نتیجه آن است
معاون آموزش و تحصیلی تکمیلی با بیان اینکه در شرایط کرونا بعضی کارها ساختار مند است گفت: برای برخی کارها از قبل دستورالعمل وجود دارد، و برای برخی قسمت ها ساختاری نداریم و همان لحظه باید تصمیم بگیریم و پیشنهاد ارائه دهیم لذا، در این ایام باید ریسک پذیری مان را بالا ببریم یکی از ویژگی هایی که در این ایام به ما می تواند کمک کند ریسک پذیری توأم با رعایت وجدان و مسائل دانشگاه است.
گیوریان بیان داشت: در این دوران کرونا ترتیب کارها باید الاهم و فی الاهم باشد و من مطمئنم با حضور و پشتیبانی خانم دکتر داداندیش که همیشه حمایت و مساعدت می‌کنند موفق می شویم
امیدوارم سلامتی خود و خانواده حفظ شود تا بتوانید در هر سنگری که هستید به ما کمکی را داشته باشید
در ادامه داداندیش در جلسه عنوان کرد: ما یک هدف برای واحد تهران غرب گذاشتیم این هدف اگر محقق شود اهداف دیگری در راستای آن حل خواهد شد. مثلاً واحد زیان‌ده هدفش درآمدزایی است ما که زیان ده نبودیم سال‌ها به دنبال کسب درآمد غیرشهریه‌ای هستیم، اما یک هدف عمده این است که ما باید یک واحد چابک باشیم، این چابک بودن هم رضایت دانشجو و هم رضایت استاد را بالا می‌برد و در نهایت رضایت قلبی و آرامش مجموعه را به دنبال دارد.

داداندیش بیان کرد: خوشبختانه در دوران کرونا فضایی به وجود آمده که می‌توان خدمات آموزش رامجازی ارائه داد مثل: تخفیف شهریه، گواهی اشتغال به تحصیل، ما باید در این زمینه نوآوری داشته باشیم تکراری‌ها را حذف کنیم تا بتوانیم بخش اعظم آن را بدون حضور دانشجو انجام بدهیم این کار فوق العاده است.
رئیس واحد تهران غرب با بیان اینکه به نوعی ما در خط مقدم جبهه هستیم و باید آماده هر گونه تغییر و تحولات باشیم افزود: هدف بعدی ارتقا رضایت ارباب رجوع است. اکنون در امتحانات که در دوره کرونا است رضایت ارباب رجوع آن آرامشی که نگرانی از کرونا را کنار می‌گذارد، یک رزمایش است در این رزمایش ما باید خود را محک بزنیم و ببینیم می توانیم رضایت ارباب رجوع را کسب کنیم، قطعاً می توانیم رفت و آمد دانشجویان را کم کنیم برخی دانشجویان دارای بیماری هستند در ترم پیش ما مطلع شدیم چند نفر از دانشجویان بیماری دیابت داشتند که خود اطلاع نداشتند این فرصتی است که باید آرامش را مهیا کنیم.
وی خطاب به اعضا جلسه گفت: شما هم کمک کنید همفکری کنید تعامل و همکاری داشته باشید پس ما باید در آموزش ستاد بحران تشکیل دهیم که سریع و وقتی با مشکل برخورد کردیم با تماس تلفنی جواب بدهیم، در دوران کرونا شما هم در ستاد آماده باشید با همفکری پاسخ پاسخگو باشید.
داداندیش گفت: هدف دیگر این است واحد تهران غرب را ارتقا علمی بدهیم، از استادان کارآمد استفاده کنیم و جلوی ورود برخی استادان حق التدریس را بگیریم، به روش آموزش نظارت کنیم، کلاسها سر موقع انجام شود، همه چیز استاندارد باشد و خودمان نزدیک کنیم به واحدهایی که در این زمینه بالا هستند و این اتفاق شدنی است.
وی در پایان ضمن قدردانی از حضور شرکت کنندگان در جلسه ابراز امیدواری کرد در سال ۹۹ منتظر کمک‌های نوآورانه شما همکاران هستیم.
در پایان جلسه هریک از مدیران و کارشناسان به بیان نظرات و پیشنهادات خود مبنی بر کیفیت بخشی و حفظ سلامت دانشحویان پرداختند. همچنین مطالبی در مورد برگزاری هرچه بهتر امتحانات مطرح کردند.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب رئیس واحد پروین داداندیش چابک سازی حوزه رضایت دانشجو