امتحانات غیرحضوری شد

آغاز امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از ۳۱ خرداد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و تهران مرکز از برگزاری امتحانات پایان ترم همه مقاطع در واحد‌های استان تهران به صورت مجازی خبر داد.
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۷ کد : ۴۶۵۹
تعداد بازدید:۲۱۸۸۰

به گزارش روابط عمومی واحد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر سیدمحمودرضا آقامیری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،، گفت: قرار بود دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مثل گسترش طول مدت زمان امتحانات و برگزاری مجازی، یکسری از امتحانات مثل دروس عمومی و برخی دوره‌ها مثل دکتری و کارشناسی ارشدرا که تعداد دانشجویان آن کمتر از ۱۰ نفر است، در دیگر مقاطع و دروس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی امتحانات را حضوری برگزار کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و تهران مرکز تصریح کرد: ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای روز چهارشنبه اعلام کرد، همه امتحانات در استان تهران باید به صورت مجازی برگزار شود، طبیعتاً، چون هم استاندار و هم رئیس ستاد مبارزه با کرونا این خبر را رسماً اعلام کردند، دانشگاه آزاد اسلامی هم نوع برگزاری امتحانات را به غیر حضوری و مجازی تغییر داد و به همین علت زمان برگزاری امتحانات یک هفته به تعویق خواهد افتاد.

آقای آقامیری گفت: از آنجا که پیش از این ما امتحانات را از ۲ هفته به چهار هفته گسترش داده بودیم، با اجرای این شیوه جدید طبق برنامه، امتحاناتی که قرار بود در این هفته باشد به هفته پنجم موکول خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و تهران مرکز گفت: ما باید آمادگی و ساز و کار لازم برای برگزاری امتحانات مجازی را از هفته دوم تدارک ببینیم، واحد‌های مختلف نرم افزار‌های متفاوتی را در نظر گرفتند که بتوانند که امتحانات را با سلامت و به دور از اشکالاتی که می‌تواند در این گونه امتحانات بوجود آید، برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: این امکان به اساتید دوره دکتری و کارشناسی ارشد داده شده است که با فرصت بیشتر و دقت بالاتری امتحانات را برگزار کنند، اما در دوره کارشناسی باید یک عدالتی در برگزاری امتحانات داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تهران مرکز یادآورشد: امیدوارم با برنامه‌هایی که دانشگاه‌ها و واحد‌های مختلف پایتخت و شهرستان‌های استان تهران اعلام خواهند کرد بتوانیم امتحانات سالمی برگزار کنیم.

آقای آقامیری در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری در دیگر استان‌های کشور هم اجرا می‌شود؟ گفت: سیاست‌های هر استان براساس اعلام ستاد کرونای آن استان ست، شاید اگر ستاد کرونا اعلام نمی‌کرد ما در تهران امتحانات را حضوری برگزار می‌کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و تهران مرکز خاطرنشان کرد: هر استانی که وضعیتش قرمز و نگران کننده باشد باید امتحانات را مجازی برگزار کنند.

وی در مورد نوع نظارت بر امتحانات مجازی هم گفت: برگزاری این نوع امتحانات ساز و کار خاص خود را دارد و سخت‌تر از امتحانات حضوری با نظارت‌های ویژه است که این اختیار را به روسای واحد‌ها دادیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و تهران مرکز افزود: یک گروه بازرس از کل استان تهران و هر واحد تعیین شده که وظیفه بازرسی امتحانات را برعهده دارند، همه اعضای هیئت علمی
باید مسیر امتحانات را با سامانه ضبط کنند و در صورت نیاز در اختیار گروه‌ها قرار دهند تا رسیدگی کامل شود.

آقای آقامیری ۳۱ خرداد را به عنوان تاریخ دقیق آغاز امتحانات اعلام کرد و گفت: طبق برنامه امتحاناتی که قبلاً ارائه کرده بودیم امتحاناتی که قرار بود در این هفته برگزار شود به هفته پنجم موکول شده است.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران امتحانات مجازی آقا میری