معیری در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

ارائه محتوا به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای معرفی مفاهیم کارآفرینی و استارت‌‌آپی/ نحوه شرکت در مسابقه «سفیران کارآفرینی»+ فیلم

۰۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۳ کد : ۴۷۰۶
تعداد بازدید:۷۹۲

سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پروژه «ساخت ۱۲ کلیپ و ۱۲ پوستر سریالی» برای معرفی مفاهیم کارآفرینی از قبیل استارت‌آپ، شتاب‌دهنده و… به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی واحد، حامد معیری کاشانی عضو هیأت علمی واحد تهران غرب در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی و تشکیل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است که به دانشجویان صاحب ایده بها بدهد و شرایطی فراهم کند که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بتوانند کسب و کار راه‌اندازی کنند و شغل داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تغییر نسل دانشگاه از نسل اول به دوم و سوم است، چون هدف دانشگاه نسل اول آموزش بوده، هدف دانشگاه نسل دوم پژوهش بوده و هدف دانشگاه نسل سوم کارآفرینی است و در این راستا اکوسیستم کارآفرینی تعریف شده که در همه جای دنیا وجود دارد.

سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اکوسیستم کارآفرینی المان‌هایی دارد که متأسفانه دانشجو با آن‌ها غریبه است و نمی‌داند که شتاب‌دهنده، استارت‌آپ و فضای کار اشتراکی چیست؛ چرا که بنده این موضوع را از نزدیک امتحان کرده‌ام و در سه کلاس ۴۰ نفره دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در رشته‌های مهندسی مکانیک، برق، کامپیوتر با اجازه استاد از دانشجویان سؤال می‌کردم که بچه‌ها می‌دانید استارت‌آپ یعنی چه؟ همه سکوت می‌کردند!

معیری کاشانی ادامه داد: همزمان با راه‌اندازی سراهای نوآوری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، تصمیم گرفته‌ایم مفاهیم مهم استارت‌آپی را به گوش دانشجویان برسانیم تا بدانند که سازوکار سراهای نوآوری چیست؛ پروژه «ساخت ۱۲ کلیپ و ۱۲ پوستر سریالی» برای معرفی مفاهیم کارآفرینی از قبیل استارت‌آپ، رویداد استارت‌آپی، منتور، شتاب‌دهنده، استارت‌آپ استودیو، فضای کار اشتراکی، پارک علم و فناوری، سراهای نوآوری، کارآفرینان موفق دانشگاه آزاد، استارت‌آپ‌های ناموفق و شکست‌خورده و… به دانشجویان در اداره کل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

عضو هیأت علمی واحد تهران غرب خاطر نشان کرد: این کلیپ‌ها قرار بود در ابتدای هر کلاس (از بعد از حذف و اضافه تا ۱۲ جلسه) و توسط خود دانشجویان (انجمن‌های علمی و باشگاه پژوهشگران جوان و بسیج دانشجویی) پخش شود اما الآن قصد داریم در ابتدای تمامی کلاس‌های مجازی و در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دانشجویان گذاشته شود؛ همچنین همزمان با پخش کلیپ‌های دو دقیقه‌ای، پوسترهای مرتبط با موضوع نیز در تبلیغات محیطی دانشکده‌ها نصب خواهد شد. هدف اصلی از تولید کلیپ و محتوا این است که دانشجویان با مفاهیم کارآفرینی و استارت‌آپی آشنا شوند، در حال حاضر دانشجویان با این مفاهیم غریبه هستند و امیدواریم سواد دانشجویان در این زمینه ارتقا پیدا کند.

سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامیگفت: ۱۲ کلیپ استارت‌آپی در سه دسته تقسیم می‌شود. دسته اول مفاهیم و بازیگران اکوسیستم کارآفرینی را معرفی می‌کند، دسته دوم سراهای نوآوری و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از دانشجویان خلاق، صاحب ایده و راه‌اندازی کسب و کارها را توضیح می‌دهد و دسته سوم کارآفرینان موفق و حتی استارت‌آپ‌های شکست خورده در این دانشگاه را معرفی خواهد کرد.

معیری خاطرنشان کرد: در انتهای هر کلیپ یک سؤال مطرح شده است و از دانشجویان می‌خواهد که با مراجعه به سایت اداره کل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس http://cta.iau.ir در مسابقه «سفیران کارآفرینی» شرکت کنند. اطلاعات مفصل‌تر نیز در این سایت وجود دارد و از طریق پاسخ‌های ارسالی به این سؤالات، بازخوردهای کلیپ‌ها و پوسترها در هر استان ارزیابی خواهد شد.

کلیپ استارت‌آپی ساخته شده توسط اداره کل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده کنید:

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب مفاهیم کارآفرینی استارتاپ رویداد آموزشی و پژوهشی