اولین نشست تخصصی ارزیابی استارتاپ ها جهت استقرار در سرای نوآوری واحد تهران غرب برگزار شد

۱۲ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۵۷ کد : ۴۷۲۷
تعداد بازدید:۱۰۸۴

به گزارش روابط عمومی واحد اولین نشست تخصصی ارزیابی استارتاپ ها جهت استقرار در سرای نوآوری تهران غرب با حضور خانم دکتر داداندیش رئیس واحد، آقای دکتر حاجی پور رئیس سرای نوآوری، خانم دکتر لشگری زاده مدیر کل حوزه ریاست، آقای دکتر آذرسام از معاونین علمی ریاست جمهوری، دکتر ارجمندی عضو هیات مدیره بانک سامان، دکتر قاسمی مدیریت عامل شرکت هفت هشتاد، دکتر معیری مدیر کل ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عبدالعالی رئیس بنیاد تعلیم و تربیت ایران و آقای دکتر رضوانیان، آقای دکتر محمدی و آقای دکتر زندی و سرکار خانم دکتر صلح خواه از نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی و استارتآپ¬ها در سالن ایده تا عمل مجتمع پیامبر اعظم برگزار شد.
ابتدای مراسم وحید حاجی پور با بیان گزارشی از روند پروژه و افتتاحیه سرای نوآوری گفت: از اسفند سال ۹۷ پروژه بهسازی ساختمان علوم پایه را آغاز کردیم در طول سال ۹۸ توانستیم به مراحل نهایی و عملیاتی کردن این پروژه برسیم، وی ابراز امیدواری کرد تا اواخر مرداد ۹۹ سرای نواوری واحد تهران غرب افتتاح خواهد شد.
وی افزود: سرای نوآوری تهران غرب در حال حاضر مجوز فعالیت در حوزه فناوری های آموزشی را داراست و تمرکز اصلی نیر بر روی استارتآپ¬های در حوزه آموزش فناورانه و نوآورانه است. در این راستا با انتخاب تیم شتابدهی و تشکیل هیأت مدیره سرای نوآوری در صدد هستیم با طراحی ساختار سرای نوآوری و کلیه فرآیندهای مورد نظر زیرساخت¬های لازم جهت استقرار استارتآپ را نیز عملیاتی نماییم. تا بحال ۱۷ استارتاپ معرفی شده و در مرحله ارزیابی هستند. در این راستا، سلسه نشستهایی خواهیم داشت تا ۱۷ استارتاپی که درخواست استقرار در سرای نوآوری را داشته اند مورد بررسی قرار دهیم.
حاجی پور ضمن تشکر از مساعدتها و حمایتهای خانم دکتر داداندیش ریاست واحد گفت: امیدوارم بتوانیم یک مرکز نوآوری با رسالتهای واقعی که در سطح کشور به دنبال آن هستیم ایجاد کرده و یک فضای علمی و فناورانه متفاوتی را طراحی نماییم.
در ادامه سه استارتآپ کافه علم، اجوکیپ، دانشمندان فردا، جنبه های مختلف تجاری ایده خود را تشریح نموده و ارزیابان پنل نظرات ارزشمند خود را در زمینه کارآفرینی و کسب و کار به ایده پردازان مطرح کردند تا نقشه راه مناسبی برای ادامه مسیرشان باشد.
سپس دکتر داداندیش ضمن تشکر از حضور اعضاء هدف از برگزاری استارتاپ ها را ارتباط صنعت با دانشگاه و حمایت از ایده های نو عنوان کرد،
وی تصریح کرد: سرای نوآوری دانشگاه آزاد مسیر جدیدی است، ما کار جدیدی را تجربه می کنیم و استارتاپهایی در سرای نوآوری مستقر خواهند شد که در مسیر رشد باشند. ما قوی در این حوزه وارد شده ایم و با تئوجه به محوریت فعالیت سرای نوآوری تهران غرب که آموزش های فناورانه است کار سختی پیش رو داریم. اگر به شکست بخوریم، کل دانشگاه آزاد با شکست مواجه میشود، باید کمک کنیم تا در این راستا گامهای مثبتی برداریم تا مسیر متفاوت برای جامعه دانشگاهی رقم بزنیم.
داداندیش افزود: سرای نوآوری واحد تهران غرب با هدف کاربردی کردن تبدیل علم به ثروت، ضمن حمایت و پشتیبانی، خدمات متنوع و گوناگون را به محققان و پژوهشگران ارائه خواهد داد.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب استارتاپ پروین داداندیش سرای نوآوری