دکتر داداندیش: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از روز شنبه مورخ ۳۱ خرداد ماه ۹۹ ، آمادگی کامل برای برگزاری امتحانات غیرحضوری دانشگاه ، بر اساس برنامه های اعلامی به دانشجویان را دارد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۶ کد : ۴۶۹۱
تعداد بازدید:۳۸۰۰

سوال: خانم دکتر داداندیش، در اواخر هفته گذشته و در آستانه برگزاری امتحانات حضوری نیمسال دوم ۹۹-۹۸ شاهد ابلاغ بخشنامه برگزاری امتحانات بصورت غیرحضوری بودیم، لطفاً از آمادگی واحد تهران غرب و اقدامات انجام شده جهت برگزاری هرچه بهتر امتحانات بفرمائید؟
باسلام و احترام خدمت اساتید، دانشجویان و همکاران محترم
در پاسخ به سوال شما باید باطلاع برسانم که بعد از مذاکره با واحد الکترونیکی، سامانه آزمون الکترونیکی برای بستر امتحانات مجازی واحد انتخاب شد. خوشبختانه دانشجویان و اساتید واحد در دوران آموزش مجازی، با این سامانه آشنا شده‌اند. در همین ارتباط برای اجرای آزمون مجازی برنامه ریزی های لازم انجام شد و دستوالعمل ها و فیلم‌های آموزشی تدوین شد و به تناوب برای مسئولین محترم، دانشجویان، اساتید و مدیران گروه‌های آموزشی و پستیبان های فنی و آموزشی ارسال شده است.
از نکات بسیار مهم و ضروری که در برگزاری امتحانات مجازی باید به آن توجه می‌شد، طراحی و ایجاد سامانه‌های جایگزین بود ، تا چنانچه به هر دلیلی در هر امتحان مشکلی برای دانشجویان در سیستم lms ایجاد شد، این امکان فراهم شود تا بدون بروز هرگونه مشکلی، از طریق سامانه جایگزین امتحان برگزار شود. لذا از همین جا از دانشجویان عزیز تقاضا دارم چنانچه در زمان هرامتحان اختلالی درسسیتم کلی بوجود آمد با آرامش وصبوری کامل ضمن ارسال پیام به پشتیبان دانشکده خود منتظر پیام روابط عمومی باشید. درعرض چند دقیقه سیستم جایگزین روی مدار قرار خواهد گرفت وامتحان ادامه خواهد یافت.
به روز رسانی راه‌های ارتباطی با اساتید و دانشجویان و اطلاع رسانی مستمر به ایشان، از دیگر اقدامات بود که بستر لازم برای این امر نیز فراهم شد.
به منظور نظارت برنحوه صحیح برگزاری امتحانات غیرحضوری نیز برای سه نفر از اساتید و مدیران گروه احکامی را به عنوان همیاران رئیس واحد صادر کردیم.

سوال: لطفاً توضیح دهید آیا برای مشکلات احتمالی که ممکن است برای دانشجویان و اساتید در حین برگزاری امتحانات بوجود بیاید، تدابیر لازم اندیشیده شد تا در اسرع وقت به این مشکلات رسیدگی و بلافاصله پاسخ داده شود؟
باید عرض کنم، برنامه ریزی جهت آموزش تیم پشتیبان فنی امتحانات مجازی و استقرار این تیم در هر یک از دانشکده‌ها از مهمترین تصمیماتی بود که برای رفع هرگونه مشکل احتمالی و پاسخگویی آنلاین در نظر گرفته شد.
شایان ذکر است که دربازه برگزاری هر نوبت از امتحانات، تمام همکاران اعم از مسئولین آموزش و امتحانات، اساتید، مدیران گروه و کارشناسان ذیربط و نیز تیم پشتیبانی فنی در دانشکده‌ها حضور فعال خواهند داشت تا دانشجویان محترم در آرامش و سلامت امتحانات خود را بخوبی پشت سر بگذارند.
ضمناً باید به اطلاع برسانم، سامانه‌های پاسخگویی برخط واحد نیز فعال شدند تا اساتید محترم و دانشجویان عزیز بتوانند، در صورت بروز هر گونه مشکلی از این طریق مشکل خود را با مسئولین در میان بگذارند.

سوال: در پایان این گفتگو، چنانچه توضیحاتی را ضروری می‌دانید که ناگفته مانده است، بفرمائید؟
لازم به توضیح است بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری امتحانات حضوری نیمسال دوم ۹۹-۹۸ کلیه همکاران، اساتید و مدیران گروه‌های آموزشی در دانشکده‌ها، تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات حضوری، البته با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام داده بودند.
بعد از اتخاذ تصمیم در برگزاری امتحانات بصورت مجازی نیز بصورت شبانه روزی در تدارک انتخاب سامانه‌ای مناسب برای انجام امتحانات، طراحی سیستم مناسب بعنوان جایگزین و تلاش برای اجرایی شدن دستورالعمل‌های لازم برای برگزاری امتحانات مجازی، سالم و ایمن در واحد تهران غرب بوده‌اند.
شایان ذکر است با مجازی شدن امتحانات در واحد تهران غرب، از تردد بیش از ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ دانشجو در هر بازه امتحانی جلوگیری شده است که به نوبه خود می‌تواند گام مهمی در پیشگیری از بیماری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا محسوب گردد.
خوشبختانه هم اکنون می‌توانم اعلام نمایم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از روز شنبه مورخ ۳۱ خرداد ماه ۹۹، آمادگی کامل برای برگزاری امتحانات غیرحضوری دانشگاه، بر اساس برنامه‌های اعلامی به دانشجویان را دارد.
در پایان لازم می دانم از کلیه همکارانم در پشتیبانی اداری، آموزشی، دانشجویی، پژوهشی، اداره فناوری، اداره روابط عمومی و همچنین مدیران محترم گروه‌های آموزشی تشکر نمایم.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب پروین داداندیش امتحانات غیرحضوری دانشجویان مجازی