وبینار ملی فرهیختگی با موضوع نقش تفکر نقادانه در ساختن شخصیتی فرهیخته برگزار شد

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۶ کد : ۵۰۹۵
تعداد بازدید:۶۳۰

به گزارش روابط عمومی واحد، در راستای اجرای دوشنبه های وبیناری، به همت باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با راهبری اداره کل هدایت و توانمند سازی دانشجویی وبینار ملی فرهیختگی با موضوع نقش تفکر نقادانه در ساختن شخصیتی فرهیخته، به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای این وبینار خانم دکتر داداندیش، رئیس واحد، ضمن خیرمقدم و تشکر از برگزاری چنین رویدادهایی آن را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

سپس حامد صفایی پور، مدرس جلسه، با بیان اینکه «تفکر نقادانه» یک حوزه میان رشته ای است افزود: این تفکر دربردارندۀ شماری آمادگی ها، دانش ها و مهارت های شناختی است که فرد را در بررسی ریزبینانۀ باورها و شکل دهی به قضاوت ها و تصمیم ها آماده و ورزیده می کند.

وی در خصوص بررسی رابطه ارتقاء مهارت نقادانه به شکل گیری شخصیتی فرهیخته، نقش و کمک مهارت تفکر نقادانه به پویایی شخصیت فرد و اثر آن در همۀ فعالیتها، از قبیل: نگارش آکادمیک، مطالعة متمرکز، دانش‌پژوهشی، گفت وگو، مناظره و مذاکره، تصمیم‌گیری، مدیریت راهبردی، سخنوری و تدریس چالشی، ارتباطات موثر و حل خلاق مسائل تفکر نقادانه بر سرعت تصمیم ها، افزایش فرصت های نوآور و برخورداری از مزایای مهم بلند مدت در زندگی شخصی، کسب و کار و پیشرفت به ایراد سخن پرداخت.

در پایان مهری، رئیس باشگاه پژوهشگران واحد، اظهار امیدواری کرد، بزودی باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب در راستای توانمند سازی دانشجویان و کمک به گذر از صدمات ناشی از بیماری کرونا و با حمایت رئیس واحد فعالیت های علمی تخصصی را در باشگاه و انجمن های علمی برای دانشجویان برگزار خواهد کرد.

کلید واژه ها: وبینار باشگاه پژوهشگران جوان وبینار فرهنگی واحد تهران غرب