داداندیش: مطمئناً دانش و فناوری و نوآوری به موضوع مهم گردشگری اضافه شود میتواند گردشگری را چند برابر توسعه دهد

۰۵ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۸ کد : ۵۱۸۴
تعداد بازدید:۷۷۶

در مراسم روز جهانی گردشگری با موضوع وبینار مسابقه گردشگری و توسعه روستائی که در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب روز ۵ مهر بصورت مجازی برگزار شد خانم دکتر داداندیش ضمن تشکر از شرکت کنندگان، باشگاه پژوهشگران، استاد راهنما و اعضای انجمن علمی، در این وبینار اظهار داشت: با توجه به شعار گردشگری و توسعه روستایی امیدوارم امسال موفق شویم اهداف این شعار را محقق کنیم.

وی افزود: همانطور که مستحضر هستید پدیده مهاجرت یک پدیده جدیدی نیست، مهاجرت از روستا به شهر یکی از مشکلات صنعتی شدن است، کشور ما در ۵۰ سال اخیر به شدت با این مسئله مواجه است و اخیراً نوع مهاجرت تغییر کرده از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ این پدیده در کشور ما یک آسیب بسیار بزرگی را ایجاد کرده است.

داداندیش گفت: متاسفانه در کنار شهرهای بزرگ مناطق حاشیه ای یا کمتر توسعه یافته به وجود آمده، ۱۲ تا ۱۸ میلیون نفر جمعیت حاشیه ای اند که اکثراً از روستاها مهاجرت کردند، در دنیا یک رویکردی به این مناطق حاشیه ای وجود داشته که خوشبختانه از شروع دولت تدبیر و امید این رویکرد در کشور ما اتخاذ شده است.

رئیس واحدتهران غرب گفت: یکی از کارهایی که برای مبارزه با حاشیه نشینی انجام شده است، روستاهایی که مهاجر می فرستند، آن روستاها به عنوان مبداً توسعه می یابند و بحث توسعه روستایی گردشگری به این دلیل است که صنعت گردشگری در همه جای دنیا ظرفیت بسیار بالایی در اشتغالزایی و رشد توسعه مناطقی که دارای پتانسیل گردشگردی است وجود دارد

وی تصریح کرد: در هفته گذشته شاهد بودیم در روستاهای گیلان یزد و چند استان دیگر ۲۰۰۰ پروژه بوم گردی افتتاح شد و کشور ایران به دلیل تنوع آب و هوایی، تنوع قومیت، اَشکال معماری در روستاهای کشور که برخی منحصر به فرد هستند، نیاز است که گردشگری را در روستاها توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه بوم گردی و توسعه گردشگری در روستاها دو هدف بزرگ دارد افزود: صنعت گردشگری در صدد است اشتغالزایی را در روستاها به وجود بیاورد و نگذارد روستاها خالی از سکنه شوند و هدف بزرگتر، با توجه به تاریخ تمدن ایران اسلام و ظرفیت‌های متنوع اقلیمی و آب و هوایی، صنایع دستی و میراث تمدن ایران، حفاظت از میراث گردشگری و صنایع دستی چند هزار ساله ایران و معرفی به مردم و جهان است.

رئیس واحدتهران غرب در پایان سخنانش خطاب به دانشجویان گفت: از شما دانشجویان گروه گردشگری تقاضا دارم این موضوع را مد نظر قرار دهید و خودتان را توانمند سازید و با دانش روز آشنا شوید تا انشالله به عنوان یک فرد و یک تیم بتوانید یک بوم گردی و یک گردشگری روستایی را به گردشگری روستایی در ایران اضافه کنید.

وی بیان داشت: نه تنها اشتغال زایی دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته ها ست، بلکه رشته های دیگری که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند می توانند در این پروژه ها شرکت کنند و انشاالله امسال امیدوارم با توجه به شعار روز جهانی گردشگری در این حوزه از سالهای گذشته موفق‌تر شویم مطمئناً دانش و فناوری و نوآوری به این موضوع مهم گردشگری اضافه شود میتواند گردشگری را چند برابر توسعه دهد.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب واحد تهران غرب پروین داداندیش گردشگری توسعه روستایی