نخستین ررویداد و پویش رسانه ای دانشگاهیان در فراق اجتماع اربعین به صورت مجازی برگزار می‌شود

۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۰ کد : ۵۲۱۴
تعداد بازدید:۴۶۵

به اطلاع می‌رساند؛ نخستین رویداد و پویش رسانه‌ای دانشگاهیان در فراق اجتماع اربعین به صورت مجازی برگزار می‌شود، دانشجویان و اساتید محترم می‌توانند با امضای عهدنامه مجازی و ثبت نام در این پویش، آثار خود را پیرامون خاطرات پیاده روی اربعین سالهای گذشته در قالب‌های فیلم، عکس نوشته، شعر، صوت و خاطره نگاری به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.

این رویداد شامل دو بخش پویشی و رقابتی است:

بخش پویشی

در این بخش مخاطب به دلیل جاماندن از زیارت اربعین، یک نذر فرهنگی را انجام می‌دهد تا به نیت جا ماندن از کاروان اربعین، کار نیکی را نذر سلامتی و ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه نماید.

نمونه‌هایی از این فعالیت‌ها می‌تواند همچون قرائت زیارتنامه اربعین و تقدیم ثواب آن به شهدای سلامت و مدافع حرم و یا خواندن کتبی با مفاهیم و معارف حسینی، مشارکت در مواسات و کمک مومنانه، مشارکت در تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و یا مواردی از این دست باشد.

بخش رقابتی

در این بخش مخاطبین می‌توانند، آثار هنری و رسانه‌ای خود اعم از عکس، فیلم، دلنوشته، خاطرات و اشعار را برای شرکت در بخش مسابقه، ارسال نمایند. این آثار در موضوعات ذیل دسته بندی گردیده است.

۱. در فراق اربعین

۲. در فراق سردار

۳. در فراق سلامت در پناه سجاد و زینب علیهم السلام

رویداد در این بخش کوشیده است فعالیت‌ها و تلاش‌های دانشجویی را هدایت کرده تا بتوان با این قطراتی که در کنار هم دریایی از مفاهیم والای حسینی را ساخته موج سازی نموده و بهره برداری لازم را برای نگاه تمدنی به این اجتماع عظیم فراهم نماید.

۴. مصباح اربعین

جمع آوری ایده‌های نوآورانه (کاربردی، خلاقانه، قابل اجرا) در فضای مجازی با موضوع اربعین مورد هدف این بخش است. فرآوری ایده‌ها با موضوع اربعین می‌تواند به بازتولید و بازطراحی برنامه‌های نوین با موضوعات مشابه در آینده منجر گردد.

علاقمندان جهت بهره مندی از دهها جایزه نفیس و اطلاع از بخشهای چهارگانه و رشته‌های (رویداد هنری ادبی رسانه‌ای) می‌توانند به سایت www.arbaeenplus.com مراجعه و یا با شماره‌های ۸۴۲۲۲۲۶۹ و۸۴۲۲۲۲۱۰ تماس حاصل فرمایند.

دانشجویان علاقه مند همچنین می‌توانند آثار خود را تا ۲۷ مهرماه ارسال نمایند.