دکتر پروین داداندیش:

پایه اصلی جایزه جوان نوآور ماندگار بر اساس گام دوم انقلاب است/ لزوم معرفی شهدا به‌عنوان الگو برای نسل جدید

۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۵ کد : ۵۴۵۶
تعداد بازدید:۸۴۶
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: امیدواریم از طریق جایزه جوان نوآور ماندگار با نشان عالی شهید موسوی بتوانیم جوانان نوآور را شناسایی کنیم. این جایزه به جوانان امید می‌دهد تا در مسیر نوآوری به رشد علمی کشور کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب، همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، سالار شهیدان مدافع حرم، نشست خبری جایزه جوان نوآور ماندگار و رونمایی از نشان عالی شهید سید مصطفی موسوی، جوان‌ترین شهید مدافع حرم و دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب صبح امروز در مجتمع پیامبر اعظم (ص) این واحد دانشگاهی برگزار شد.

پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در این نشست گفت: انقلاب اسلامی وقتی به وقوع پیوست به عنوان یکی از ۵ انقلاب بزرگ جهان بوده و در آستانه قرن ۲۱ منحصر به فرد بوده است. رویکرد فرهنگی آن و برگرفته بودن از اسلام از ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌باشد.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، منشوری برای دهه پنجم است تا به دولت‌سازی و تمدن نوین اسلامی برسیم‌. ایشان در این بیانیه دستاوردهای بزرگ انقلاب را مطرح کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بیان کرد: رهبر انقلاب در بخشی از این بیانیه می‌فرمایند: "اینک در آغاز فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی، این بنده ناچیز مایلم با جوانان عزیزم، نسلی که پا به میدان عمل می‌گذارد تا بخش دیگری از جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را آغاز کند، سخن بگویم. سخن اوّل درباره‌ی گذشته است. عزیزان! نادانسته‌ها را جز با تجربه خود یا گوش سپردن به تجربه دیگران نمی‌توان دانست. بسیاری از آنچه را ما دیده و آزموده‌ایم، نسل شما هنوز نیازموده و ندیده است. ما دیده‌ایم و شما خواهید دید. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، محافظت‬ نمائید. "

داداندیش ادامه داد: در برهه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی، داعش به سرزمین‌های اسلامی حمله کرد و جوانان مدافع حرم برای دفاع از اهل بیت (ع) به عراق و سوریه رفتند و در جبهه حق علیه باطل مبارزه کردند. سید مصطفی موسوی جوان‌ترین شهید مدافع حرم، دانشجوی واحد تهران غرب است و ما به ایشان افتخار می‌کنیم و وظیفه داریم این الگوها را به جامعه معرفی کنیم.

رئیس جایزه جوان نوآور ماندگار خاطرنشان کرد، ما به دنبال این هستیم که این پیام را به گوش همه جوانانی که در تراز این جایزه می‌دانند برسانیم، انشاالله در سایت جایزه ثبت نام کنند و مورد ارزیابی قرار بگیرند. این جایزه به صورت کشوری است و در سطح هر استان نفرات برتر شناسایی و ارزیابی می‌شوند و در سطح کشور به یک نفر به عنوان جوان نوآور ماندگار نشان عالی شهید موسوی داده خواهد شد.
به برکت روح شهید سردار سلیمانی، شهدای مدافع حرم، شهدای هسته‌ای و شهدای انقلاب این جایزه بتواند منشأ اثر شود و بتواند تحول اجتماعی و جریان‌سازی را در راستای پیشبرد آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی قدم بردارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم از طریق جایزه جوان نوآور ماندگار با نشان عالی شهید موسوی بتوانیم جوانان نوآور را شناسایی کنیم. این جایزه به جوانان امید می‌دهد تا در مسیر نوآوری به رشد علمی کشور کمک کنند. طرح جایزه جوان ماندگار را به ۲۰ نهاد و وزارتخانه ارائه دادیم و اکثریت از این طرح استقبال کردند. پایه‌های اصلی این جایزه بر اساس گام دوم انقلاب است و می‌خواهیم اهداف حرکت انقلابی سردار شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم را به همگان بشناسانیم.

 

 

 

 

 

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب نوآوری جوان نوآور ماندگار جایزه شهید موسوی پروین داداندیش نشست خبری