پایان کار چهارمین رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل با محوریت گردشگری و سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

۰۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۷ کد : ۳۰۶۰
تعداد بازدید:۲۳۳۶
پایان کار چهارمین رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل با محوریت گردشگری و سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

پایان کار چهارمین رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل با محوریت گردشگری و سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

به گزارش روابط عمومی واحد؛در سومین روز این همایش 7 تیم برتر این رویداد از ساعت 9 الی 16 روز جمعه 4 آبان به کمک مربیان و اساتید مجرب به تکمیل و پردازش ایده‌های خوب پرداختند. از ساعت 16 تیم های برتر این دوره از مسابقات برای ارائه ایده های خود به آمفی تئاتر مجتمع پیامبر اعظم(ص) فرا خوانده شدند ،در ابتدای مراسم دکتر علی شهابی رییس باشگاه پژوهشگران جوان واحد یادگار امام خمینی (ره) تحلیلگر ، مشاور، مربی چندین استارت آپ درایران به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر شهابی به اهمیت فکر کردن و ارائه ایده از طرف دانشجویان پرداخت و اظهار کرد: وقتی که شما می اندیشید و ایده خلق می کنید، این از روحیه دانش پژوهی شما نشات می گیرد.

وی افزود: زمانی که در این رویداد شرکت کردید برندگان این رویداد همه شماها بوده‌اید، امروز قرار نیست که تیم برتری معین شود ،چراکه همه شما که به این نقطه رسیده اید، برنده واقعی هستید.

رئیس باشگاه پژوهشگران واحد یادگار امام خاطر نشان کرد:چون یک چیزی در ذهن شما و در درون ذهن شما شکل گرفته که در ذهن خیلی از افراد که خارج از این فضا‌ها هستند شکل نگرفته است ، این  تلنگر در ذهن شما ایجاد شد، به هرچیزی که می اندیشید، با نگاه استارت آپی و ایده‌ای باشد.چون شما رویداد آموزشی و عملی را تجربه کردید و ضمیر ناخودآگاه شما به این سمت می‌رود و خروجی آن  زحمات 54 ساعته ای بود که ماشاهد آن بودیم.

دکتر شهابی خطاب به اعضای شرکت کننده در این استارت‌آپ گفت:امید به زندگی وامید به  آینده یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت شماست و با توجه به اینکه شما با ارائه این ایده و شرکت در این استارت آپ نشان دادید که علاوه بر امید، از اعتماد به نفس بالا، ذهن خلاق وایده پرداز برخوردار هستید.  در کنار این امید، آرزوی شما شکل می گیرد. و آرزوی شما رسیدن به مقام اول و دوم و سوم است، اما به نظر من آرزوی مهم آن است که بتوانید روحیه همبستگی  تیم‌ها را حفظ کنید وبا برنامه ریزی و تجربه، بتوانید در استارت آپ‌های دیگر با ایده‌های خلاق و متمایز راه موفقیت خود را طی نمایید.

بعد از سخنرانی آقای شهابی  قرعه کشی تیم ها برای ارائه انجام شد، که تیم گردشگری اجتماعی اولین تیم برای تشریح و بیان ایده خود به روی سن فراخوانده شد و پس از توضیحات کامل به ترتیب تیمهای: خداحافظ دنیای واقعی، نمک درمانی، برق پاک، گشت توانا، اسنپ لیدر، سوغات گردشگری، به ارائه ایده خود و توضیحات لازم پرداختند. بعد از اتمام ارائه گزارشات هیات داوران با دقت و حساسیت خاص و پس از بررسی های لازم، اسامی تیم های برنده اول تا سوم این رویداد را اعلام نمودند که تیم اسنپ لیدر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به مقام اول و تیم گشت توانا حائز رتبه دوم و گردشگری اجتماعی (WOOHOO) به کسب مقام سوم از این دوره از مسابقات استارت آپ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب دست یافتند.

بعداز اعلام نتایج تیم های شرکت کننده ، دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری واحد به ایرا د سخنرانی پرداخت و ضمن تاکید بر اهمیت کار گروهی و همبستگی اظهار داشت: یکی از هدفهای معاونت پژوهش و فناوری ایجاد برگزاری همایش ،سخنرانیهای علمی ،استارت آپ و مسابقات تیمی برای دانشجویان می باشد و هدف از این برگزاریها علاوه بر کارهای علمی و پژوهشی، تقویت روحیه تیمی ،گروهی و همبستگی بین دانشجویان است ،چرا که در این نشست ها شما هم تجربه کارگروهی و هم دوستان جدید پیدا خواهید کرد.

معاون پژوهش  و فناوری علاوه بر روحیه جمعی به پشتکار و برنامه ریزی برای ایده های خلاق تاکید و خاطر نشان کرد: در دنیای دیجیتال امروز میلیونها ایده کسب و کار  ارائه میشود ،وجود دارد،اما زمانی یک ایده می تواند موفق و محقق شود که بتوانید با برنامه ریزی دقیق و مدیریت خوب،ایده خود را به سرانجام برساند.

دکتر رحیمی بر ارتباط ایده با دیگر پدیده ها اشار کرد و گفت: در نظر گرفتن مسائل اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی،قومیتی، اقلیمی و جغرافیایی در جهت کسب و کار بسیار مهم هستند و از فاکتورهای مهم این مقوله می باشند و بدون در نظر گرفتن این عوامل،نمی توان به موفقیت یک ایده خوب فکر کرد.

معاون پژوهش و فناوری واحد با تاکید بر اهمیت کسب و کار،خطاب به تیم های شرکت کننده در سالن تصریح کرد: اگر واقعا علاقمند به کسب و کارجدید و نو هستید،درب اداره مرکز رشد واحد به روی شما باز است و اگر بتوانید ایده های خود را پردازش و نهایی کنید ما حاضریم به شما کمک های مادی و معنوی نماییم.

در ادامه مراسم خانم صفارزاده مدیر بخش سرمایه گذاری شرکت شناسا به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد:رسالت اصلی شرکت شناسا،حمایت از شرکتهای نوبنیاد ، ایده ها و خلاقیت های جدید است.

مدیر بخش سرمایه داری شرکت شناسا در ارتباط با وضعیتهای تیم حاضر در مسابقات افزود: شما در مرحله ای قرار دارید که مرحله پیش شتاب دهی است و ما در شرکت خود وظیفه شتاب دهی به ایده های شما خواهیم داد و ایده و نظرات شما را پردازش و به مرحله محصول دهی خواهیم رساند.چرا که در شناسا با داشتن افراد متخصص و مربیان کارآزموده و مجرب ایده های شما را بارور خواهیم کرد.ما ادبیات شما را تغییر خواهیم داد و بعد از دوره شتاب دهی ما روی ایده های شما سرمایه گذاری خواهیم کرد.

صفار زاده مدیر سرمایه گذاری شناسا ضمن تاکید بر اهمیت گردشگری و سلامت خاطر نشان کرد:حوزه گردشگری و سلامت،جزء ایده های مورد حمایت ما می باشد،من از دوستان و دانشجویان عزیز میخواهم حساسیت بیشتری به این مقولات داشته ، طرح و ایده های مهم ارائه دهند، چرا که سرمایه گذاران و شرکت شناسا ،آماده استقبال و سرمایه گذاری برروی طرح و ایده های جدید شما با موضوعات گردشگری و سلامت می باشد.

 در پایان این مراسم از داوران این استارت آپ ،آقایان دکتر رحیمی،دکتر نصیری،دکتر شهابی ،مهندس نوری و مربیان :خانم دکتر خوشکام،خانم دکتر زندی،خانم دکتر نیک بین،مهندس سهیل الماسی،یاشار محمدی،مهندس صدرالدینی  و عوامل اجرایی : مهندس داداندیش،خانم ثنایی ،دیبا کیا،درسا رهنما،فاطمه نقی زاده،شیوادروخواه،آقایان  آئین طهوری،عباس اکبری،محمدرضاعلم، دکترقاضی زاده تقدیر به عمل آمد.لازم به ذکر است شرکت فست کلید به عنوان حامی و اسپانسر این سه تیم برنده ،جهت کمک هزینه و امکانات و تبلیغات رسانه ای به ترتیب مقام مبلغ 100/000/000ریال به تیم اول و70/000/000ریال به تیم دوم و50/000/000ریال به تیم سوم این همایش پرداخت خواهد نمود.