دریافت جایزه برگزیده ویژه کنفرانس بین المللی رباتیک اجتماعی ICSR-۲۰۱۹ اسپانیا توسط دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک واحد تهران غرب

۰۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۳ کد : ۴۰۵۹
تعداد بازدید:۲۱۲۴
پروژه کارشناسی ارشد خانم الهام رنجکار، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک واحد تهران غرب، با عنوان "ربات اجتماعی هوشمند فیل شکل مایا"، در یازدهمین کنفرانس بین المللی رباتیک اجتماعی ICSR-۲۰۱۹ که از تاریخ ۶ الی ۹ آذرماه در شهر مادرید-اسپانیا برگزار شد، موفق به دریافت "جایزه برگزیده ویژه کنفرانس در حوزه سخت افزار و نرم افزار" شد.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب،  پروژه کارشناسی ارشد خانم الهام رنجکار دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک واحد، با عنوان  "ربات اجتماعی هوشمند فیل شکل مایا"، در یازدهمین کنفرانس بین المللی رباتیک اجتماعی ICSR-2019  که از تاریخ 6 الی 9 آذرماه در شهر مادرید-اسپانیا برگزار شد، موفق به دریافت "جایزه برگزیده ویژه کنفرانس در حوزه سخت افزار و نرم افزار" شد.

این لوح بالاترین جایزه اهدائی کنفرانس مذکور به طرح های ابداعی، نوآورانه و کاربردی ارائه شده در سال 2019 می باشد. ربات اجتماعی مایا توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران غرب و آزمایشگاه رباتیک اجتماعی-شناختی دانشگاه صنعتی شریف: به ترتیب خانم ها مهندس الهام رنجکار و آقایان رامان رفعت نژاد و علی آموزنده نوباوه به سرپرستی دکتر علی مقداری و دکتر مینو عالمی (استادان راهنما) انجام پذیرفته است.


مینو عالمی در این خصوص گفت:" الهام رنجکار، دانشجوی ارشد مکانیک تهران غرب، پایان نامه اش را بنده و همکارم در شریف پذیرفتیم. ایده را دادیم و از ایشان خواستیم با جدیت کار کرده و توانایی خودش را ثابت کند. حدود یک سال و نیم با ایشان کار کردیم و  از تلاش دست برنداشتیم."


عضو هیات علمی واحد تهران غرب گفت:" در واقع مهمترین ظرفیت امیدبخش ایران، نیروی انسانی مستعد و کارآمد و متعهد است. اصولا کشورها با دستاوردهای علمی به قدرت دست پیدا می کنند.  لوح بالاترین جایزه اهدایی کنفرانسICSR 2019  که به طرح های ابداعی ،نو آورانه و کاربردی در سال ۲۰۱۹ ارایه می شود 7 آذر ماه 98 به طرح " ربات اجتماعی هوشمند فیل شکل (مایا)" تعلق گرفت و کشور ایران را در جامعه بین المللی در صدر همه کشورها قرار داد. 


گفتنی است  این طرح همچنین در هفتمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک که طی روزهای 29 و 30 آبان 1398 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، "رتبه دوم" را در میان طرح های خلاقانه و کاربردی کسب کرد و علاوه بر لوح تقدیر و تندیس کنفرانس، مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی نیز دریافت کرد.

 

انعکاس خبری در :

 

شبکه خبر                           https://b2n.ir/632226

سایت سازمان مرکزی           https://b2n.ir/821207

سایت ایسکانیوز                  https://b2n.ir/689705 

سایت آنا                            https://b2n.ir/858901

سایت ایسنا                       https://b2n.ir/012236

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب کارشناسی ارشد