رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ۶ سیاست این دانشگاه برای جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۵ کد : ۵۰۵۱
تعداد بازدید:۵۳۷

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ۶ سیاست این دانشگاه برای جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سیاست گذاری‌های این دانشگاه برای جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: تمامی واحدهای دانشگاهی سعی کرده‌اند برای فعالیت‌های خود، آینده نگری داشته باشند؛ دانشگاه آزاد تهران غرب نیز در همین راستا، به دنبال این است تا فرآیند جذب دانشجو را در قالب ۶ سیاست دنبال کند.

تحول و نوآوری در آموزش

وی افزود: تغییر در نحوه آموزش، یکی از سیاست‌های ما طی ۵ سال گذشته بوده است؛ در حال حاضر فرآیند آموزش در کشور ما به صورت سنتی دنبال می‌شود. به همین دلیل دانشگاه آزاد تهران غرب توانسته از سال گذشته با جذب استادان جوان، فعالیت‌های آموزشی نوین را به ویژه در دروس پایه نهادینه کند. آموزش مسئله محور نیز یکی از موضوعات آموزشی بوده است که آن را چه در دروس پایه و چه دروس تخصصی طی این مدت در دستور کار قرار داده‌ایم.

آشنایی با مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی

داداندیش ادامه داد: ایجاد فرصت آشنایی با مشاغل و کسب کارهای مرتبط به رشته تحصیلی دانشجویان، دومین سیاست تحولی ما طی ۵ سال گذشته بوده است؛ متأسفانه در چندسال گذشته، فارغ التحصیلان دانشگاهی وارد شغل‌هایی شده‌اند که با تحصیلات آن‌ها مرتبط نبوده است. برای همین سعی کردیم دانشجویان را در طول دوران تحصیل، با شغل‌های مرتبط با رشته آن‌ها آشنا کنیم تا بتوانند مهارت خود را در این رشته افزایش دهند. در همین راستا نیز با ایجاد سرای نوآوری، زیست بوم آموزش‌های نوین و فناورانه را تدوین کردیم.

افزایش مهارت اجتماعی دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب تصریح کرد: یکی دیگر از سیاست‌های ما این است که دانشجویان در طول دوران تحصیل، مهارت‌های اجتماعی‌شان را افزایش دهند و استعدادهای خود را شناسایی کنند. در همین راستا، نزدیک به ۶۰ انجمن علمی، تشکل، کانون و نشریه دانشجویی را در دانشگاه ایجاد کردیم که دانشجویان در طول دوران تحصیل می‌توانند با حضور در این مجموعه‌ها، مهارت اجتماعی خود را افزایش دهند. قطع به یقین دانشجویان فعال در تشکل‌ها و انجمن‌های علمی، بعد فارغ التحصیلی از مهارت شغلی و اجتماعی بهتری برخوردار خواهند بود.

ایجاد فضای پاسخگویی و تعامل با دانشجویان

وی ایجاد فضای پاسخگویی و تعامل با دانشجویان را از دیگر سیاست‌های واحد تهران غرب برای جذب دانشجو دانست و گفت: درب اتاق کارشناسان آموزشی، مدیران مالی، رؤسای دانشکده‌ها، مدیران گروه، معاونان و… روی دانشجویان و ارباب رجوع باز است تا مشکلات و مسائل دانشجویان طی مدت زمان کوتاهی حل شود. در واقع دانشگاه آزاد تهران غرب باید دانشگاهی چابک و پاسخگو باشد و لذا سعی کرده‌ایم طی این مدت این موضوع را در دستور کار قرار دهیم.

ایجاد فضای فرهنگی مناسب و متناسب با ارزش‌های اسلامی

داداندیش بیان کرد: ما در این مدت سعی کرده‌ایم فضای فرهنگی مناسب و مطابق با ارزش‌های دینی، شاد و پرنشاط را ایجاد کنیم. برگزاری همه ساله جشن‌های فارغ التحصیلی و رویدادهای علمی و فرهنگی متنوع با مشارکت حداکثری دانشجویان، از جمله فعالیت‌های ما در این راستا بوده است. این فضا فرصتی خواهد بود تا دانشجویان فعالیت‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری خود را در فضای دانشگاه انجام دهند.

ایجاد زیست بوم کسب و کارهای نوین آموزشی

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد زیست بوم کسب و کارهای نوین آموزشی طی سال گذشته با دستور دکتر طهرانچی، یکی از سیاست‌های مهم ما برای جذب دانشجویان بوده است. در همین راستا، یک ناحیه نوآوری تحت عنوان سرای نوآوری فناوری‌های آموزشی ایجاد کردیم که دانشجویان می‌توانند در رشته‌های مختلف، تیم‌های خود را تشکیل دهند و ایده‌های خود را به عمل تبدیل کنند. برگزاری استارتاپ‌های متعدد در موضوعات مختلف نیز یکی از اقدامات مهم ما بوده است که در سال تحصیلی جدید نیز ادامه خواهد داشت.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب پروین داداندیش جذب دانشجو آموزش مهارت زیست بوم مسئله محور