در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب:

کارگاه آموزشی اضطراب و افسردگی کرونا بصورت مجازی برگزار شد

۲۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۴ کد : ۵۴۲۶
تعداد بازدید:۷۶۳

به گزارش روابط عمومی واحد، به همت معاونت فرهنگی دانشجویی و کانون مهارت های زندگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب کارگاه یک روزه اضطراب و افسردگی کرونا با حضور ۱۵۵ شرکت کننده (اساتید، کارکنان، دانشجویان) به صورت مجازی برگزار شد.
در این کارگاه دکتر هاشمی رزینی عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی بعنوان مدرس به ارائه سرفصل ها و همچنین به مباحثی در خصوص چگونه با اضطراب ناشی از کرونا برخورد کنیم به پرداخت.
در این جلسه عناوینی مانند، تنهایی ناشی از دوران کرونا با ما چه کردو چگونه با ان کنار بیاییم، جدا افتادن از دیگران و منزوی شدن و افسردگی دوران کرونا (در افراد برون گرا ودر افراد درونگرا) تاثیرات متفاوتی داشت، اضطراب ناشی از انتقال کرونا (اضطراب که پایه افسردگی را بنا میکند)، از دست دادن شغل و هزینه های زندگی و مکانیزم های مواجهه با اضطراب کرونا وبررسی انواع اضطراب دوران کرونا و بررسی این افراد و مکانیزم ها مواجهه با اضطراب از طریق۴ تکنیک شفقت درمانی، مراقبه و مدیتیشن، آگاهی از اضطراب بهنجار و نابهنجار، مراقبه و مدیتیشن، از موضوعات مورد بحث بود.
وی همچنین مواردی در خصوص یادگرفتن تکنیک هایی برای افسردگی کرونا مثل و آسیب های ناشی از انزوای کرونا و تکنیک های مقابله با ان و چگونگی کنار آمدن با این حقیقت و انزوای ناشی از کرونا یادگیری مهارت‌های زندگی، مدیریت استرس، اصلاح خطاهای شناختی، مهارت‌های گوش دادن فعالانه، مهارت همدلی، مهارت‌های بین فردی، چگونه صحبت کردن، خود رای نبودن، فضای خصوصی برای دیگران ایجاد کردن، مشورت با دیگران، خود آگاهی، نوشتن خاطرات روزانه در دوران کرونا (نگارش تراپی) و بررسی چگونگی مواجهه با سوگواری در دوران کرونا پرداخت.
گفتنی است این دومین کارگاه از سلسله کارگاه های آموزشی کانون مهارتهای زندگی بود و برای تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور در کارگاه صادر خواهد شد.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب کارگاه آموزشی کارگاه مجازی دفتر فرهنگ اضطراب مهارت های