دکتر ستاری در افتتاح سرای نوآوری تهران غرب:

توسعه سراهای نوآوری و مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی موجب خارج شدن از تک محوری، جذب دانشجویان بیشتر و جذب نخبگان خواهد شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: راه اندازی سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی اقدامی مناسب در جهت جذب دانشجویان برتر است و سرمایه‌گذاری بر روی مغزها را در این دانشگاه شکل می دهد
۰۱ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۶ کد : ۵۴۳۲
تعداد بازدید:۷۷۴

به گزارش روابط عمومی واحد، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاح سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب که صبح امروز برگزار شد، با تاکید بر اهمیت تغییر فرهنگ در دانشگاه‌ها نسبت به مساله فناوری و نوآوری، گفت: این اتفاق در دانشگاه‌ها در حال رخ دادن است، به طوری که در چند سال اخیر یک میلیون مترمربع فضای نوآوری در سراسر کشور با همکاری بخش خصوصی تجهیز شده است.

وی افزود: تغییر فرهنگ در دانشگاه‌ها باید به این صورت باشد که عدد قابل توجهی از درآمد دانشگاه‌ها از محل توسعه تکنولوژی و ارتباط با صنعت به دست آید.

دکتر ستاری با بیان اینکه فقط حدود ۱۵ درصد درآمد دانشگاه‌های مطرح دنیا از شهریه بدست می‌آید، گفت: کسب درآمد غیرشهریه ای با عزمی که در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده در حال رخ دادن است. دانشگاه آزاد اسلامی باید درآمد خود را از شهریه جدا کرده و با جذب و حمایت از سراهای نوآوری، به سمت درآمدهای غیرشهریه ای حرکت کند. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با افتتاح چندین سرای نوآوری و مرکز رشد در سطح کشور عزم جدی در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه تقریباً در تمام استان‌ها سرای نوآوری افتتاح شده است، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه‌های مشترک بسیاری با دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهد. این حرکت جدید باید به صورت جدی پیگیری شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: سراهای نوآوری و فناوری علاوه بر اینکه فرصت پژوهشی فراهم می‌کند، می‌تواند به عنوان عاملی برای درآمدزایی تبدیل شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد اکوسیستم نوآوری در کشور، گفت: در حال حاضر چند هزار استارتاپ و ۵۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور برای خود یک اقتصاد بوجود آورده و به تدریج خود را جایگزین اکوسیستم قبلی اقتصاد که بر پایه نفت بوده، می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد فروش داشته و در حال حاضر حدود ۴۵ شرکت در بورس فعال هستند که این جریان تحول جدی در اقتصاد، زندگی روزمره مردم، بینش هیأت علمی و دانشجویان ایجاد می‌کند.

دکتر ستاری ضمن تقدیر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در راه اندازی سراهای نوآوری، گفت: این امر باعث می‌شود جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تسهیل و داوطلبان برای حضور در دانشگاه آزاد اسلامی رغبت بیشتری داشته باشند و کم کم بحث سرمایه گذاری بر روی مغزها در دانشگاه آزاد اسلامی شکل بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه سراهای نوآوری و مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی موجب خارج شدن از تک محوری، جذب دانشجویان بیشتر و جذب نخبگان خواهد شد که بسیار حائز اهمیت است.

کلید واژه ها: سرای نواوری حل مساله مساله محور دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب دانش بنیان رئیس جمهوری