مهندس آذری جهرمی در افتتاح سرای نوآوری تهران غرب:

وزارت ارتباطات در کنار دانشگاه آزاد اسلامی است و از طریق سامانه نوآفرین برای هسته‌های کوچک شرایط توانمندسازی را ایجاد خواهد کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات در کنار دانشگاه آزاد اسلامی است و از طریق سامانه نوآفرین برای هسته‌های کوچک شرایط توانمندسازی را ایجاد خواهد کر
۰۱ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۷ کد : ۵۴۳۳
تعداد بازدید:۷۵۹

به گزارش روابط عمومی واحد، مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در مراسم افتتاح سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، با بیان اینکه افتتاح این مرکز گام رو به جلویی برای توسعه اقتصاد دیجیتال کشور است، گفت: در اقتصاد دیجیتال، عصاره اصلی خلاقیت است و برای رشد نیاز دارد تا زیست‌بوم مناسبی برای آن فراهم باشد. جایگاه صنایع خلاق و اقتصاد دیجیتال در دانشگاه است.

 

وی با اشاره به اینکه تمام استارتاپ‌ها و ارکان اقتصاد دیجیتال صرفاً در حوزه فناوری اطلاعات نیست، افزود: در بخش خدماتی که در حوزه فناوری اطلاعات شکل می‌گیرند، دانشگاه‌ها منشا تولیدکننده به حساب می‌آیند و این فرصت بی‌نظیری است که باید از آن استفاده کرد. در عصر اقتصاد دیجیتال دولت‌ها به قانون‌گذار تبدیل می‌شوند و وظیفه دیگرشان توانمندسازی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به افتتاح سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب اشاره و تصریح کرد: با افتتاح این مرکز، زمینه پرورش خلاقیت‌ها برای تبدیل شدن به اقتصاد فراهم می‌شود و هزینه‌ها کاهش می‌یابد و هسته‌هایی شکل می‌گیرد که می‌توانند مشاوره‌های حقوقی ارائه دهند و سرمایه گذاری کنند.

مهندس آذری جهرمی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، مجموعه آموزشی کشور نیاز به توسعه نرم افزاری دارد و کیفیت یکی از مقوله‌هایی است که در سیستم آموزش درباره آن صحبت می‌شود، گفت: نیروی انسانی توانمند، با کیفیت و متبحر در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد. این دانشگاه می‌تواند خدماتی که از بیرون مجموعه خریداری می‌کند را به نیروی انسانی خود بسپارد تا دانشجویان مسائل موجود در دانشگاه را با پلتفرم‌های مناسب حل کرده و با سرمایه‌گذاری دانشگاه آن را به بازار عرضه کنند. دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت و شبکه گسترده‌ای که در کل کشور دارد، می‌تواند آن را برای رفع نیازهای خود و کشور به کار بگیرد.

وی با قدردانی از پیشقدمی دکتر ستاری در حوزه راه اندازی کارخانه‌های نوآوری در کشور، خاطرنشان کرد: در برخی حوزه‌ها مانند مرکز نوآوری حوزه فضایی، صندوق نوآوری و شکوفایی کار را با یکدیگر پیش بردیم. سرمایه‌گذاری در این بخش کار ارزشمندی است و دانشگاه آزاد اسلامی را به یک مجموعه اقتصادی پویا تبدیل خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وزارت ارتباطات در کنار دانشگاه آزاد اسلامی است و از طریق سامانه نوآفرین برای هسته‌های کوچک شرایط توانمندسازی را ایجاد خواهد کرد. طرح نوآفرین در دولت تدبیر و امید برای حمایت از خلاقیت‌های کوچک تصویب شد. صندوقی نیز با اعتبار مناسب در کنار طرح نوآفرین کار خود ر ا آغاز کرد.

وی با بیان این‌که در حوزه تأمین زیرساخت‌ها نیز کمک‌های لازم صورت گرفته است، افزود: مهم‌ترین اتفاق در این دولت علاوه بر کارهایی که تاکنون انجام شده، این بود که بازار ایران را به یک بازار تقاضایی ۷۰ میلیونی تبدیل کرده، بازاری که خدمات در آن رواج پیدا کرده است.

مهندس آذری جهرمی در پایان گفت: افتتاح سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب را به عنوان نویدی برای تغییر بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی می‌بینیم که امیدواریم اثرات آن برای کشور و دانشگاه مؤثر و مناسب باشد.

کلید واژه ها: ارتباطات ارتباط صنعت و دانشگاه رئیس جمهوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب افتتاحیه سرای نوآوری