رئیس دانشگاه آزاد واحد غرب:

امیدواریم بتوانیم راه شهدا را ادامه داده و به نسل آینده منتقل کنیم

۱۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۳ کد : ۵۴۶۲
تعداد بازدید:۲۰۹۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، همزمان با اولین سالگرد شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مراسم برزگداشتی با حضور دکتر داداندیش، رئیس واحد، سردار صابری همرزم شهید سلیمانی، بسیج دانشجویی در دانشکده فنی و مهندسی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی با اشاره به آیه ۲۳ از سوره الاحزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی ٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» (در میان مومنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بسته اند صادقانه ایستاده اند بعضی پیمان خود را به آخر بردند و برخی در انتظار ند هرگز تغییر ی در عهد و پیمان خود ندارند) گفت: این آیه مصداق شهید بزرگوار سالار شهدای مدافع حرم هست.

بسیج دانشجویی واحد تهران غرب از بهترین تشکل های واحد است

وی با تشکر از بسیج دانشجویی واحد، گفت: بسیج دانشجویی واحد تهران غرب جز بهترین تشکل های واحد بوده و برنامه های بسیار خوبی در راستای تقویت فرهنگی و معنوی دانشجویان و همینطور ایجاد تحکیم تشکل های دانشجویی داشته و دارند.

داداندیش اظهار داشت: شهید سلیمانی در نگاه همه مردم ایران و منطقه یک چهره ملی و قهرمان منطقه‌ای است و نام ایشان در رده اساطیر ایران ثبت خواهد شد.

وی افزود: ما به عنوان دانشگاه رسالتی که می‌توانیم داشته باشیم این است که زوایای مهم شخصیتی چنین اسطوره هایی را به الگوهایی که بتوانند مثل این فرماندهان و قهرمانان باشند، در دانشگاه تکثیر کنیم و این تربیت و ارزش ها را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه دوم گام انقلاب بر انتقال فرهنگ شهادت به نسل آینده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ادامه داذ: این چیزی است که مقام معظم رهبری در بیانیه دوم گام انقلاب خود به آن تاکید دارند و شهید سلیمانی هم در وصیت‌نامه روی آن تاکید دارد به همین عنوان دانشگاه و تمام ساختارهای دانشگاه موظفند یک چنین رسالتی را داشته باشند.

وی با اشاره به برخی از زوایای شخصیتی تاثیر گذار سردار سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی یک فرمانده بسیار قدرتمندی بود، چه در دوره جوانی که در جنگ تحمیلی بود چه بعد از تجربیاتی که به دست آورده بود.

داداندیش ادامه داد: سردار سلیمانی در سال ۱۳۷۹ وقتی فرماندهی را تحویل گرفت تحولی در سپاه قدس ایجاد کرد و نهضت مقاومتی در منطقه را به راه انداخت.

وی گفت: وقتی به مزار ایشان نگاه می کنیم نوشته سرباز، سرباز یعنی کسی که آمادگی دارد سر و جانش را در راه هدفش بدهد. سردار سلیمانی واقعاً سر و جانش را در راه اهدافش داد.

رئیس واحد تهران غرب شجاعت را یکی دیگر از ویژگی‌های سردار شهید دانست و گفت: شجاعت آن شهید گرانقدر به قدری بود که خاص و عام درباره آن صحبت می کنند، همیشه در خط مقدم حضور داشت، طوری که باعث ترس دشمنان و ایجاد انگیزه به خودی ها بود.

وی افزود: مدیریت سردار سلیمانی در دوران فرماندهی در سپاه واقعاً تحسین برانگیز بود چرا که سردار سلیمانی یک کار غیر ممکن را انجام داد و در یک جنگ نابرابر پیروز شد.

داداندیش در ادامه با بیان اینکه تکفیریها از جانب کشورهای مختلف از نظر نظامی، مادی و نیروی انسانی بسیار قوی بودند و ترسی در دل مردم و عراق و سوریه ایجاد کرده بودند، گفت: نام سردار لرزه بر اندام دشمن می انداخت و این بخاطر درایت و تجربه ای بود که از جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس اندوخته بودند و ایشان توانست در این جنگ نابرابر تاثیر گذار باشد.

داداندیش ادامه داد: سردار سلیمانی در سخت ترین لحظه ها امیدوار به پیروزی بود و این امید را در کتاب (خاطره در جنگ سی و سه روزه) به وضوح میتوان دید.

وی تصریح کرد: از ویژگی های سردار سلیمانی که برای همه بسیار جالب و تحسین برانگیز است خشوع و تواضع ایشان می باشد، یک سردار و فرمانده پیروز جنگ معمولاً باید خشن باشد ولی ویژگی ایشان تواضع، خشوع و مهربانی است. تعامل ایشان با همه اقشار به یاد ماندنی و تحسین برانگیز است.

امیدواریم بتوانیم راه شهدا را ادامه داده و به نسل آینده منتقل کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تاکید براینکه امیدوارم بتوانیم ذره‌ای از ویژگی های ایشان را در زندگی خود پیاده کنیم و اثرگذار باشیم، گفت: نکته دیگر تبعیت ایشان از رهبری می باشد ایشان در وصیت نامه اش می فرماید من مفتخرم به اینکه توانستم رهبر زمانم را رهبر کبیر انقلاب امام خمینی رحمة الله علیه و بعد از آن مقام معظم رهبری را به عنوان رهبر زمان و نایب برحق امام زمان درک کنم.

وی افزود: سردار دل ها ولی فقیه راشناختن و در رکاب آن قدم برداشتن، و ما نیز باید این را الگو قرار دهیم و تبعیت کامل را یاد بگیریم چون تبعیت به زبان نیست و به عمل است.

داداندیش ادامه داد: تبعیت ایشان یک تبعیت ولایی است و ما در جمهوری اسلامی به آن احتیاج داریم و باید به جوانان نسل آینده انتقال دهیم.

ایران اسلامی همواره با وجود سلیمانی ها و یارانش پیروز است

همرزم شهید سردار سلیمانی تاکید کرد: امروز به برکت حضور شهدای مدافع حرم و سالار شهدای مدافع حرم حاج قاسم سلیمانی داعشی وجود ندارد و این مملکت شکست نخواهد خورد.

در ادامه مراسم سردار صابری با تسلیت شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و تقارن آن با شهادت سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سالار شهدای مدافع حرم افزود: سردار سلیمانی یک اسوه برای مردم ایران و جهان است

وی در ادامه با بیان اینکه از همواره ابر جنایتکاران تهدیدات زیادی برای ایران داشتند، گفت: دشمنان از همان روز های اول انقلاب با ایجاد درگیری‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان باعث شدند تا ایران با یک جنگ تمام عیار هشت ساله مواجه شود.

سردار صابری افزود: در این جنگ ۳۵ کشور روبروی ما بودند، ایرانی که تازه انقلاب کرده بودیم و یک نهاد نوپا بودیم و تنها با توان داخلی و تکیه بر جوانان خود توانست در این جنگ پیروز شود.

همرزم شهید سلیمانی با اشاره به اینکه هر روز یک کودتا در ایران رخ می داد، گفت: در یک سال ۳۰۰ کودتا در کشور ایران کشف شده و هر کدام از اینها ضربات سنگینی بر نظام وارد کرده بود.

با و جود جوانان مدافع انقلاب دشمنان همواره با شکست مواجه هستند

صابری با بیان اینکه جوانان ما پای منبرهای امام حسین (ع) بزرگ شده اند، گفت: صحنه کربلا نصف روز اتفاق افتاد ولی صحنه ای بوده که نام ابوالفضل همیشه جاودان و نام شمر تا ابد ملعون است. جنگ هشت ساله هم همینطور است که در آن از شهید فهمیده، شهید همت، شهید باکری بعنوان الگو و اسوه یاد میشود و صدام هم زیر خروارها خاک ملعون شد.

وی افزود: دشمن وقتی دید با جنگ نمی تواند رخنه کند جوانان را مورد هدف خود قرار داد و تهاجم و شبیحون فرهنگی شروع شد و گفتند اگر جوان معتاد و ضد انقلاب شود نمیتوانند مقابل ما ایستادگی کنند.

سردار صابری ادامه داد: اما جوانانی مانند شهید سید مصطفی موسوی که سنی نداشت یعنی بعد از جنگ نه انقلابی دیده و نه جنگ را دیده و خیلی از شهدای مدافع حرم اینها مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی بودند بازهم دشمنان در این زمینه نتوانستند موفق باشند و جوانان ما جان شیرین را در دست گرفته و به مبارزه با دشمن رفتند.

حذف داعش به برکت حضور شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی است

وی تصریح کرد: امروز به برکت حضور شهدای مدافع حرم و سالار شهدای مدافع حرم حاج قاسم سلیمانی داعش وجود ندارد و این مملکت شکست نمیخورد و همه قدردان انقلاب و همیشه در صحنه هستند

صابری با تاکید بر ادامه راه شهدا، گفت: این مسیر مقدس، سختی های هم دارد چرا که ما جنگ های نابرابر نظامی، محاصره اقتصادی، تهدید، شبیخون فرهنگی و تحریم ها مواجه بودیم، اما در نهایت با توکل به خدا پیروز شدیم.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب شهدای مدافع حرم شهادت سردار سلیمانی پروین داداندیش شهید موسوی