دکتر داداندیش مطرح کرد:

آموزش زمانی نقش کلیدی دارد که موثر باشد، یادگیری را عمیق نماید و منجر به تغییر رفتار و نگرش و تغییر در فرهنگ شود.

۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰ کد : ۵۴۶۷
تعداد بازدید:۸۸۶

به گزارش روابط عمومی واحد، صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و توان افزایی زنان، رفع چالش‌های پیش روی آنان در تولید محصولات و فناوری‌های نوین اولین رویداد شکوفا با موضوع نگاه نقش مؤثر زنان در مدیریت مصر ف آب، برق و انرژی را برگزار نمود.


خانم دکتر داداندیش در این رویداد که با محوریت شناسایی زنان توانمند در تولید محصولات فناورانه، ایفای نقش زنان در مدیریت بهینه آب، برق، انرژی وتوسعه فناوری، توان افزایی زنان درمدیریت دارایی‌های فکری برگزار شد: بیان داشت: همواره اهدافی برای موفق شدن زنان در جمهوری اسلامی و فعال شدن زنان در همه عرصه‌ها وجود داشته است.
وی افزود: اولین ساختاری که با همین هدف پیشرفت در حوزه زنان ایجاد شد، دفتر امور زنان بود. تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاد. زنان با حفظ ارزشها و خانواده فعال و در همه عرصه‌هایی که خودشان دوست داشتند، توانمند شدند.
رئیس واحد تهران غرب گفت: در زمانی مشخص شد ساختارهای دولتی در کنار ساختارهای غیردولتی و با پوشش یکدیگر می‌توانند مثمر ثمر باشند. در مسیر ایجاد شده فراز و نشیبهایی هم بود. مثلاً، دولتهایی می آیند با برخی سیاستها موافق نیستند و مسیر فعالیت زنان با این حرکتها ضربه می‌خورد
وی با بیان اینکه آیا زنان می‌توانند در مدیریت این انرژی موفق باشند یا نه؟ به تجربه مدیریتی خود در مدت زمان ریاست واحد تهران غرب اشاره کرد و گفت: به تجربه ثابت شده است در تمام این ۴۰ سال فعالیت زنان از هر قشری چه در روستا، چه در کارخانه، در صنعت، در کارآفرینی، در دانشگاه، در مدیریت، در هر حوزه کاری، اگر انگیزه کافی، دانش کافی، داشته باشند و حمایت واقعی شوند (نمونه آن برگزاری رویدادهای مشابه، آفرها، و حمایت‌هایی که این صندوق از زنان کارآفرین می‌کند) می‌توانند در غالب یک رویکرد، اقصادی، سیاسی، فرهنگی تأثیرگذار باشند.
وی با بیان اینکه: اگر حمایت واقعی باشد زنان عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت و موفق می‌شوند افزود: زمانی که سازمانها ی غیر دولتی مطرح بود زنان شروع به فعالیت کردند و در زمینه اثر گذاری، حضور اجتماعی، تأثیر گذاری در آسیب‌های اجتماعی و در خدماتی که به جامعه دادند اول شدند. الان هم معتقدم در حوزه کارآفرینی، در حوزه دانش بنیان، زنان اگر واقعاً دانش و آگاهی داشته باشند و حمایت واقعی شوند، می‌توانند بهترین باشند،
وی ضمن تشکر از رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و برگزاری این رویداد افزود: آموزش زمانی نقش کلیدی دارد که در حقیقت مؤثر باشد، یادگیری را عمیق نماید و منجر به تغییر رفتار و نگرش و تغییر در فرهنگ شود.
داداندیش با بیان تجربه کشور کاناد گفت: ۱۵ سال قبل نخست وزیر کانادا در خصوص اینکه زنان باید در حوزه کارآفرینی و تأسیس شرکتهای دانش بنیان فعال شوند آنجا تصمیماتی گرفت و سیاستهایی گذاشت. اگر این سیاستها را با برنامه خودمان که دفتر امور زنان یا بخشهای مختلف گذاشتند مقایسه کنیم، چیزی کم ندارد، ولی الان کانادا در طی ۱۵ سال سومین کشوری است که در حوزه کارآفرینی و دانش بنیان مقام دارد. و زنان کارآفرین نیز در این زمینه رشد خوبی داشتند.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی در اینجا هم می‌تواند سرمایه گذاری کند، و آینده و موفقیت تأثیر گذار باشد در خصوص کارآفرینان زن و وضعیت زنان در شرکت‌های دانش بنیان افزود: کارآفرینی در میان زنان در ایران به صورت روزافزونی در حال افزایش است. ایران دارای بزرگترین جمعیت زنان دارای تحصیلات عالی در خاورمیانه است، طبق آمار وزارت آموزش عالی، نزدیک به ۶۲ درصد از دانشجویان دخترهستند و در ایران شاهد ورود تعداد قابل توجهی از زنان به حرفه‌هایی که قبلاً توسط مردها انجام می‌گرفت، هستیم. با توجه به آمار اخیر، در حال حاضر تعداد کارآفرینان زن ۹۸۰۰۱ نفر می‌باشد که از این تعداد، ۴۰۵۳۴ زن عضو هیأت مدیره شرکت‌های کارآفرینی می‌باشند.
وی در خصوص وضعیت زنان در شرکت‌های دانش بنیان گفت: بالاترین تعداد زن عضو هیأت مدیره شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور متعلق به استان تهران و ۵۵ شرکت جز برترین شرکت‌های دانش بنیان به مدیریت عاملی زنان می‌باشد.
داداندیش گفت: تجربه ثابت کرده است، هر جا در هر ساختاری در هر سطحی وقتی زنان در کنار مردان کار کرده‌اند، موفق بودند
وی در بخشی از سخنان خود گفت: ما برنامه، هدف، سیاست و حتی قانون در حوزه‌های روز توسعه کشور برای زنان کم نداریم و مواردی مانند: ارتقا نقش زنان از طریق افزایش مشارکت سیاسی و مدیریتی زنان براساس شایسته سالاری، افزایش نقش زنان در اقتصاد از طریق همکاری‌های بین المللی، تقویت نهاد خانواده و تحقق الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی در راستای افزایش نقش زنان، توسعه سرمایه اجتماعی و ارتقا سطح مشارکت عمومی و اجتماعی زنان و دختران، برنامه‌های ارتقای سلامت و بهداشت جسمانی و روانی زنان و دختران، دیده بانی وضعیت زنان و خانواده، تدوین برنامه‌هایی جهت اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی برای زنان، استمرار اصلاح نظام حقوقی و رویه‌های قضائی مرتبط با زنان و خانواده، توانمندسازی زنان و دختران در حفاظت از محیط زیست را از برنامه‌های آموزشی و کارآفرینی در جهت افزایش نقش زنان در اقتصاد برشمرد و گفت باید کاری کرد تا زحماتی که تا کنون کشیده شده ادامه دار شود و دستخوش تغییر وتحولات سیاسی نشود، چون برنامه‌ها در ایران دستخوش نگاه‌های سیاسی و تغییر و تحول دولتها شده و موجب تأخیر در اجرای آن می‌شود.
وی ضمن اعلام حمایت از رویداد شکوفا خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قشرهای مختلف باید در مورد مصرف انرژی و از طریق بسته‌های آموزشی همراه با تعامل و با توجه به نیاز، آموزش ببینند، ما در دانشگاه آمادگی داریم تا در بخش آموزش کمک کنیم زیرا آموزش نقش استراتژیکی در مدیریت مصرف انرژی دارد.

کلید واژه ها: اولین رویداد صندوق نوآوری توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب دانش بنیان کارآفرینی زنان تولید فناوری پروین داداندیش