برگزاری جلسه هم اندیشی معاونت پژوهش و فناوری در خصوص امور پژوهشی

۰۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۲۵ کد : ۵۶۳۳
تعداد بازدید:۹۸۳


برگزاری جلسه هم اندیشی معاونت پژوهش و فناوری در خصوص امور پژوهشی
با حضور، دکتر حیدری سرپرست معاونت پژوهش و فناوری، روسای دانشکده های علوم انسانی، مدیریت و هنر و معماری، مدیران گروه، اعضای هیات علمی، مدیران ستادی پژوهش و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان جلسه هم اندیشی در سالن ایده تا عمل دانشگاه پیامبر اعظم (ص) برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دکتر حیدری با معرفی حوزه های مختلف معاونت پژوهش که شامل دفتر ارتباط با صنعت، امور پژوهشی و امور آزمایشگاهی و نشر علم، به ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در قسمت های مختلف پژوهش پرداخت و‌گفت: در این خصوص پیشنهاداتی جهت ارتقا و افزایش فعالیت‌های پژوهشی واحد شامل ارتقاء واحد در رتبه بندی پایگاه های معتبر، طرح های برون دانشگاهی و بررسی تفاهم نامه‌های منعقد شده، انتشارات و مجلات، ارتقاء در بخش آزمایشگاه های تحقیقاتی، تعریف پایان نامه و رساله ها در راستای تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی موجود و همچنین نظام موضوعات واحد، تشویق مقالات و پژوهانه انجام شده است.

در ادامه مدیران ستادی معاونت پژوهش و فناوری در خصوص اقدامات انجام شده حوزه های مختلف پژوهشی مطالبی بیان کردند.
دکتر صمصامی مدیر امور پژوهشی در ادامه در خصوص به روز رسانی فرم ها و بخشنامه ها در سایت پژوهش واحد و همچنین در خصوص تشویق مقالات به ارایه گزارشی پرادخت.
در ادامه دکتر حجاریان مدیر ارتباط با صنعت و جامعه در خصوص تفاهم نامه های منعقد شده و پیشنهادات در این خصوص گفت: این حوزه را در خصوص همکاری های برون دانشگاهی و انعقاد تفاهم نامه ها با صنعت و جامعه اعلام آمادگی می کند.
براساس این گزارش، روسای دانشکده، مدیران گروه و اعضای هیات علمی در خصوص موارد مطرح شده و همچنین سایر موارد پژوهشی و راهکارها جهت ارتقاء فعالیت های پژوهشی تبادل نظر کردند.
همچنین در این جلسه مقرر گردید مدیران گروه ضمن مساعدت، نسبت به تشویق اعضای هیئت علمی و تشکیل کارگروه های پژوهشی در خصوص فعالیت‌ها اقدام نموده و علاوه بر آن نیز پیشنهادات مورد بررسی و اولویت بندی گردد و طبق زمانبندی مشخص اقدام لازم صورت گیرد.
در ادامه در خصوص افزایش فعالیت های پژوهشی واحد مرتبط با دانشجویان با کمک انجمن های علمی و باشگاه پژوهشگران اشاره گردید.

مهندس مهری در ادامه از گروه‌های فاقد انجمن درخواست کردند که نسبت به ارسال مستندات به باشگاه جهت اخذ مجوز تاسیس اقدام نمایند و اعلام آمادگی کردند که در حوزه‌های مختلف، دانشجویان انجمن های علمی و اساتید محترم راهنما حاضر به همکاری پژوهشی می باشند.

در پایان دکتر حیدری با جمع بندی پیشنهادات مطرح شده، اعلام کردند که این موارد طی برنامه زمانبندی سه ماهه عملیاتی گشته و خواستار همکاری بیشتر اعضای هیات علمی به منظور ارتقا پژوهشی واحد در زمینه های مختلف شدند.