در واحد تهران غرب برگزار شد:

دومین نشست تخصصی تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها

۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۰ کد : ۵۹۵۸
تعداد بازدید:۶۴۲

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب دومین نشست تخصصی" تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" با حضور دکتر پروین داداندیش، رئیس واحد تهران غرب؛ مهندس صابر پرنیان، رئیس شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران؛ دکتر ولی بریم نژاد، استاد اقتصاد و مشاور اقتصادی استاندار تهران؛ فریدون عطایی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری، درروز سه شنبه ۲۲ تیرماه در سالن جلسات سرای نوآوری واحد تهران غرب برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست تخصصی که با همراهی دکتر پیشگر، معاون دانشجویی و فرهنگی؛ دکتر زارع، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری؛ دکتر حاجی پور، رئیس سرای نوآوری؛ دکتر لشکری زاده، مدیرکل حوزه ریاست؛ دکتر نقشینه، رئیس مرکز تحقیقات اقتصاد خلاق؛ دکتر ارمغانی، مدیر اداره طراحی دوره های آموزش فناوری و کار آفرینی سازمان مرکزی و دکتر گرامی معظم، دکتر درویش، دکتر قاسمی اصل، اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی انجام شد، دکتر داداندیش با اشاره به فعالیتهای چند سال اخیر واحدتهران غرب گفت: در این سالها سعی شد، هم در قالب ساختارهای موجود در دانشگاه و هم با استفاده از ظرفیتهای ارتباطی مسئولین دانشگاه و نهادها و سازمانها و همچنین بهره گیری از اعضای هیات علمی علاقمند وفن‌آور، ارتباط دانشگاه با صنعت را برقرار کنیم،
اما نتایج مطلوبی حاصل نشد. بر همین اساس، طی ۵ سال گذشته نشست های مختلفی در واحد برگزار شد وتفاهم نامه های مختلفی با صنایع و سازمانها بسته شد، اما همچنان موفق به ایجاد ارتباط مستحکم و کارآمدی بین دانشگاه وصنایع نشدیم.
وی افزود: امروز بعد از نشستی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و اساتید رشته های مختلف و مدیران گروه ها داشتیم، با توجه به پیشنهاداتی که دریافت کردیم، این نشست تخصصی با استفاده ازهمه ظرفیتهای ساختاری و بخشنامه های جدید و ارتباطات بین دستگاهی و نیروهای علاقمند وتوانمند واحد تشکیل شده وامیدوارم در پایان این جلسه به پیشنهادات عملی برسیم.
رئیس واحد تهران غرب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دومین نشست با موضوع تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها می باشد و بدنبال برگزاری اولین نشست، هم اکنون در خدمت اساتیدی هستیم که طرح خود را ارائه دادند و ما نیز طرح های دریافتی را به استانداری ارسال کردیم. در واقع اساتید، در این جلسه می خواهند بدانند چه کاری باید انجام شود تا طرح شان اجرایی شود. در اینجا باید خاطرنشان کنم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به عنوان شتابدهنده این طرحها، در کنار شان خواهد بود تا طرح ها را به ثمر برسانیم و نیز از فرصتی که برای اساتید این واحد دانشگاهی ایجاد شده است حمایت کنیم.
این گزارش حاکیست مهندس پرنیان، رئیس شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران نیز در ادامه این نشست تخصصی ضمن اشاره به فعالیتهای شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران گفت: در این جلسه به دنبال پیدا کردن فرایندی هستیم که با آن بتوانیم به واحدهای تولیدی و کسب و کارها کمک کنیم، تا مشکلاتشان را حل کنیم. ما می توانیم کارهای مطالعاتی همچون عارضه یابی، پایان نامه، طرح پژوهشی را با دانشگاه انجام دهیم. ما در شرکت باید یک میز مشترک با دانشگاه تشکیل دهیم تا کارهای مطالعاتی مرتبط با رونق تولید، اعم از ساخت داخل، عارضه یابی و بهبود فرایند را آنجا انجام دهیم، که این یک درصد کار است و ۹۹ درصد کار این است که دانشگاه به مشتری اصلی که همان واحد تولیدی و واحد کسب و کار است، وصل شود و این زمانی اتفاق می افتد، که کمک کنید تا فرایند تولیدش بهبود

یابد و هزینه تمام شده اش کاهش پیدا کند.

رئیس شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران افزود: خوشبختانه واحد تهران غرب انگیزه، پتانسیل و بسترهای لازم را دارد تا بطور عمیق وارد شود. ما یک کمیته پایش داریم که بصورت هفتگی، با صنایع و واحدهای تولیدی جلسه برگزار می کند. دانشگاه می تواند در این جلسات شرکت کند و از این فرصت جهت ارتباط با واحدهای تولیدی استفاده کند، و کمک کند واحدهای نیمه تمام، مشکلاتشان را حل کنند و کار خود را جلو ببرند.
فریدون عطایی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری نیز در ادامه این نشست، با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه خاطر نشان کرد: موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه بیشتر از انکه عملیاتی شود، در حد شعار و فعالیتهای سطحی باقی مانده است. در جلسه قبل که جلسه بسیار خوبی بود پیشنهادات خوبی ارائه شد و پیشنهاد می‌کنم بر روی یک یا دو پیشنهاد و طرح تمرکز شود تا نتیجه بهتری بدست آید

وی افزود: اگر دانشگاه بیاید و با همکاری ما، یک شرکت را هدف قرار دهد و مشکلاتش را حل کند، سایر شرکتها خودشان تمایل پیدا می‌کنند که برای طرح مشکلات شان جلو بیایند و از دانشگاه کمک بگیرند.
گفتنی است؛ در ادامه دومین نشست تخصصی" تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها"، اساتید حاضر در جلسه درخصوص طرحهایی که بعد از اولین نشست توسط ایشان ارائه شده بود و همچنین سایر پیشنهادات خود به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد، این جلسات تا رسیدن به یک الگوی مشخص ادامه داشته باشد.