دکتر داداندیش در گفت‌وگو با آنا:

تسلیم نشدن امام حسین در مقابل ظلم درس‌های بسیاری دارد

۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۷ کد : ۶۰۵۲
تعداد بازدید:۷۲۱
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: آزادگی و دین‌داری امام حسین و تسلیم نشدن در مقابل ظلم به ما درس‌های بسیاری می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب دکتر پروین داداندیش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ضمن تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: واقعه عاشورا و حماسه کربلا یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ اسلام محسوب می‌شود. شجاعت بی‌مانند امام حسین و یارانش، آزادگی و دین‌داری امام حسین و تسلیم نشدن در مقابل ظلم درس‌های بسیاری به ما می‌دهد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با اشاره به اتفاقات روز عاشورا افزود: این اتفاق بزرگ مسلماً پر از درس انسانیت و بندگی است که همه انسان‌های آزاده مسلمان و غیرمسلمان می‌توانند از دریچه نگاه خود درس‌های متفاوتی از آن بگیرند.
داداندیش گفت: در کنار عزاداری‌هایمان خوب است در داستان عاشورا تأمل کنیم. در این اتفاق بزرگ انسان‌های بسیار بزرگی و در صدر ایشان امام حسین (ع)، وجود دارند که می‌توانند الگوی بسیار خوبی برای تک تک ما باشند.
وی بیان کرد: عاشورا به ما شجاعت و ایستادگی آموخت. آموخت که هیچ‌وقت برای تغییر دیر نیست. ما در جایگاه استادی، کارمندی، دانشجویی می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم و جامعه را به سمت رشد و بالندگی حرکت دهیم.