دکتر پروین داداندیش در مراسم گرامیداشت روز کارمند

سعی در خدمت خوب و موثر، خوش رویی و سرعت عمل نسبت به امور دانشجویان و ارباب رجوع، باید در سرلوحه وظایف همه کارکنان قرار گیرد.

۰۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۵ کد : ۶۰۷۸
تعداد بازدید:۹۲۷

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی واحد تهران غرب؛ بمناسبت گرامیداشت روز کارمند و با هدف قدردانی از تلاش های کارمندان خدوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، از سوی حوزه معاونت اداری و مالی و معاونت فرهنگی و دانشجویی این واحد دانشگاهی، مراسم ویژه ای همراه با وبینار تخصصی با موضوع مشاوره منابع انسانی و روابط کار و همچنین برگزاری ۲ مسابقه فرهنگی از منشور اخلاقی کارکنان، با حضور دکتر پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دکتر حیدری معاون اداری و مالی، دکتر پیشگر معاونت فرهنگی و دانشجویی، دکتر بابایی معاونت اموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر لیلا زارع معاونت پژوهش و فناوری و دکتر سعید ناصری به عنوان سخنران اصلی وبینار بر گزار شد.

بر اساس این گزارش در آغاز این مراسم دکتر حیدری ضمن تبریک به مناسبت روز کارمند و تشکر از کارکنان این واحد دانشگاهی، به خاطر زحماتی که در شرایط سخت کرونایی متحمل شده اند و نیز تجلیل از مقام همکار پرتلاش، مرحوم امیر جعفری، به موضوع توقعات کارمندان از جهت رسیدگی به مشکلات و مسائل ایشان و نیز انعکاس آن به مقامات بالاتر پرداخت.

به تقوای کاری اشاره کرده و نقش آنرا در روابط کاری و خدمات به مراجعان و موفقیت سیستم بسیار با اهمیت دانستند.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب, در ادامه سخنان خود با اشاره به تقوای کاری و نقش آن در روابط کاری، ارائه خدمات شایسته به مراجعان و نیز موفقیت سیستم، بر سعه صدر و مردم دوستی در برخورد با ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: توجه به مشکلات مراجعه کنندگان بسیار مهم بوده و نیاز به توجه بیشتر ی دارد.

وی همچنین نقش سعه صدر و فروتنی را که امروزه در بیشتر سازمانها کمرنگ شده و لزوم پرداختن به آن و تقویتش در روابط کاری و رسیدگی به امور مراجعان را در پیشبرد اهداف سازمان ها بسیار با اهمیت برشمرد.

دکتر حیدری دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نرم خویی و نیک خلقی علاوه بر اینکه به ارتقاء شخصیت فرد کمک میکند، در رفع مشکلات ارباب رجوع با حفظ حرمت و گشاده رویی نیز موثر است، بر رعایت سلسله مراتب اداری از سوی کارمدان و اطاعت از مافوق در چهارچوب مقررات با لزوم همفکری تاکید کرد.

وی یادآور شد: واحد تهران غرب که واحدی جوان و پویاست با تلاش دکتر داداندیش از رتبه ۱۵ به رتبه ۳ ارتقاء یافت و اکنون نیز بیش از پیش نیازمند همکاری اساتید، کارکنان و تمام اعضای مجموعه می باشد تا به رتبه برترین و نمونه دست یابد.

دکتر حیدری در بخش پایانی سخنان خود از رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به خاطر همه زحماتی که متحمل شدند، خصوصاً در جهت برگزاری این جلسه و نیز از زحمات تمام معاونین مدیران، روسای ادارات، مدیر کل حراست و معاون دانشجویی و فرهنگی و همه کارمندان خدوم واحد تهران غربه تشکر نمود.

این گزارش حاکیست در ادامه مراسم، دکتر ناصری به عنوان سخنران اصلی وبینار، ضمن تشکر از دکتر داداندیش رییس واحد دانشگاهی، معاونین، روسا و کارمندان، روز کارمند را تبریک گفت و پیش از شروع سخنان خود، پیشنهاد هم اندیشی آنلاین درخصوص موضوعات مختلف مثل روز جهانی هم اندیشی مثبت، روز بزرگداشت ابن سینا و مواردی مشابه که مرتبط با نظام اموزشی است را ارائه نمود و با تشویق حاضرین به شرکت در مسابقات فرهنگی منشور اخلاقی کارکنان، اهدای ۸ جلد از کتابهای خود را به برگزیدگان این مسابقات اعلام نمود.

دکتر ناصری در ادامه به وجه تمایز کارکنان در نظام آموزشی با کارکنان سایر دستگاه‌ها و مراکز کسب و کار پرداخت و یکی از مسایل مهم در روابط کاری را انتخاب شغل برحسب نیاز یا بر اساس علاقه و انگیزه برشمرد و نحوه ارتباط هر یک از این دو دسته را با مراجعان بسیار متفاوت ارزیابی نمود.

‌‌‌‌‌

وی همچنین به ارتباط موثر، تعامل و نرمش در رفتار مدیران با زیردستان و ارباب رجوع اشاره کرد و تقویت ارتباط موثر را در جهت ایجاد انگیزه در نیروی کار بسیار با اهمیت عنوان کرد.

 

دکتر ناصری در ادامه سخنان خود به نظم در حضور، اراستگی، تعهد، مسئولیت پذیری، رفتار سازمانی، رعایت مقررات، انجام درست وظایف و رعایت سلسله مراتب سازمانی و تلاش در راستای تحقق اهداف سازمان و اهمیت زیادش در میزان ماندگاری و ارتقا افراد به سمت های بالاتر تاکید کرد.

 

ایشان نقش کارکنان نظام آموزشی را بیشتر از کارکنان سایر ادارات و ارتباط مستقیم آن را با سطح توقع مردم دانست و گفت: به همین جهت تاثیر عملکرد کارمندان و سایر اعضا دستگاه های نظام آموزشی در خصوص ارباب رجوع بسیار با اهمیت است، لذا آخرین ایستگاه، دوره کارشناسی است که فرد بعد از آن به جامعه و بازار کار وارد می شود و نقش رفتاری و تکریم ارباب رجوع کارکنان نظام آموزشی بسیار مهم است.

 

وی تاکید کرد: ما در هر جایگاهی در دانشگاه، وظیفه خدمتگزاری به نظام آموزشی را داریم. تواضع در برابر همه، که در نهایت باعث ایجاد حس بهتر نسبت به خودمان و دیگران است، در روابط اجتماعی بسیار کمک کننده است، همچنین فرهنگ سازی رفتار خوب و صحیح، توسط اعضا نظام اموزشی بسیار با اهمیت است، که البته وحدت رویه همه کارکنان سازمان را در رسیدن به این هدف می طلبد.

دکتر ناصری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این نکته که قضاوت دیگران درباره افراد نشات گرفته از رفتار فرد است افزود: رعایت مقررات و حضور منظم در محل کار، بالا بردن آستانه تحمل و صبر در محیط کار، ایجاد آرامش و مدیریت گفتار، دانش محور بودن، استقلال عمل و خلاقیت، یادگیری تکنولوژی مرتبط با کار، انتقاد کردن و انتقاد پذیری صحیح و سازنده، پرهیز از رفتارهای هیجانی، رفتار و واکنش درست در برابر رفتارهای دیگران، انتقاد و گلایه از روش های اجرایی به روش صحیح و سازنده، صداقت در همه حال و به هر قیمتی، سرعت عمل و استقلال در انجام کار در سریع ترین زمان و به بهترین صورت، امانتداری در اموال محیط کار، رفتار حرفه ای و فرو تنانه باعث ارتقاء سیستم می شود.

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم، دکتر داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، با تسلیت ایام سوگواری محرم و صفر، روز کارمند را تبریک گفت و از حضور همکاران، دست اندر کاران اجرای مراسم، مسئولین آی تی و مجری برنامه و همچنین دکتر ناصری به جهت سخنرانی اثر بخش ایشان تشکر کرد.

دکتر داداندیش در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به منشور اخلاقی مدون واحد در سال ۹۵ به عنوان منشور رسیدن به هدف، دستیابی واحد تهران غرب به عنوان یکی از رتبه های برتر دانشگاه آزاد استان تهران را از دستاوردهای این منشور برشمرد و خاطر نشان کرد: تعیین هدف کارشناسی شده و برنامه های بلند مدت ۵ ساله از سال ۹۵ تا ۹۸ با تکیه بر همکاران جوان و پویا، باعث شد تا به سرعت و با چابکی و پویایی به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تاکید بر اینکه ریسک پذیری و خلاقیت از دیگر ابزار رسیدن به هدف که همانا کسب ارتقا رتبه این واحد دانشگاهی است می باشد یادآور شد: سعی در خدمت خوب و موثر، خوش رویی و سرعت عمل نسبت به امور دانشجویان و ارباب رجوع، باید در سرلوحه وظایف همه کارکنان قرار گیرد.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه ارایه خدمات به دانشجویان، جزو برترین ها بوده و تلاش برای بهترین بودن باید ادامه داشته باشد افزود: از حمایت همه همکاران، برای کمک به خانواده همکار عزیز از دست رفته مان مرحوم امیر جعفری، حمایت و کمک برای خرید دستگاه اکسیژن ساز و هدیه به بیمارستان بوعلی، کمک به طرح مساوات و پاسخگویی تلفنی به دانشجویان در تمام زمینه ها به خصوص پشتیبانی فنی در زمان امتحانات و برگزاری کلاسها در دوران کرونا، تقدیر و تشکر می کنم.

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم، از میان شرکت کنندگان در مسابقه منشور اخلاقی کارکنان به قید قرعه، مهمان کاظمی، حامد هوشیدری فراهانی، محمدرضا ایزدی، عادل مظلومی، منیر ولی خانی، حمیدرضا میچانی، معصومه لطیف و صدیقه میناوند به عنوان برگزیدگان این مسابقه معرفی شدند.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب روز کارمند دکتر داداندیش رئیس واحد