دکتر داداندیش در گفت و گو با آنا گفت:

دروس عملی و امتحانات نیمسال جاری حضوری برگزار می‌شود/ واکسینه شدن ۶۰ درصد دانشجویان شهر تهران

۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۹ کد : ۶۳۶۱
تعداد بازدید:۱۳۰۸
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: با توجه به سیاست‌های این دانشگاه و بخشنامه وزارت علوم، دروس عملی و امتحانات نیمسال جاری قطعاً حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب به نقل از خبرگزاری آنا پروین داداندیش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های دانشگاه آزاد و بخشنامه وزارت علوم، دروس عملی و امتحانات نیمسال مهر قطعاً حضوری برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به بخشنامه وزارت علوم مبنی بر حضوری شدن دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: از اساتید هر گروه آموزشی درخواست کردیم دروسی که همچنان ظرفیت برگزاری مجازی را دارند، مشخص شوند تا دانشجویان بتوانند باوجود حضوری شدن دانشگاه‌ها، تعدادی از دروس را به‌صورت مجازی شرکت کنند. بر اساس آمارها حدود ۶۰ درصد دانشجویان در شهر تهران نسبت به تزریق هر ۲ دز واکسن کرونا اقدام کرده‌اند که خبر خوبی است.
رئیس واحد تهران غرب در خصوص نحوه حضور دانشجویان در کلاس‌های آموزشی عنوان کرد: به‌گونه‌ای زمان‌بندی کرده‌ایم که دانشجویان در ساعت‌های پراکنده، با حداقل تراکم جمعیت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دانشگاه حضورداشته باشند، همچنین مقررشده اساتید دانشگاه با آن دسته از دانشجویانی که به کرونا مبتلا شده و امکان حضور ندارند همکاری لازم را داشته باشند و تا ۴ جلسه غیبت مجاز شمرده شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز نتوانسته‌ایم ظرفیت برگزاری کلاس‌ها هم‌زمان به‌صورت مجازی و حضوری را فراهم کنیم، گفت: ضبط مطالب درسی درکلاس به شکل آفلاین انجام‌شده و در اختیار دانشجویانی که به هر دلیل امکان حضور ندارند، قرار می‌گیرد و در حال حاضر نرم‌افزارهای «دان» یا همان «دانان» همچنان پشتیبان کلاس‌های مجازی خواهد بود لذا از این بابت دانشجویان دغدغه نداشته باشند.
داداندیش در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت خوابگاه‌ها در شهر و استان تهران برای دانشجویان شهرستانی اظهار داشت: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهر تهران از قبل شیوع کرونا هم فاقد خوابگاه بوده‌اند و از این بابت امکان خدمات‌دهی به دانشجویان نداریم اما در واحدهای شهرستان‌های استان تهران خوابگاه‌ها آماده پذیرایی از دانشجویان مهمان به‌صورت کاملاً بهداشتی و با رعایت پروتکل‌ها هستند.
وی ضمن تشکر ویژه از اساتید این دانشگاه برای زحمات آموزشی که در دوران کرونا متحمل شده‌اند و قدردانی از همراهی دانشجویان اظهار امیدواری کرد با کاهش اپیدمی کرونا و شروع برگزاری کلاس‌ها، رضایت خاطر دانشجویان حاصل و بار سنگین برگزاری کلاس‌های مجازی کمتر شود.

کلید واژه ها: دانشجویان دانشگاه تهران مجازی کلاس برگزاری کلاس کرونا