معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌نامه‌ای اعلام کرد:همه پذیرش‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95 و قبل از آن دارای مجوز قانونی است

۱۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۷ کد : ۱۰۴۶
تعداد بازدید:۲۱۹۴

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب به نقل ار گروه خبری آنا :

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد همه پذیرش‌های سال 95 و قبل از آن این دانشگاه، دارای مجوز است و واحدها و مراکز مجری دانشگاه آزاد اسلامی پس از فارغ‌التحصیلی دانشجو با رعایت مقررات آموزشی و دانشجویی باید مدرک فارغ‌التحصیلی دانشجو را صادر کنند.

دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی  گفت: «همه رشته‌محل‌های واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی که در سال 1395 و سال‌های قبل از آن پذیرش دانشجو داشته‌اند، دارای مجوز قانونی بوده‌اند.»

وی افزود: «همه دانشجویان و پذیرفته‌شدگان واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی که در سال 1395 و قبل از آن پذیرش شده‌اند، باید بدانند که مجوزهای قانونی پذیرش دانشجو برای همه رشته‌محل‌ها از مراجع قانونی وجود داشته است. دانشگاه آزاد اسلامی همیشه در جذب دانشجو در همه رشته‌‌محل‌ها تابع قوانین جاری و ساری کشور است، به‌ویژه در طول این سه سال اخیر پذیرش در همه رشته‌محل‌ها دارای مجوز بوده است.»

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاعیه اخیر وزارت علوم درباره مجوز پذیرش دانشجو در بیش از 4600 رشته‌محل در سال 1395 که در سایت این وزارت‌خانه به نشانی http://www.msrt.ir قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: «این رشته‌محل‌ها، مجوزهایی است که فقط در سال 1395 از سوی شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشگاه داده شده است، سایر رشته‌محل‌ها هم دارای مجوز قانونی پذیرش دانشجو است که مجوزهای قانونی آنها در سال‌های گذشته دریافت شده است. بنابراین همه دانشجویان پذیرفته شده سال‌های قبل در دانشگاه و همچنین سایر رشته‌محل‌هایی که در این لیست قرار ندارند باید بدانند که همه رشته‌محل‌های دانشگاه در پذیرش دانشجو دارای مجوز قانونی است.»

او افزود: «بخشنامه‌ای هم به همه واحدها ابلاغ شده است که براساس بندهای اشاره شده در این بخشنامه و مجوزهای صادر شده از سوی وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری در طول سال‌های 1392، 1394 و 1395 که به دانشگاه ابلاغ شده است؛ همه واحدها و مراکز مجاز به صدور مدارک فارغ‌التحصیلی همه دانش‌آموختگان خود هستند.»

براساس گزارش  رسیده  بندهای این بخشنامه‌ به شرح زیر است:

1. تحصیل همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در همه رشته محل‌هایی که تا مهر 93 براساس دفترچه سال 92 پذیرش شده‌اند، براساس نامه 1392/10/9 دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای مجوز قانونی است و بنابراین مدارک تحصیلی دانش‌آموختگانی که تا این تاریخ پذیرش شده‌اند، باید از سوی واحد یا مرکز پذیرنده (محل صدور در سند پذیرش آزمون) صادر شود.

2. تحصیل همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در همه رشته‌محل‌هایی که تا بهمن 1394 براساس دفترچه سال‌های مربوطه پذیرش شده‌اند، به استناد نامه مورخ 1395/4/13 (بند 2 صورتجلسه معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ 1394/12/8 بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) دارای مجوز قانونی است، بنابراین مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان این دسته از رشته‌محل‌ها باید از سوی واحد و مرکز پذیرنده (محل صدور سند پذیرش آزمون) صادر شود.

3. تحصیل همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در همه رشته‌محل‌هایی که در سال 1395 (مهر و بهمن) براساس دفترچه آزمون پذیرش شده یا می‌شوند، به استناد نامه شماره 2/1088/م مورخ 1395/6/20 معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین نامه شماره 2/22/197489 مورخ 1395/9/7 دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که اعلام کرده است همه این رشته‌محل‌های جدید در سایت msrt.ir به عنوان رشته‌های مصوب قرار گرفته است، بنابراین دارای مجوز قانونی است. بنابراین صدور مدرک تحصیلی دانش‌آموختگان این دسته از رشته‌محل‌ها باید از سوی واحد و مرکز پذیرنده (محل صدور سند پذیرش آزمون) صادر شود.

حسین‌زاده لطفی در ادامه تاکید کرد: «همه پذیرش‌های سال 95 و قبل از آن دارای مجوز است و واحدها و مراکز مجری دانشگاه آزاد اسلامی پس از فارغ‌التحصیلی دانشجو با رعایت مقررات آموزشی و دانشجویی باید مدرک فارغ‌التحصیلی دانشجو را صادر کنند.»

او در پایان گفت: «این بخشنامه شامل مدرک دانش‌اموختگان پردیس‌های علوم و تحقیقات (سابق) نیست و صدور این مدارک براساس روال گذشته مطابق بخشنامه‌های تجمیع قابل انجام است. همچنین حسن اجرای مفاد این بخشنامه به عهده معاونان دانشجویی، فرهنگی، آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحدها و مراکز دانشگاهی است.»