ساخت مدرسه از سوی گروه جهادی بسیج دانشجویی واحد تهران غرب در روستای محروم برم

۱۱ مهر ۱۳۹۶ | ۲۰:۲۸ کد : ۲۰۷۲
تعداد بازدید:۲۰۷۱

گروه جهادی بسیج دانشجویی واحد تهران غرب که  با هدف  خدمت رسانی به مناطق محروم در ابعاد عمرانی ، فرهنگی ،  پزشکی و خودسازی دانشجویان و آشنایی با مشکلات مردم در سال 95 در واحد تشکیل شد . امسال به نام جوانترین شهید مدافع حرم "سیدمصطفی موسوی"  دانشجوی رشته مهندسی مکانیک واحد  اردوی جهادی خود  را با حدود 20 عضو  در استان لرستان ، شهر الیگودرز- روستای برم  برگزار کرد.

از اهداف این اردوی جهادی ساخت مدرسه ای دو کلاسه در منطقه محروم برم بود . که در پی  شناسایی و بازدید های به عمل آمده از سوی امیرحسین سلیمانی دانشجوی کارشناسی مکانیک  ومسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی واحد مشخص شد که  این روستا با جمعیت حدود۸۰۰ نفر  فاقد مدرسه ابتدایی برای دانش اموزان آن روستا  می باشد  و کلاس ها در خانه ی یکی از اهالی روستا برگزار می شود

از اینرو  پروژه ی ساخت مدرسه ابتدایی دوکلاسه ،با مشورت  با سپاه سازندگی الیگودرز تصویب شد. و اعضای گروه جهادی بسیج دانشجویی واحد در قالب اردوی جهادی به سرپرستی علی قرقانی دانشجوی کارشناسی مکانیک  با عزم راسخ تمام سعی خود را جهت ساخت این مدرسه  انجام دادند .

مجموع هزینه  ها  برای ساخت این مدرسه و امور فرهنگی صورت گرفته با کمک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و خیرین و بنیاد مستضعفان و سازمان بسیج اردویی و بسیج دانشجویی تامین شد.

این مدرسه در تاریخ 16 شهریور96 با حضور مقامات استانی و فرماندارو بخشدار و فرمانده بسیج اردویی سازمان بسیج اردویی افتتاح شد و از اول مهر امسال دانش آموزان روستای برم  توانستند  از آن استفاده کنند.

در کنار فعالیت عمرانی برای ساخت مدرسه در این روستا فعالیت های فرهنگی مثل آموزش قرآن ، تواشیح ، سرود ، احکام و مسابقات فرهنگی  نیز در این روستا جریان داشت.

لازم به ذکر است : بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از سال 82-81 در واحد شروع بکار کرده است و بنابر گفته محمد جواد ایزدی  دانشجوی کارشناسی عمران و رییس بسیج دانشجویی واحد این تشکل تا کنون در خصوص برگزاری اردوهای جهادی ،راهیان نور، اردوهای مشهد مقدس و قم و جمکران ،مسابقات پینت بال ، مسابقات فوتبال ،برگزاری کوهپیمایی ،همایش های سیاسی و فرهنگی ،مراسم افطاری، برگزاری کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد ،مناظره سیاسی ،اکران و نقد فیلم های روز ،اکران مستند ،مراسم اعتکاف ،برگزاری کلاس های اموزش نرم افزار های پرکاربرد ،برگزاری کلاس اموز های نرم افزارهای درسی و غیر درسی ،برگزاری کلاس های آموزشی داخلی ،انتشار نشریات عمومی و تخصصی فعالیت داشته است .