سخنرانی آقای دکتر حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم برگزاری پاسداشت هفته بسیج به میزبانی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب(۵آذر ۱۳۹۷)

۰۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۴ کد : ۳۱۳۸
تعداد بازدید:۱۵۷۹

سخنرانی آقای دکتر حاجی بابایی در  مراسم  برگزاری پاسداشت هفته بسیج  به میزبانی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب(5آذر 1397)

 

در ادامه مراسم دکتر حاجی بابایی نماینده پنج دوره مردم محترم شهرستان همدان در مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، به عنوان سخنران اصلی مراسم ضمن تبریک میلاد مسعود پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و امام صادق (ع) و تبریک هفته بسیج به تشریح واژه بسیج پرداخت و اظهار کرد: کلمه بسیج همه خوبی ها و همه زیبایی هاست. اگر بخواهیم یک بسیجی را نام ببریم آن پیامبر اسلام و امام صادق علیه السلام  هستند، چراکه ما به سمت بسیجی شدن هستیم در مسیر بسیجی شدن گام بر می داریم، بسیجی یعنی کسی که هیچ عیب و نقصی نداشته باشد پیامبر عظیم الشان اسلام و تمام امامان ما دارای همین خصوصیت بودند، ما بسیجیان هم معایب داریم و هم محاسن به سمتی باید بروم که بتوانیم در مسیر بسیجی شدن حرکت کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلام کلمه بسیج را واژه پرطرفدار و پر معنا ترسیم کرد و افزود؛ این واژه پرطرفدار و پر معنا توسط امام(ره) در انقلاب اسلامی خلق شد، این کلمه در نزد مردم دارای جایگاهی است که با تمام وجود و توان در خدمت مردم باید باشید و به قول امام علی (ع)در نامه به مالک اشتر که فرد مسلمان باید کثیر المعونه و قلیل المونه باشد.یعنی بسیجی کسی است که زیاد کار میکند، ایثار می کند، اما کم برداشت می‌ نماید.این یکی از ویژگی های بسیج است.

 این استاد دانشگاه به نقش بسیج در انقلاب اسلامی تاکید داشت  و افزود: بسیج ناجی انقلاب است، بسیج هم علت موجده و هم علل موقعیه انقلاب است.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی به روحیه بسیجی اشاره کرد  وبیان داشت :اگر این ویژگی های بسیج در کشور نهادینه گردد، اعتماد عمومی افزایش خواهد یافت.

 دکتر حاجی بابایی  به تشریح و تبیین انقلاب اسلامی پرداخت و افزود:  انقلاب ما انقلابی بود با امضای همه شهدا، برای این بود که در دنیا ایران اسلامی ،اسلام را از جایگاه ،پایگاه و تفسیر اهل بیت معرفی کند. اسلام و قرآن به روایت اهل بیت پیام اصلی  انقلاب بود. اگر جز این باشد این شهید شهید نیست، چون شهادت شرطی دارد و شرط آن قدم  برداشتن برای خداوند است و همه شهدا بر این نکته تاکید داشتند ما برای اینکه قرآن و دین را به تفسیر اهل بیت یعنی علی(ع) و حضرت زهرا(س) به دنیا ارائه کنیم انقلاب کردیم همه خوشبختی های انسان را در سایه این نگاه ببینیم. بسیجی یعنی همین تفکر و نگرش و حرکت در راستای حرکت  انبیا و اولیا.