سخنرانی دکتر محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پاسداشت هفته بسیج مستضعفین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

۰۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۸ کد : ۳۱۴۴
تعداد بازدید:۱۴۹۸

در این مراسم دکتر محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص)همچنین رئیس مکتب تشیع امام صادق علیه السلام و پاسداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران، رزمندگان و به خصوص امام بزرگ و فرزندانش ، به تاسیس و شکل گیری بسیج اشاره و اظهار کرد؛ بسیج نه تنها مولود انقلاب اسلامی است، بلکه همزاد انقلاب اسلامی نیز هست. بسیج یکی از اقدامات الهی و معجزه آسای حضرت امام رحمت الله علیه در انقلاب بود. وی به فلسفه شکل گیری این نهاد فرهنگی پرداخت و خاطرنشان کرد؛ شکل‌گیری و رسالت بسیج از آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بود. وی افزود؛ حضرت امام خمینی(ره) یکی از عمیق ترین واژه ها را درباره بسیج به کار برد و فرمود بسیج از ذخایر استراتژیک نظام اسلامی است، وظیفه راهبردی دارد و امروز بسیج به یکی از بی نظیرترین نهادهای مردمی و انقلاب تبدیل شده است. عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، به ماندگاری بسیج اشاره و تاکید کرد؛ درونمایه و رویکرد اصلی بسیج، اندیشه، تفکر و فرهنگ بسیجی است.

 این استاد دانشگاه به اهمیت فرهنگ بسیجی اشاره و بیان کرد؛ تفکر بسیجی تفکر احساسی و تجربی نیست بلکه تفکری با پشتوانه عقلانیت است. صیانت و رویکرد عارفانه این کار، مایه اصلی بسیج است و این نگرش و تفکر به خاطر عقلی بودنش عمیق است و از محصولات این نگرش می توان به وجود جوانان ۱۱ و ۱۳ ساله  دردوران دفاع مقدس اشاره کرد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد به تشریح رسالت بسیج پرداخت و تصریح نمود؛ بسیجی  میدان‌دار عرصه کلان ملی و دینی است و به هیچ جناحی تعلق نداشته و با هیچ جناحی نیز حذف نمی شود. بین نخبگان یک اشتراک مهمی وجود دارد و آن این است؛ هر جایی که هم راستا با سیاست های انقلاب و امام و رهبری باشد بسیج پای کار است، کلیات بسیج کلیت نظام است.

مدیر کل گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران آقای دکتر هاشمی، به نقش بسیج و ارتباط آن با جریان‌های سیاسی و روحیه بسیجی اشاره کرد و بیان داشت؛ رسالت بسیج صیانت از نظام و انقلاب است هر جریان و احزابی که به دنبال تحقق آرمان های انقلاب باشد؛ بسیج از آنها حمایت می کند. در طول ۴۰ سال گذشته هر کجا توفیقاتی در راستای اهداف انقلاب بوده روحیه  بسیجی و انقلابی جاری و ساری بوده است. او به ماموریت های اصلی این ارگان فرهنگی پرداخت و افزود؛ اولویت امروز ما کشف، حل مسائل و مشکلات جامعه است. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای الگوی پیشرفت اسلامی و ایرانی انتظاراتی از دانشگاهیان و بسیجیان دارد و ما باید نقش خود را به درستی انجام دهیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه به نقش بسیجیان در سیاست های داخلی و خارجی از دید تحلیلگران غربی پرداخت و تاکید داشت؛ اتاق‌های فکر های داخلی و خارجی می خواستند روند شتاب انقلاب را کم کنند اما موفق نشدند و این دشمنان در طول این ۴ دهه انواع تهدیدات راهبرد ها، سناریوها از جمله کودتا، جنگ هشت ساله، شورش های قومی، انواع تهدیدها و تحریم را برای تضعیف و براندازی نظام جمهوری اسلامی برنامه ریزی کردند، اما موفق نشدند این تحلیلگران بر این باور بودند تنها راه تغییر نظام اسلامی، تضعیف بسیج در اقشار مختلف است و معتقد بودند هر کجا اندیشه کردیم توسط بسیج از بین رفت. بسیج پایه امنیت ایران است، نقش بسیج نقش کمی نیست.

 در پایان این استاد دانشگاه به روح و فرهنگ بسیجی در دانشگاه آزاد اشاره و خاطرنشان کرد؛ امروز روح و تفکر بسیجی بر دانشگاه آزاد اسلامی حاکم شده است و باید این روح در تمام رگ های دانشگاه آزاد جاری و ساری گردد.