چهارمین جشن دانش آموختگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۷

۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۲۰:۵۲ کد : ۳۱۷۰
تعداد بازدید:۳۶۹۴
چهارمین جشن دانش آموختگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۷

 

جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

 

چهارمین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب روز چهارشنبه مورخ ۹۷.۹.۲۱ در سالن فرهیختگان برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی واحد این جشن با حضورآقای دکتر بیرقی مشاور و مدیر کل معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، آقای عظیمی معاون مدیر کل دانشجویی دانشگاه، خانم دکتر داداندیش رئیس واحد، اعضای هیات رئیسه، روسای دانشکده، اساتید و کارکنان و ۲۰۰ نفر از دانشجویان مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی دانشکده مدیریت، علوم انسانی، معماری و فنی و مهندسی به همراه اعضای خانواده و با حضور اصحاب رسانه از جمله خبرنگاران برنامه نبض دانشجو از شبکه خبر، خبرنگار روزنامه فرهیختگان، آنا و ایسکا، با مجری گری محمد سلوکی از مجریان و تهیه کننده نام آشنای صدا و سیما و اجرای استند آپ کمدین معروف حسن ریوندی در سالن بیمارستان فرهیختگان برگزارشد.

ابتدای مراسم با تلاوتی از قران مجید باصدای قاری قرآن، سهیل هدایتی از دانشجویان رشته گردشگری، اجرای زنده سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط دانشجویان دانشکده هنر و معماری واحد تهران غرب و قرائت پیام تبریک ریاست عالی دانشگاه جناب آقای دکتر طهرانچی توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد، آقای دکترامیر فیروز کوهی قرائت آغاز گردید.

 

در ادامه این مراسم خانم دکتر داداندیش رئیس واحد ضمن خیر مقدم به میهمانان، فارغ التحصیلان و خانواده های محترم آنان ومسئولین محترم سازمان مرکزی و استان تهران

اساتید، معاونین و رؤسای دانشکده ها، پرسنل دانشگاه و تبریک به مناسبت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی و یاد و خاطره شهدای گرانقدر مکتب شجاعت، ایثار و به خصوص شهید سید مصطفی موسوی، جوانترین شهید مدافع حرم و دانشجوی رشته مهندسی مکانیک واحد را گرامی داشت.

خانم دکتر داداندیش ضمن قدردانی از اولیاء دانشجویان اظهار کرد: من ابتدا از خانواده های دانش آموختگان برای تمامی تلاشها و حمایتهای مالی و معنوی که ازفرزندانتان کرده اید، که در دانشگاه درس بخوانند و موفق به کسب مدارج علمی ومرحله دانش آموختگی شوند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

رئیس واحد بر اهمیت نقش اساتید و پرسنل در دوران تحصیل نیز اشاره داشت و بیان کرد: از استادان و پرسنل واحد که شرایط آموزشی و پژوهشی را برای شما دانشجویان در واحد بوجود آورده اند قدردانی می کنم، چرا که شرایط امروز واحد تهران غرب با همدلی، همفکری و همیاری اساتید و همکارانم در واحد ایجاد شده. ما با فضاهای آموزشی و آزمایشگاهی استاندارد دانشگاهی فاصله داشتیم و با کمک خداوند متعال و همکاری معاونین، اساتید، دانشجویان و کارکنان، با خرید مجتمع آموزشی پیامبر اعظم (ص) این محدودیتهای آموزشی، پژوهشی و دانشجویی مرتفع گشت و با آغاز سال تحصیلی جدید شرایط مناسبی فراهم گردید.

 

داداندیش ضمن قدردانی از تلاش دانشجویان در دوران تحصیل خاطر نشان کرد: از شما عزیزان که طی ۲ یا ۴ سال گذشته زحمت کشیده، سر کلاسها ی درس حضور مرتب داشته اید، پروژه هایتان را به موقع انجام دادید، تعامل خوبی با اساتید و کارکنان واحد داشتید، در بسیاری از کارهای علمی، پژوهشی و فرهنگی واحد حضور مستمرو فعال داشته اید، در جشن ثبت نام و همکاری نمودید، تا بالاخره امروز دور هم جمع شویم و دانش آموختگی شما را جشن بگیریم، تشکر و قدردانی مینمایم وهمچنین از طرف خودم و همکارانم در واحد تهران غرب موفقیت شما را در طی کردن یک مرحله از تحصیلتان صمیمانه تبریک عرض می کنم.

 

خانم دکتر داداندیش در بخش دیگری از سخنرانی خود به سیاستهای کلان ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کارآمد سازی آموزشی دانشگاه ها اشاره کردو تصریح نمود:

موضوع کارآمدسازی آموزش و تحصیلات عالی بعد از گذشت ۳ دهه از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از سیاست های کلان وجدید تصمیم گیران عالی دانشگاه است.

در این راستا چند طرح جدید در واحدهای دانشگاه آزاد خصوصاً در استان تهران و واحد تهران غرب کلید خورده است که آن عبارت است: طرح ارتقاء مهارت های شغلی دانشجویان مقطع کاشناسی-هم سوکردن مقالات و پایان نامه ها و پروژه های دانجویان مقاطع کاشناسی ارشد و دکتری وحل چالش ها و مسائل علمی، ملی و منطقه ای.

وی افزود: در همین راستا ۴۰ عنوان از موضوعات اساسی در توسعه کشور شناسایی شده که هریک از واحدهای جامع و ویژه موظف هستند تا قطب علمی در یکی از موضوعات شوند و ضمن ایجاد ارتباط متقابل با صنایع، شرکت های بزرگ مالی و خدماتی چالش های حوزه مربوطه را شناسایی و با کمک اساتید مجرب دانشگاه نظام موضوعات مبتنی بر چالش های را حل و فصل نمایند.

رئیس واحد بر نقش و رسالت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب درتوسعه کشور افزود: گامهای موثر ومهمی در این زمینه برداشته شده است و یکی از کارهای مهم همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و علوم پزشکی تهران در موضوع سلامت بوده است که ۶ عنوان اصلی و بیش از ۸۰۰۰ موضوع احساس شده است.

وی افزود: موضوع دیگری که با توجه به پتانسیل و ظرفیت واحد و داشتن رشته های خاص، به ما محول شده، موضوع گردشگری است، که ظرفیت بسیار خوبی برای دانشجویان و اساتید واحد بوجود می آورد که باید در اسرع وقت با ارتباطاتی که با دستگاهها و نهادهای ذیربط این حوزه می گیریم نظام موضوعات آن را تولید کنیم.

خانم دکتر داداندیش به تاسیس سراهای نوآوری در دانشگاه اشاره داشت و تاکید نمود:

طرح بسیار جالب و نوآورانه در این حوزه، تاسیس سراهای نوآوری است که شامل چند مدرسه خواهد بود و کلیه فعالیت های عملیاتی ایده های کسب و کار و فعالیت های دانش بنیان در ارتباط با سلامت و گردشگری در این سراها فعال می گردد.

داداندیش به راه اندازی و نقش این سراها در دانشگاه اشاره کرد و خاطر نشان کرد:.

برخی اقدامات اولیه تشکیل کارگاه های دانشجویی و برگزاری جلسات تخصصی برای اساتید بوده است و من امیدوارم بخشی نیز در این سراها برای به روز کردن دانش و مهارتهای تخصصی دانش آموختگان طراحی شود تا شما عزیزان را در این سراها دوباره ملاقات کنیم.

رئیس واحد به نقش نخبگان و استعدادهای درخشان نیز اشاره داشت و تاکیدکرد:

جذب استعدادهای درخشان اقدام دیگر دانشگاه آزاد اسلامی است. اکنون یک اصل در جهان وجود دارد که تعداد استعدادهای درخشان و پژوهشگران بااستعداد در سطح دنیا، مقداری ثابت است. کشورها در جذب دانشجویان با استعداد از هم سبقت می‌گیرند.

امروز در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دفتر جذب و هدایت استعدادهای درخشان افتتاح و به صورت هدفمند و سازمان یافته مشغول فعالیت می باشد و ما با استفاده از امکانات دانشگاه آزاد، می‌خواهیم فضایی را فراهم کنیم تا استعدادهای درخشان، دانشگاه آزاد را به عنوان یک محل تحصیل ممتاز برای خود انتخاب کنند.

خانم دکترداداندیش به نقش دانشگاه آزاد اسلامی درپیشرفت علمی و پژوهشی کشور اشاره کرد و بیان داشت:

هر سال در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۱۰۰ هزار تحقیق از سوی دانشجویان کارشناسی‌ارشد انجام می‌شود. در واقع هیچ سازمان تحقیقاتی با این قدرت در کشور وجود ندارد و ما امیدواریم با اجرای این طرحها و اقدامات نوآورانه و استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی هم در دهه چهارم زندگی خود وارد مرحله جدیدی گردد، که پس از یک دهه و در سال ۱۴۰۴ انتخاب اول دانشجویان ایرانی برای تحصیل و پژوهشگران باشد.

رئیس واحد به رسالت و وظیفه خطیر دانش آموختگان اشاره کرد و اظهار داشت:

شما به خوبی واقفید که هر دانش آموخته می بایست از حیثیت و شرافت علمی خود و دانشگاهی که در آن تحصیل کرده است، دفاع کند، انشاالله در این راه کوشا باشید. عزیزان آینده ی علمی، پژوهشی و شغلی شما یکی از دغدغه های امروز ماست. به همین منظور، ارتقای کیفی و توسعه ی مراکز رشد و شرکت های فن آور برای تبدیل علم به ثروت سراهای نوآوری و اشتغال فارغ التحصیلان از مهم ترین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

عزیزان من، صمیمانه از شما می خواهم به دانشگاه خود، دانشگاه آزاد اسلامی افتخار کنید و برای آن افتخار بیافرید.

امروز این جمله را مرتب تکرار می کنیم!

باور دارم که می توانم در این جهان تفاوتی ایجاد کنم!

در پایان خانم دکتر داداندیش ازمعاونت دانشجویی و فرهنگی دکتر امیر فیروزکوهی، دکتر حیدری معاون اداری و مالی، سرکار خانم مهدی نژاد مدیر اجرایی مراسم، سرکار خانم کاظمی نسب، سرکار خانم میناوند مدیر اداری، آقای دکتر رحمانی و همکارانشان در حوزه فرهنگی و روابط عمومی و معاونتهای محترم تشکر و قدردانی نمود و از دانش آموختگان و خانواده های آنها تشکر و قدردانی نمود و خطاب به دانشجویان اظهار کرد: امیدوارم ساعت خوشی را در کنار خانواده، اساتید، پرسنل و مسئولین دانشگاه سپری کنید و در مقاطع بالاتر شما را در دانشگاه آزا د اسلامی واحد تهران غرب ملاقات کنیم.

شایان ذکر است دانشجویان شرکت کننده در این جشن فارغ التحصیلی، تعداد ۱۳۸ نفر در مقطع کارشناسی، ۵۹ نفردر مقطع کارشناسی ارشد و ۲ نفر در مقطع دکتری در رشته های مهندسی معماری، مطالعات فرهنگی و رسانه، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر (سخت افزار ونرم افزار) مدیریت جهانگردی، آموزش زبان انگلیسی، حسابداری حسابرسی، مدیریت هتل داری، مهندسی صنایع، مدیریت گمرک، پژوهش هنر، مدیریت دولتی، حسابداری، حسابداری مالیاتی، مهندسی محیط زیست و طراحی صنعتی به همراه خانواده های خود در این جشن حضور داشتند که درپایان مراسم با قرائت سوگند نامه فارغ التحصیلی، اهدای لوح یادبود، عکس دست جمعی و پرتاب کلاه به اتمام رسید.