سخنرانی دکتر گیوریان معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد تهران غرب در چهارمین جشن دانش آموختگی

۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۵ کد : ۳۱۷۶
تعداد بازدید:۱۰۹۵

سخنران اصلی این مراسم دکتر گیوریان معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بود، ایشان ضمن خیر مقدم به حضار و اولیای دانشجویان  به ارزش عمر اشاره کرد و اظهار کرد:  باید از لحظه لحظه عمر خود استفاده کرد و آن را ارج نهاد.

 ایشان ضمن  اشاره به جمله ای  از فیلسوفی  درباره فلسفه عمر گفت: انسان از مرگ میترسند،  اما خودش به سرعت به سمت مرگ می رود، ما از مرگ میترسیم اما به سرعت به سمت مرگ در حرکت هستیم. ما موقعی که کودک  هستیم خیلی تمایل داریم که زود بزرگ شویم و می‌خواهیم بیشتر عمر ما به سرعت پیش رود و حتی مدرسه میرویم می خواهیم زودتر دیپلم اخذ کنیم وقتی دیپلم می گیریم، دوست داریم زودتر مدرک دانشگاهی دریافت نماییم ،ازدواج کنیم ،وامهای بلند مدت می گیریم و می گویم خدایا زودتر این وام ها تمام شود غافل از اینکه این گذر عمر ما انسان ها است. آنچه که میشود از این گذر استفاده کرد این است که از عمر خود به نحو احسنت استفاده کرد.

 دکتر گیوریان با تاکید به چند بعدی انسان نیز اشاره و تاکید کرد: از لحظه ای که از درب این سالن خارج شدید، با خودتان فکر کنید که انسان چند بعدی شوید، انسان چند بعدی فقط انسان اهل مطالعه نیست ، بلکه علاقمندبه هنر است.  ورزش است ، موسیقی است ،وهمه آن چیز های مشروعی، که بتواند استعداد ما را شکوفا نماید.  انسانی که فقط و فقط به پژوهش می پردازد در بیشتر مواقع از خود راضی نیست. چرا که با دوستانش، با خانواده خود، با فرزندان خود وقت کمتری را می‌گذراند ما باید یاد بگیریم انسان چند بعدی باشیم به تناسب، استعداد خود را شکوفا کنیم.

 معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی به اهمیت هوش اجتماعی نیز تأکید و خاطرنشان کرد : مسئله مهمی که کمتر به آن توجه می شود و در جامعه کمتر دیده می‌شود  هوش اجتماعی است. که نیاز مبرم به آن در جامعه  احساس می شود. اگر شما می‌خواهید انسان موفقی شوید، باید خودتان را به هوش اجتماعی مجهز نمایید. هوش اجتماعی مجموعه ای از ارتباطاتی است که می تواند ما را در جامعه پذیرا کند. شما اگر بهترین دانشمند ، بهترین مطالب را خوانده باشید ، بهترین  هوش راداشته باشید اما اگر هوش اجتماعی نداشته باشید، یعنی نتوانستید با جامعه ارتباط برقرار کنید و مطمئناً نمی‌توانید آنچه راکه در شما وجود دارد را به دیگران انتقال دهید.

دکتر گیوریان به بارور کردن هوش اجتماعی نیز اشاره و تصریح نمود: بارور کردن هوش اجتماعی  ارتباط تنگاتنگ با شخصیت انسانها دارد، هوش اجتماعی به شخصیت انسان برمی‌گردد. آنچه که بار هوش اجتماعی را بالا میبرد راستگوی، درستی و صداقت است.

 در پایان دکترگیوریان به مفهوم کلمه فارغ التحصیلی اشاره کرد و بیان داشت: به نظر من واژه فارغ التحصیلی بار منفی دارد و من همیشه به این عنوان فکر میکنم و معتقدم مگر می شود از علم فارغ شد، پس من واژه دانش آموختگی را برای شما به کار می گیرم و برای شما از خداوند متعال آرزوی توفیق و موفقیت دارم.