قابل توجه متقاضیان وام بلند مدت وزارت علوم

۰۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۹ کد : ۴۰۴۲
تعداد بازدید:۹۶۰

به اطلاع دانشجویان محترم متقاضی تسهیلات بلندمدت وزارت علوم با بازپرداخت بعد از فراغت از تحصیل می رساند، با توجه به تغییر برخی شرایط وام مذکور، حداکثر تا تاریخ 98/9/20 طبق مراحل زیر نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند:

مراحل ثبت نام وام بلندمدت وزارت علوم از طریق سامانه صندوق رفاه وزارت علوم:

الف) درخواست برای مرتبه اوّل:

  1. مراجعه به سایت http://bp.swf.ir
  2. تشکیل پرونده
  3. وارد کردن کد ملّی و تاریخ تولد: چنانچه دانشجو در مقاطع تحصیلی قبلی خود، از این نوع وام استفاده نموده باشد، مشخصات وی در سیستم موجود بوده و فقط نسبت به "ایجاد مقطع تحصیلی جدید" اقدام می نماید در غیر اینصورت مرحله 4 را تکمیل می نماید.
  4. تکمیل اطلاعات درخواستی و ذخیره

 

  • پس از تأیید مشخصات شما توسط صندوق رفاه دانشجویی واحد، مجددا"به سایت فوق الذکر مراجعه و این بار از بخش "ورود به پورتال" و قسمت "درخواست وام" نسبت به ثبت درخواست اقدام فرمایید.
  • پس از تأیید مجدد و ثبت مبلغ وام توسط صندوق رفاه دانشجویی واحد و همچنین تأیید وزارت علوم، پیامکی به شماره همراه دانشجو مبنی بر مراجعه به شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران، ارسال خواهد شد و دانشجو می بایست جهت اقدامات بعدی(افتتاح حساب و معرفی ضامن) به شعبه بانک انتخابی خود مراجعه نماید.

ب) درخواست برای مرتبه دوم و به بعد:

  1. مراجعه به سایت http://bp.swf.ir
  2. ورود به پورتال
  3. ثبت درخواست وام از بخش"درخواست وام"
  • پس از تأیید و ثبت مبلغ وام توسط صندوق رفاه دانشجویی واحد و همچنین تأیید وزارت علوم، پیامکی به شماره همراه دانشجو مبنی بر مراجعه به شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران، ارسال خواهد شد و دانشجو می بایست جهت واریز مجدد مبلغ وام، به شعبه بانک انتخابی خود مراجعه و موافقت خود را اعلام نماید.
  • جهت اطلاع بیشتر از شرایط، مبلغ و نحوه بازپرداخت وام به لینک زیر مراجعه فرمایید:

معاونت اداری مالی - صندوق رفاه دانشجویی – انواع وام ها – بلندمدت وزارت علوم (لطفا کلیک کنید)