کرمی ؛ پیشرفت در رشته عمران با کارهای آزمایشگاهی و عملی امکان‌پذیر است

۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۳ کد : ۴۳۰۹
تعداد بازدید:۷۸۸
دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران گفت: پیشرفت در رشته عمران با کارهای آزمایشگاهی و عملی صورت می‌گیرد و باوجود این که تاکنون اقدامانی در این خصوص صورت گرفته اما کافی نیست.

به گزارش روابط عمومی واحد،  به نقل از خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه خبرگزاری آنا؛ ایمان کرمی در خصوص بهبود عملکرد انجمن‌های علمی بیان کرد: این انجمن‌ها می‌توانند با برگزاری مسابقات ملی و داخلی بتن سبک، سازه ماکارونی و سازه پل فولادی و بازدیدهای گوناگون از سازه‌های ویژه بتنی و فولادی باعث پیشرفت دانشجویان، چه از نظر تئوری و چه از نظر عملی،  شوند.

وی افزود: دانشگاه آزاد می‌تواند با جذب دانشجویان ممتاز و علاقه‌مند و با تشویق آنها موجب پیشرفت شود. از سوی دیگر نیز با فراهم کردن وسایل‌های پیشرفته برای آزمایشگاه‌های عمران می‌تواند در این حوزه تولید علم کند.

دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با اشاره به این که برای پیشرفت در رشته عمران به کارهای آزمایشگاهی و عملی نیاز است، بیان کرد: وزارت علوم تاکنون کمک‌های خاصی کرده و آزمایشگاه‌های عمران را به وسایل پیشرفته مجهز کرده اما این اقدامات کافی نیست.

کرمی گفت: مشکلات زیادی در هماهنگ کردن بازدیدها و بیمه کردن دانشجویان وجود دارد. برگزاری کلاس‌های نرم‌افزار هم به دلیل گران بودن آنها مشکل است. انتخاب درست اعضای گروه و پیگیری آنها باعث پیشرفت انجمن خواهد شد. اعضای گروه باید به کارهایی که انجام می‌دهند، علاقه‌مند باشند. هر یک از اعضای انجمن باید مسئول قسمتی از  کارها باشند. برگزاری جلسات انجمن با گروه عمران نیز می‌تواند باعث پیشرفت شود.

 وی با بیان این که برای تولید علم باید از دانشجویان خلاق ایده گرفت و در عملی کردن آنها کمک کرد، مطرح کرد: ممکن است یک دانشجوی ممتاز خلاقیت لازم را نداشته باشد. پس باید ایده تمام دانشجویان عمران شنیده شود که این امر با برگزاری جلسات ایده تا عمل برای گروه عمران امکان‌پذیر است.

دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب افزود: انجمن علمی عمران تاکنون از سد امیرکبیر، سازه‌های فولادی پیشرفته بنیاد شهید، تصفیه‌خانه‌های مهم در شهر تهران،   کارخانه پیچ و مهره و بیمارستان پیشرفته آتیه ۲ بازدید علمی داشته است. این انجمن کارگاه‌های نرم‌افزارهایی مانند «ایتبس»، «سیف» و دیگر نرم‌افزارهای تخصصی عمران را برگزار کرده است.