محصولات و اختراعات واحد تهران غرب در نمایشگاه آزاد اکسپو

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۵ کد : ۲۰۴
تعداد بازدید:۱۲۳۳
نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی (آزاد اکسپو) پس از 6 روز فعالیت، به کار خود پایان داد.

photo 1 7

 

 

 گزارشی از 6 روز نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی






 در این نمایشگاه 30 استان و 85 واحد دانشگاه آزاد اسلامی، 400نمونه تحقیقاتی و اختراع خود را از ربات خانگی سخنگو تا خودروهای خورشیدی و الکترونیکی به معرض نمایش گذاشتند.

نمایشگاه آزاد اکسپو که جزو یکی از تأکیدات حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقاء جایگاه جهانی کشور در علوم و فناوری و تبدیل ایران به قطب علمی و فناوری جهان اسلام است، با هدف نمایش دستاوردهای دانشگاهی و حمایت و تجاری سازی آنها در سطح ملی برگزار شد.

این نمایشگاه همزمان با افتتاح کتابخانه و مرکز اسناد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در روز پنج شنبه 31 اردیبهشت ماه با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.



در جریان بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از دستاوردهای دانشجویان، ربات خانگی سخنگو که به همت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی و ساخته شده بود با خوش آمدگویی و تقدیم گل، حضور او را در این نمایشگاه خیر مقدم گفت.

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اما یکی از وسیع ترین و بیشترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که بیشترین دستاوردها و اختراعات دانشگاهی را در این نمایشگاه به معرض دید علاقه مندان گذاشته است.

از ربات خانگی تا ربات پرنده

واحد قزوین بیش از 20 دستاورد را در این نمایشگاه ارائه کرده است؛ ربات صنعتی دلتا، خودروی چهار چرخ برقی کوادرو، خودرو هیبرید، خودرو خورشیدی هاوین 2، ربات انسان نما، ربات امدادگر واقعی، ربات خانگی، ربات فوتبالیست، ربات میدل سایز، ربات زیر دریایی، ربات پرنده، پودر کود و پودر گندزدا از جمله دستاوردهای این واحد دانشگاهی است.



کوچکترین دستگاه تصویه پسماند صنعتی، بهترین اختراع زیست محیطی

از میان 400 اختراع و محصول در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی اما هواپیمایی کوچک خودنمایی می کند که محصول تلاش ها و زحمات تیمی از دانشجویان خلاق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است.

هواپیمای بدون سرنشین طرلان، باهدف اجرای ماموریت تعریف شده در خصوص پرواز و فیلمبرداری از سطح زمین و با قابلیت تصویر برداری و ارسال آنلاین تصاویر به ایستگاه زمینی، گشت زنی در ارتفاع و یا شعاع ثابت، قابلیت جدا شوندگی تمام اجزا پرنده (تقسیم شدن به 5 قسمت جهت حمل و نقل آسان)، قابلیت راه اندازی پرنده در کمتر از 3 دقیقه با 2 اپراتور و راه اندازی ایستگاه زمینی در کمتر از 4 دقیقه توسط دانشجویان این واحد طراحی و ساخته شده است.

این هواپیما در روز 5 خردادماه با حضور دکتر عباس پور، رئیس واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد.

علاوه بر این هواپیما، قاب میکرومدل شیشه‌ای، میکرومدل‌های بستر 3 بعدی و 2 بعدی، مغزه‌های مصنوعی با خصوصیت قابل کنترل بودن، محیط متخلخل شکاف دار مصنوعی نیز از جمله دستاوردهای دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در این نمایشگاه است.

از دیگر دستاوردهای این واحد دانشگاهی که مورد توجه بسیاری از سفیران و روسای دانشگاه‌های کشورهای شرکت کننده در کنفرانس آساهیل قرار گرفت، دستگاه پسماند صنعتی بود که به همت یکی از دانشجویان فعال واحد علوم و تحقیقات طراحی و ساخته شده است.

این دستگاه که نمونه خارجی و داخلی مشابه ندارد شامل دو قسمت فیزیکی و شیمیایی است بر پایه نانو مواد کار می‌کند. این دستگاه سریع ترین نوع تصویه کننده پساب در دنیا است. همچنین از دیگر قابلیت های این دستگاه تصویه پساب در کمترین زمان، با کمترین هزینه است که فضای کمی را نیز اشغال می کند.



                                           محصولات تهران غرب؛ از دوستی با محیط زیست تا دوستی با انسان



واحد تهران غرب از جمله واحدهایی است که می توان در میان محصولاتش از محیط زیست اثری یافت. آجرهای بازیافتی با طرح های مختلف از زمره این اختراعات زیست محیطی در نمایشگاه بود که واحد تهران غرب با این محصول سعی داشته است، سهم عمده ای در فناوری‌های زیست محیطی داشته باشد.

واحد تهران غرب 6 محصول و اختراع را در این نمایشگاه عرضه کرده است که ربات پرنده، ربات امدادگر، ربات مسیر یاب، موتور کوالانسی و دستگاه ترموسیفون از جمله این دستاوردها است.

 

 

 

photo 1 8

 

 

photo 2 3.[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

photo 3 2

 

منبع: ایسکانیوز