مینو عالمی پژوهشگر و مخترع واحدگفت : همیشه سعی کردم نتایج فعالیتهای پژوهشی ام بصورت کاربردی در جامعه تأثیرگزار باشد ..................

۱۰ مهر ۱۳۹۶ | ۲۲:۱۱ کد : ۲۰۶۰
تعداد بازدید:۴۵۶۰

مینو عالمی استادیارتمام وقت و مدیرگروه آموزش زبان انگلیسی واحد ، دانش آموخته رتبه یک دکتری زبان‌شناسی کاربردی از دانشگاه علامه طباطبایی و پسا دکتری بکارگیری فنآوری های نوین و ربات های اجتماعی در آموزش از دانشگاه صنعتی شریف، با سوابق مدیریتی مشاور جذب نخبگان هیأت علمی - سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون آموزشی مرکز زبان ها و زبان شناسی- دانشگاه صنعتی شریف در مصاحبه با روابط عمومی واحد ضمن تسلیت ایام سوگواری سید الشهدا (ع) در باره مجموعه فعالیت های پژوهشی و اختراعات قابل توجه خود، در پاسخ به سوالات مطروحه  گفت:

"پژوهش های علمی و دانشگاهی زیبایی های خاص خود را دارند و پی بردن و یافتن پاسخ به پرسش ها و موضوعات علمی- اجتماعی ناشناخته برای یک پژوهشگر بسیار  شوق انگیز است. به خصوص که استفاده از نتایج پژوهش در آموزش و تدریس مفاهیم مربوط به دانشجویان می تواند  بسیار تأثیرگزار باشد. از اینرو انجام فعالیتهای پژوهشی و استفاده از نتایج آنها را به همه همکاران توصیه می کنم ."

وی با اشاره به آنکه  هدف از انجام فعالیتهای تحقیقاتی خود را  یافتن و ارائه راه حل های مناسب برای مسائل گوناگون در حوزه های تخصصی  مطرح کرد گفت :  همیشه  سعی کردم نتایج فعالیتهای پژوهشی ام بصورت کاربردی در جامعه تأثیرگزار باشد و منجر به ارتقای کیفیت زندگی مردم شود.

    استفاده از ربات در آموزش زبان

مینو عالمی درباره انجام فعالیتهای دانش بنیان و کارآفرینی در محیط دانشگاه  و شرایط کار در این حوزه  نیز اظهار کرد : کارآفرینی و فعالیتهای دانش بنیان در جامعه دانشگاهی ایران در حال حاضر دوران طفولیت خود را طی میکنند، و ما همچنان لازم است تلاش کنیم و از تجربیات دانشگاههای موفق در جهان برای این منظور استفاده کنیم. ضرورت این نوع فعالیتها هنوز برای بسیاری از همکاران ناشناخته است، و عدم آشنایی آنان با پیچیدگی ها و ویژگی های بازار مسیر موفقیت را سخت تر و همراه با ریسک بالا میکند. 

وی با تاکید برآنکه هدف از اختراعاتش پژوهش و پاسخگویی به نیازهای کاربردی جامعه، و استفاده از آنها در شرکت های دانش بنیان  بوده ،  از اختراعات ثبت شده خود به  "طراحی و بکارگیری ربات های انسان نما درآموزش زبان اوّل و دوّم" ( مهر92 ) با همکاری علی مقداری، علیرضا طاهری، مریم قاضی سعیدی ، - "ساخت دستگاه ربات اجتماعی جهت یاب گوینده فعال به منظور تعامل اجتماعی با انسان و بازشناسی بهترگفتار بوسیله آنالیز صدا"، (مهر95) با همکاری  احسان صفاری، علی مقداری، بهرام وزیرنژاد - "رَسا: ربات اجتماعی زبان اشاره"،( اردیبهشت 96 ) با همکاری  علی مقداری، محمد زکی پور ، "آرش: ربات اجتماعی همیار کودکان سرطانی"، ( اردیبهشت96 ) با همکاری  علی مقداری، مبین خاموشی، علی آموزنده نوباوه، آزاده شریعتی، بهراد مظفری اشاره کرد و اظهار داشت  که با همکاری شرکت دانش بنیان "دکتر ربات" در حال تکمیل و توسعه محصولات دانش بنیان و بازاریابی آنها  می باشد .

            

* بازدید وزیر علوم از غرفه گروه رباتیک اجتماعی در مراسم هفته آگاهی از مغز(94)   * حضور درششمین جشنواره مخترعان،نوآوران و مبتکران دانشگاه آزاد اسلامی (95)

نمایشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه زاد اسلامی سال 95

این محقق اساس پژوهش های  خود را  در حوزه اختراعات موضوعات کاربردی و بین رشته ای معرفی کرد  که با همکاری گروهی از متخصصین رشته های فنی و مهندسی، روانشناسی، زبان شناسی، طراحی صنعتی، و هنر انجام می پذیرند.

مدیر گروه آموزش زبان انگلیسی واحد از اهم افتخارات و جوایز دریافتی خود  به . جایزه برترین ایده خلاقانه "آبروبات" در هشتمین کنفرانس بین‌‌المللی رباتهای  اجتماعی، دانشگاه کانزاس آمریکا (نوامبر ۲۰۱6) ،جایزه برترین مقاله "تأثیر ربات های اجتماعی در آموزش و کمک درمان کودکان سرطانی" در ششمین کنفرانس بین‌‌المللی رباتهای اجتماعی ICSR، دانشگاه صنعتی سیدنی، استرالیا،  (اکتبر ۲۰۱۴)، و دریافت لوح فنآوری منتخب درهفدهمین نمایشگاه پژوهش وفنآوری، "ربات رَسا: برای آموزش زبان اشاره به کودکان ناشنوا"، وزارت علوم، تحقیقات، و فنآوری، (آذر 1395) اشاره کرد .

 

حضور در هفدهمین نمایشگاه پژوهش وفنآوری سال 95

حضور در ششمین کنفرانس بین‌‌المللی رباتهای اجتماعی ICSR

وی در ادامه  ایجاد فضای فیزیکی کسب و کار برای تجربه اندوزی دانشجویان و اساتید با بازار در حین تحصیل، تسهیل فرآیند های مالی و قراردادها، حمایت و پشتیبانی از ایده های نو و تضمین حراست از ایده های مخترین، و سرمایه گذاری و مشارکت دانشگاه و بخش خصوصی در شکل گیری فعالیتهای دانش بنیان را از عوامل مهم  جهت تشویق دانشجویان و اساتید و مشارکت  آنها در فعالیتهای دانش بنیان معرفی کرد .

مینو عالمی ،در کارنامه علمی خود چاپ و ارائه بیش از یکصد مقاله علمی و تخصصی در مجلات و کنفرانس های معتبر بین المللی علمی-پژوهشی ، تألیف بیش از 15 عنوان کتاب از سال 88 تا کنون، عضویت  در 5 انجمن علمی ملی و بین المللی  و عضویت در  هیات تحریریه 7 مجله بین المللی و به نام را دارد. از دیگر افتخارات وی هم چنین  می توان به کسب عنوان  پژوهشگر برتر دانشگاههای: صنعتی شریف( آذر 91) -  علامه طباطبایی، دانشکده ادبیات و زبان های خارجی(دانشجوی دکتری آذر 91) ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دانشکده علوم انسانی،( آذر 94) - پژوهشگر برجسته، دانشگاه صنعتی شریف، مرکز زبان ها و زبان شناسی، (آذر 89) ، استاد نمونه آموزشی، مرکز زبان ها و زبان شناسی، دانشگاه صنعتی شریف، (اردیبهشت 89)،- رتبه اوّل آزمون ورودی دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، (سال 88) اشاره کرد