حضور استاد دانشگاه تکنیکال وین- اتریش در دانشکده مدیریت واحد

۰۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۷ کد : ۲۱۵۷
تعداد بازدید:۱۹۱۸

محمد رضا هل فروش دکتری توسعه گردشگری  ، استاد دانشگاه تکنیکال وین- اتریش  و رییس مرکز شهر های هوشمند

روز سه شنبه دوم آبان 96در دانشکده مدیریت واحد  حضور یافت و با عنوان  سخنرانی "برندینگ و گردشگری شهری "در مورد نحوه تاثیر گردشگری بر توسعه شهری ، نحوه هماهنگی این توسعه با بافت و فضای شهری ، گردشگری خلاق،تفاوت مقاصد گردشگری و مکانهای گردشگری و نحوه پردازش ایده های خلاق به ارائه مطالب علمی پرداخت.

رییس مرکز شهر های هوشمند در این جلسه هم چنین در باره برندسازی و گردشگری خلاق شهری ، برندینگ مکانی ، برندینگ مقصدی ،عکس العمل(WOW- ) ، سواد رسانه ای، سرزمین برند، بازگشت به طبیعت(آشتی با طبیعت) ، برند یک اسم، لوگو  شعار،طرح با یک محصول یا خدمات. ، رهبری در(DMO سازمان مدیریت مقصد) ، برنامه ریزی گردشگری و مدل سازی.، پردازش خلاقانه در راستای معماری ، یک تغییر در آیین نامه جامع در مقیاس گردشگرانه.،استراتژی جدید  در انعکاس رفتار مصرف کننده در گردشگری و هتلداری ، تغییر دستورالعمل های اجتماعی که ریشه در تقاضا دارند ،اقتصاد گردشگری و پیش بینی از طریق تجزیه و تحلیل بازار، برندسازی و بازاریابی  موارد قابل توجهی را  ارائه  کرد .

 هل فروش  با ارائه سوالات کلیدی : چه چیزی در برنامه ریزی گردشگری خلاق مهم است؟ تضمین منافع اقتصادی در چیست ؟   منابع مدیریتی کدامند ؟چه فاکتورهای قابل نفوذی برای ایجاد برنامه ریزی استراتژیک برای تعریف محصولات با تجهیزات گردشگری نیاز داریم ؟ و  پاسخگویی مناسب به این سوالات بحث خود را ادامه داد .

  استاد دانشگاه تکنیکال وین- اتریش   با تعریف کلی گردشگری خلاق  به صورت  یک نمونه ی خاص از فعالیت ها که به موجب آن شرکت کنندگان مهارتهای فکری می آموزند. تعریف خود از گردشگری خلاقانه  را :طرح کلی گردشگری خلاق و تغییرات اساسی که در برنامه ریزی گردشگری در هر سطحی رخ می دهد  و  تغییرات الگویی از گردشگری سنتی به گردشگری متجدد امروزی  عتوان کرد  و تشریح کرد که در این موقعیت راه حل های قدیمی کارایی ندارند و ما به خلاقیت، بروز رسانی و برنامه های گردشگری اینتگرال نیازمندیم.

وی  با نمایش  نمودار مفاهیم (دروس)گردشگری  ، در ادامه ،  در مورد  محصولات گردشگری ، کالای گردشگری در پردازش ، برندیگ و گردشگری خلاق ، استراتژی و اکشن پلان  در عرصه گردشگری ، طراحی با طبیعت ،(تئوری رشد درونی) ، مناطق جغرافیایی  امیدوارکننده برای توسعه گردشگری ، امیدوارکننده ترین نوع گردشگری ، بررسی  چهارچوب  و بازار و  شروط مربوط به گردشگری ، محاسبه ی پارامتر های گردشگری امروزه ،بررسی رقیب و swot در عرصه گردشگری و ........  به ارائه مطالب پرداخت

 

 

 

 

 

 

 

 

در پایان این جلسه پس از بحث و تبادل نظر بادانشجویان و پردازش ایده آنان  مقررشد گارگاهی با عنوان فرایند تدوین بیزینس پلان و اکشن پلان ظرفیت های گردشگری برای دانشجویان علاقه مند برنامه ریزی شود.

محمدرضا هل فروش از جمله اساتیدی است  که  بنابرگفته سجاد محمدیارزاده عضوهیئت علمی واحد  در طراحی سایت های توریستی و گردشگری در سطح بین المللی و ملی تبحرخاصی دارد و قبل طراحی همیشه مطالعات اجتماعی – فرهنگی و محیطی و ظرفیت های گردشگری  را موردتوجه و سنجش قرارمی هد و سپس اقدام به طراحی می کند "این یعتی گردشگری پایدار "